En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg under juni 2013

Av Jenny - 27 juni 2013 20:52




Har ju regnat här både igår och idag, verkligen vräkt ner.

Men ikväll så struntade vi i det och bestämde oss för att ta en skogspromenad iallafall.

Då det inte blev någon igår pga vädret.

Så det blev klä på sig och även djuren, så begav vi oss till skogen..

Det slutade regna när vi väl var ute, så tog av dem täckena.

Gissa om det blev fart på dem, var så kul att se glädjen i att få springa lösa.

Ja det slutade med två genomblöta hundar och som inte var direkt rena heller för den delen.

Men vad gör det när man ser hur kul dem har?!

Finns filmer på deras race längst ner.


Nu är dem torkade, då det kommer vara lika skitigt imorgon så får dusch vänta.

Dem ligger just nu i hallen och har fått varsitt ben och jag tänkte kika tv.


                 


 
 


"Kom här skitdjur", syns kanske inte men dem var rätt skitiga efter sin race..


 
  

Hugs And Kisses

Av Jenny - 26 juni 2013 18:18



Då försöker hon allt busa med Joker   .


             


    

Charmigaste tjejen!!


Hugs And Kisses

Av Jenny - 26 juni 2013 16:58



Japp nu är allt inköpt och klart inför kommande utställningar.

Fällen, skål jag ska ha med är ju hemma redan, då det beställdes för några veckor sedan.

Även buren fick jag ju hem för flera veckor sedan, så var det ju detta med att dem är ju rätt "dryga" att bära runt på.

Och jag tycker att riktiga burvagnar är helt sinnessjukt dyra, så jag kom på min "egen" lösning på problemet.

Köpte en sådan vagn som äldre brukar ha när dem handlar mm, som man kan ta bort själva väsk delen på.

Och vips så har jag en vagn att lägga buren på och man kan dra den, blev kanon bra!

Dessutom så mycket billigare med, ibland är jag riktigt smart om jag får säga det själv.


Jag har dessutom skaffat blus mm att ha när jag ska visa min fina Baileys, men den bjuder jag inte bild på.

Då det garanterat kommer finnas bild när jag använder den sedan.

Går i mörk blått iallafall och så ska jag ha svart linne under då den är skapligt genomskinlig annars.

Och så svarta leggings och mina nya fina USA converse, kommer bli fin fint.


Så idag var jag in och köpte stolar att ha med, så man kan sitta bekvämt.

Sånna man bara fäller ihop och lägger i en påse som är med.

Dem var super sköna kan jag säga, testade den ena först när jag kom hem.

Köpte två då mammsen såklart måste ha en egen med, sen vet man ju aldrig om man behöver ta med åt någon annan med. Oavsett så är nu allt införskaffat som kan tänkas behövas.

Och vi läntar tills det är dags, eller iallafall matte   .



             


Hugs And Kisses

Av Jenny - 24 juni 2013 22:55



Blivit några dagar utan bloggande, men haft annat för mig.

Njutit av härligt väder mm..

Idag var jag in till Hudik en sväng och fixade lite, hämtade bland annat mitt nya pass.

Så nu kan jag "bevisa" att jag är jag igen, ska även beställa nytt ID. 

Men tar det senare..

Umgåtts med vänner och sen hundarna såklart, är ju bara så mysigt att se hur Baileys och Sessan funnit varandra.

Vet att jag sagt det förr, men dem är verkligen "bundisar" nu och hon funkar precis lika bra med staffe gänget.

Och det är verkligen som hon alltid varit här nu, hon är en i gänget.

Så underbart och se när "mina" två amstaffs och 3 staffar sträcker ut och bara har skoj och njuter av varandras sällskap. Vi har en skön flock minst sagt.

Nu är det till och med så att när det är dags för promenad och man tar fram kopplena, ja då är hon den som studsar mest och man ser hur hela hon lyser. Man kan väl säga att man har två helsköna tånåringar här hemma.

Hon har liksom gjort sig hemmastadd och vi tycker väldans mycket om henne.

                 


Idag fick vi paket från Åsa, en försenad födelsedagspresent till mig, men den är mer till Baileys.

Ett super fint blått regntäcke från Hurtta, super tack!

Och han blev verkligen super snygg i det med, tur jag har köpt ett likadant värmetäcke till vintern.

Kommer bli fin fint.


Satte även mina "små" kort i ramar idag och ställde på hyllan i sovrummet och jag tycker verkligen det blev kanon bra.

Två på min fina kille och sen ett på hans underbart fina och trevliga pappa.

En hund som jag föll pladask för, blir Baileys hälften av sin far så är jag mer än nöjd.

 


Satte även upp bilden som jag tänkt på Baileys rosettvägg och dem rosetter han fick på sin första utställning.

Vi hoppas ju självklart på fler i framtiden.


 


Fikade ute på farstun nu ikväll och självklart så var hundarna med, Baileys hoppade till och med upp på egen stol.

Han älskar att sitta där och spana på vad grannarna har för sig, lite som en nyfiken tant.


 


Blev långpromenad även ikväll, men det var bara Micke, jag och hundarna.

Sofie var hemma med dottern Selina.

Vi testade en ny väg för mig och mina, och visst den tog en ra stund att gå.

Men hundarna älskade den!


     


Väl hemma igen så slocknade tonåringarna nöjda och jag tog en dusch.

Tänkte kika lite tv och sen blir det sängen, är sådär härligt trött.



 


Paketet från Turkiet kom idag, innehöll bland annat dessa ursnygga skor!

Så glad för dem och det andra jag fick hem.


 


Hugs And Kisses

Av Jenny - 21 juni 2013 22:09



Brukar fira midsommar med familjen, men mammsen är ju inte hemma.

Resten av "familjen" är en annan historia...

Så det fick bli jag och doggsen, inte fy skam det heller.

Då jag ändå inte tycker det är nå att fira direkt, mest en fånig ursäkt till att få dricka för dem flesta.

Sofie sa jag kunde komma över dit och grilla med dem och så, men var inte på humör för att umgås.

Så det var nice bara få vara och tänka mm...


Ikväll tog jag en promenad med "ungdomarna", då det märktes på Baileys att han hade lite energi att bli av med.

Men väl i skogen så var det Sessan som satte igång leken, och dem for runt som två tokar.

Så nu tänkte jag kika tv en stund, sen blir det sängen.

Längtar så mycket tills mammsen kommer hem, ska bli trevligt och skoj!



                 


 


Hugs And Kisses

Av Jenny - 18 juni 2013 21:41



Hundarna fick vara ensamma hemma en sväng idag på dagen, medans jag var in till Hudik och fixade några ärenden.

Sedan när jag kom tillbaka så busade vi ute på gräsmattan.

Men nu på kvällen märktes det på dem att dem hade lite energi, så jag bestämde mig för att ta en kvällspromenad i skogen. Vi hoppade ju det igår, så ikväll tog vi en.

Som ni kan se på denna film, så lite smygande försök till bus.

Sessan spelar svårflirtad   .



 


                           


Sessan fick jordens fnatt för sig själv när vi kom till stället där det finns vatten och lera.

Och snabb som jag är, så hann jag få igång "filmandet" lagom innan hon och Baileys far runt ihop.

Lägg märke till min "tiger"..

Ursäktar mitt flåsande, men har ont i öra/hals och känner mig genom tjock i halsen.

Så vi får se om jag håller på att bli sjuk, vaknade upp med skiten imorse..



 

       


Nu har dem somnat gott efter en härlig promenad, så kul att dem funkar bra ihop.


Hugs And Kisses

Av Jenny - 17 juni 2013 00:05


Vadå är du säker på att du inte vill leka?


 


Inte ens om ja hoppar upp och försöker?


 


Till slut så gav han upp sina försök och insåg att när matte sa det räcker.

Ja då var det bara att "gilla" läget och sen lägga sig..


 


Blev även kvällspromenad med Sofie och staffe gänget denna kväll..

Så kul och se hur bra alla hundar funkar tillsammans.

Inget gruff, spänningar mm. Utan dem har bara skoj och njuter av promenaden.


           


Började regna rätt bra medans vi var ute, så innan vi väl var hemma så var vi alla genomblöta.

Men det var överlag en härlig promenad.

Baileys och Sessan somnade sött tillsammans i hallen, då dem fick ligga där och torka.

Skön bädd så det går ingen nöd på dem, sen när dem vakna och var torra.

Ja då fick dem komma in och mysa i vardagsrummet igen.

Lilla fröken fick en gos stund och det var riktigt mysigt att bli kliad.

Även Baileys fick en stund såklart, gör ju ingen skillnad på dem och glömmer ej bort min stjärna bara för att det är en hund till här hemma. A och O att inte glömma den första liksom.



Kanske verkar som allt bara är "normalt" mm, men det är bara på ytan.

Försöker så gott det går att göra som man brukar i vardagen..

Men ibland "kraschar" man och allt kommer ta tid mm...
Och det är helt ok att det gör det..

Jag är inte direkt den som har lätt för att prataom saker som gör ont och som jag sagt innan.

Vill ej skriva eller så om detta alls, dem som det berör vet.


Nu ska jag och dem 4benta ta och nanna kudde.

Så godnatt från oss..


Hugs And Kisses 

Av Jenny - 16 juni 2013 13:29




Usch det bara regnar och regnar idag igen..

Så trist, men snart ska vi ändå ta en lite längre promenad.

Vi har fått underhålla oss inne med bus, kloklippning och bara vara.

Hoppas bara på ett uppehåll just nu, då det inte är så kul att bli genomblöta. 

Hundarna vill ju ändå få springa av sig lite, finns ju inget dåligt väder sägs det..

Men det finns helt klart roligare väder, iallafall om ni frågar mig.


Bilderna är tagna igår..

 

Nej vadå? Vi tigger inte alls, vi bara "tittar" vad du gör...


 

"Smile"


 

Snälla kan vi inte få smaka lite?


 

Sessan är så fantastiskt söt ihop med Joker, tvättar och donar.

Dock tycker hon att han är lite små läskig när han kommer och lägger sig typ på henne, riktigt nära.

Tror ej hon riktigt förstår vad han är för något, hon gör ett super sött ljud med när hon vill ha kontakt med honom.

Låter lite som en liten gris grymtning, super charmigt och han tittar på henne förstår inte alls.


Ja som ni märker så har vi det mycket trevligt ihop.

Fastnar mer och mer för Sessan allihopa, är som hon alltid varit här.


Hugs And Kisses

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards