En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg under oktober 2016

Av Jenny - 29 oktober 2016 20:30


Klev av jobbet kl 10 och då blev man hämtad av min underbara vän A.

Tackar så mycket, skönt att spara tid och slippa vänta på bussen hem.

Blev en sväng till Kjelles, samt Albert & Herbert innan vi åkte hemåt.

Sedan kaffe hos mammsen och hämta pälsklingarna, sen blev det hem för att duscha mm.


Vid 15 blev jag återigen hämtad av A, sedan hämta upp fasters grabbar.

Meningen var att vi bara skulle hämta P, men vi tog även med hos K.

Middag på Pizzahuset, köpte godis på Hemmakväll och sen var det dags att bege sig till biografen.

Enbart jag och P som gick på bio, skönt få egentid med fasters stora kille.

Det var ett tag sedan, blir så när man jobbar mycket liksom.


Iallafall så var det filmen "Trolls" som stod på schemat och den fick klart godkänt av oss.

Lite drygt att se med glasögon på oss, men filmen i sig var bra.


Men det var en mycket nöjd P som vi lämnade hem sedan.

Vi såg den såklart på svenska, kan tänka mig den är ännu bättre på engelska.



Nu ska jag slappa, skulle ha jobbat imorgon.

Men blev byte då ingen kunde nästa helg, så då hoppar jag in och blev därmed ledig imorgon.


Ha en fortsatt trevlig lördag på er!


P&K

Av Jenny - 22 oktober 2016 22:15


Varit en rätt kylig höst dag idag, men ändå rätt mysigt.

Man känner i luften att vintern är på ingång.


Blev en lite längre promenad med med pralinen efter lunch och hon tycker det är super kul med alla löv som ligger överallt.


   


Annars så blev det städning inne och sedan efter pälsklingarna fått middag.

Så tog jag och Baileys en längre promenad, blev att vi gick över till brorsans hus för att hälsa på mamma. Hon är barnvakt tills senare, så det blev en passande promenad för grabben.

Stötte på en flock rådjur på vägen hemåt igen och det är ju alltid spännande spana på.


   


På kvällen sen när mammsen kom hem, så hade hon med sig 4 älgklövar från älgen som sköts för jaktlaget som brorsan och pappa var med ut idag.

Så äntligen så ska man få läppa viltspår med älgklöv.

Baileys blev genast taggad för det när han fick lukta på ena klöven.

Så nu blir det testa imorgon, så han får gå på ett helt färskt ben.

Som inte hunnit vara fryst-, tyvärr så jobbar jag och det betyder att mammsen får fixa det på egen hand. Men det kommer gå galant.


     


Sedan blev det gå hem och duscha.

Precis varit ute sista svängen med pälsklingarna och lämnat ner dom till mammsen.

Vilket gör att jag kan sova lite längre innan man ska dra till jobbet för dygnspass.

Så nu blir det soffläge en stund innan det är dags att sova.

Ha en fortsatt trevlig lördag kväll.


P&K

Av Jenny - 11 oktober 2016 21:45


Dagarna knallar på med jobb och annat, livet i sig är så galet härligt.

Känns så j*vla bra att ha en fast anställning och inte ens behöva "oroa" sig för detta med ekonomi mm.

Även om det varit lugnt på den fronten sen januari och jag fick börja som vikarie på stället.

Så är det ändå en annan känska att ha en egen rad att gå på och dessutom mer än heltid.


Haft oturen att varit sjuk en del nu, jävla influensa som går och jag är inte helt av med den än.

Hostar och lite tjock i halsen, men iallafall ingen feber så det funkar att jobba ändå.

Jo så har jag även gått grundkursen nu, var väl på tiden kan man säga.

Men inte fått plats innan, men nu så är den gjord iaf.

Nu har jag brand och HLR kvar, men det får jag se om jag får plats till våren när nya tider kommer.


Sen är det en annan väldigt kul och spännande "sak" i rullning.

Kommer berätta mer när det är mer "klart" så att säga, men det känns kanon.

Och ännu bättre när det är ihop med en nära vän.

Sakta men säkert tar jag mig emot mina drömmar.


Har även varit ner en sväng till S några dagar och myst med valpar, deras son, hundarna osv.

Hade super trevligt och det måste snart göras om igen.

Mös dessutom lite extra med svarta pärlan, fin tjejen.


Hundarna här hemma är det bara bra med, Baileys har blivit riktigt fin i kroppen nu.

Man kanske skulle ta sig ut och försöka fixa det där sista certet nästa år.

När man ändå ska ut med dom andra så att säga....

Vore ju kul att få titeln på honom som sagt, men glädjen med allt gällande AST försvann i och med galet sjuka människor. Men har ju hittat tillbaka i och med "råttorna". så kanske kan bli av även det.

Ja vi får se som sagt.


Nej nu ska jag kika lite tv innan det är dags att sova.

Imorgon väntar dygnspass, hundarna är redan nere hos mamma.

Ha en fortsatt bra kväll på er.


 


P&K

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards