En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg den 21 oktober 2013

Av Jenny - 21 oktober 2013 15:23



Tog hundarna och gick till skogen, eller ja till gräsvägen bredvid skogen.

Dem uppskattade massor att få komma ut och springa lite, framförallt Puma.

Hon älskar att upptäcka och alla dofter som finns är mycket spännande.

Perfekt att gå där och träna på inkallningen med dem båda, vilket funkar kanon.

Så fick dem även leta lite godis som ja slängde ut, så dem fick använda nos och huvud lite med.

På vägen hem så var Sofie ute med barnen och hundarna, så nu har båda mina sett valparna med.

Puma var en super duktig, jätte lugn och försiktig med dem små.

Baileys var mest SUPER glad och tyckte dem kunde leka med han, men han var i koppel såklart.

Annars hade han nog puttat omkull dem och varit lite för hårdhänt liksom.

Men det var himla charmigt och se dem små ihop med mina.

 

Nu har båda somnat gott och jag har även dammsugit av här hemma.

Så nu tänkte jag bara slappa en stund jag med och njuta av att livet är så nice!

Ja så snurrar självklart dem där orden och tankarna i huvudet än, men vi får se.

 

                             

 

Hugs And Kisses

Av Jenny - 21 oktober 2013 09:35



 


Kallt som sagt idag, men vet ju att det bara är början.

Snart är det ännu kallare ute och kommer vara massa snö med.

 

Iallafall så blir jag inte riktigt klok på en viss person just nu, vet inte vad jag ska tro liksom.

Förstår inte att det skulle tagit så lång tid att komma fram till liksom, ja menar nästan 4år.

Hmm är lite förvirrad som ni kanske märker, även om det såklart värmer en del med.

Inte så att jag tänker göra fler misstag på det "planet", nej det får det vara nog med för min del.

Men vi får se vad som sker, något är det ju iallafall. 

För annars borde det väl inte ens finnas i skallen på mig eller?

Men svårt när man bor så långt ifrån varandra, så att man inte bara kan ses typ och typ känna efter.

Nu krävs det ju så mycket mer och sen blir det värsta karusellen för att göra det.

 

 

Hugs And Kisses

Av Jenny - 21 oktober 2013 08:50



Är minusgrader ute idag och frosten ligger på marken...

Men det är väl väntat i och för sig, dem har ju sagt i flera dagar att vi ska få snö.

Fast vi har inte fått någon än, så minus kan man ju räkna med liksom.

 

Hyresvärdens personal är utanför och håller på att lägga plåttak på garaget.

Vilket inte Puma uppskattade när vi kom ut, var ju svarta monster med huva och allt.

Hon talade starkt om vad hon tyckte om saken, men till slut så gjorde hon det hon skulle och vi gick in igen.

Förstår henne helt, då det inte brukar vara svartklädda på taket och som dessutom låter väldigt mycket när dem släpar på plåten..

 

Sitter och tittar på morgon nyheterna och dem tog upp detta med utseende fixeringen i vårt land och hur den sjunker mer och mer i åldern. Och att det faktiskt är mycket föräldrarna som gör att barnen tänker så.

Vet ju några som absolut hamnar i den "kategorin" föräldrar, som inte gör annat än tänker på hur dem och andra ser ut 24-7 liksom. Det vikitgaste är utseendet, resten kommer efter på prio listan.

Och sen så är man dessutom grymt duktig på att klanka ner på andra om hur dem ser ut, vad dem gör på dagarna mm.

Tragiskt, men vi alla är olika som sagt.

 

Har sovit sisådär inatt, massa gammalt kom tillbaka i drömmarna.

Både bra och mindre bra saker, så jag har inte sovit så mycket alls.

Hoppas på bättre sömn inatt som kommer, vore skönt att slippa "bilderna" mm.

Tyvärr inget man styr över, men man kan ju önska liksom.

 

Hugs And Kisses

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards