En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg under september 2013

Av Jenny - 30 september 2013 23:50


Blev till slut en lyckad dag, trots att den började med en huvudvärk från helvetet.

Men den gav med sig innan det var dags för mig att bege mig in till Hudik som tur var.

Var på AMS, denna gång tog det 2tim innan det var min tur, även fast det bara var 7 nummer innan mig.

Men som vanligt ett "kaos" där liksom.

Iallafall så fick jag gjort det som skulle göras annars, utom facket.

Men det var m,ycket folk där med och jag hade ingen lust att missa första bussen hem.

Så får ringa dem imorgon istället, inte värre än så..


Väl hemma igen så blev jag på ännu bättre humör, då halsbandet jag beställt till mig själv hade kommit.

Och jag är verkligen super nöjd, som med allt jag hittils beställt från Linda/Made By Portwood.

Så vill ni ha ett halsband med ett eget motiv, rekomenderar jag henne helt klart för uppgiften.

För visst blev det bra? Eller vad säger ni?

Översta är bilden jag skickade henne och under ser ni halsbandet.


 

 

Annar så har jag myst med mina hundar.

Jo jag var in en sväng till Hudik igen sen med Annica, för att införskaffa en ny dator.

Då min andra sjunger på sista versen och sen hade jag ingen tv när jag kom heller.

Ja alltså abonemanget som brorsan hade här, har han flyttat.

Så har fått beställa eget nu, men det blir ju ett glapp på några dagar liksom.

Men nu kan man iallafall se film och lyssna på musik via datan, då man som tur är har en sådan kabel.

Och jag kan säga att det kommer ta en stund att vänja sig vid Windows 8, appar och skit liksom.

Men det ska nog bli bra i slutändan, skönt med en data som man iallafall kan göra allt på igen.


Har rastat hundarna sista svängen, så tänkte strax krypa ner i sängen.

Är så kul att se att även Puma snappat upp att det är något kul som ska hända när man tar fram kopplena.

Hon blir precis lika glad som Baileys nu, dem studsar som två studsbollar i hallen när man tar fram dem.


Nej nu säger jag godnatt och sovgott på er..



         


Hugs And Kisses

Av Jenny - 30 september 2013 09:18



 


Hugs And Kisses

Av Jenny - 30 september 2013 08:54



Har en huvudvärk från helvetet, som jag hoppas på att bli av med snart..

Hatar att ha huvudvärk, men den kommer som ett brev på posten när det blir mycket runt mig.

Regnar vräker ner ute idag, nu vill jag att det ska bli snö istället så man slipper lera mm.

Men det lär väl dröja ett tag till antar jag.

 

Hundarna är rastade och fått sin frukost, nu busar dem på golvet.

Själv ska jag strax ta en dusch och se om man blir lite mer människa efter det.

Sen är det bara att göra sig klar för att åka in till Hudik.

Ska ringa några samtal innan med, men annars så är det inget speciellt inplanerat idag.

Hoppas på att det blir lite mindre regn eller att det slutar helt på eftermiddagen, så att man kan ta en promenad.

Visst vi får ju ta den oavsett, men alltid mer trevligt om det inte vräker ner ute liksom.

 

Nä nu ska jag sätta fart..

 

Hugs And Kisses

Av Jenny - 30 september 2013 00:08



Känner mig helt slut och verkar som även mina pälsklingar är det med.

Vi kommer nog sova KANON inatt, som klubbade sälar typ.

Ska bara se om huvudvärken vill ge med sig, inte bra när det blir för mycket och tänka på.

 

Imorgon ska man till Hudik en sväng, AMS står på agendan.

Dags att göra ny handlingsplan och så ska jag förbi facket.

Se om dem gjort några framsteg i detta med första periodens schema.

Då jag var lovad jobb och även har ett anställningsbevis som säger att jag skulle få jobba.

Men ej fick några tider alls, ja vi får se hur det går.

Något ska dem väl vara bra till liksom.

 

Men nu säger vi godnatt, för strax kryper vi ner.

 

 

Hugs And Kisses

Av Jenny - 29 september 2013 21:28



Men haft en kanon dag om man bortser från lite..

Varit ute och busat med hundarna, dem fick leta godis på gräsmattan bla.

Vilket dem tyckte var super kul och så får dem samtidigt använda huvudena lite.


 


På eftermiddagen drog jag till skogen ihop med Baileys, Annica och hennes hund Tindra.

Var skönt att komma iväg och rensa huvudet lite, hundarna uppskattade massor.

Vi turades om att gå och gömma oss, så att dem sedan fick leta reda på oss.

Vilket dem klarade galant, annars så busade dem mest.

Så skönt att dem funkar så bra, ska bli kul se om Puma får vara med i gänget med sen utan problem.

Men det ska nog gå bra.


 


Var även in på Rätt Pris och handlade lite, då dem hade extrapris på lever.

Så köpte på mig en del, för att ha till hundgodis och sen även till mamma.

Hon gillar ju sånt, vilket jag inte alls gör.

Men hundarna satt som klistrade nedanför medans jag delade upp det för att frysa in.

Ja dem fick självklart smaka en liten bit var med och satan va dem högg i sig.


 


Annica  kom även upp hit senare en stund, tror det mest var för att kolla till mig.

Så att jag var "ok" efter dagens rabalder, tack för omtanken gumman.

Vi pratade lite och kände att jag fick lite ny kraft.

Har fått i mig middag och nu tänkte jag bara slappa i soffan med mina älskade hundar.

Så tacksam för dem, man mår så mycket bättre och får annat att tänka på ihop med dem.


Ha en bra kväll alla och sen får ni sova så gott.

Och var rädda om era nära och kära...


Hugs And Kisses

Av Jenny - 29 september 2013 08:12


Regnar inte just nu, men det vräkte ner igår när vi la oss.

Och det ser ju inte så lovande ut om man tittar på himlen heller, men vad gör det?

Livet i sig är underbart och då spelar det ju ingen roll vad det är för väder ute liksom.

Har ju regnkläder att ta på mig om det skulle vara så, men visst klart det är trevligare med sol mm.

Men man kan ju inte få allt här i livet.


Har rastat hundarna och givit dem sin frukost, dem busade lite innan dem sedan somnade om.

Så jag funderar på att bädda ner mig igen jag med, sätta på en film och bara mysa.

Så får vi se vad dagen erbjuder sen, ska iallafall ta Baileys till skogen tänkte jag.

Han fick ingen sådan promenad igår, så idag behöver han få springa av sig lite.

Gäller hålla han i form nu när vi anmält till utställningar.

Ska bli så kul!!!!!!!


Hittade bilder där även Baileys var 10v, vet att man inte ska jämnföra.

Men ändå rätt kul att se tycker jag.

Ja Puma är 11v nu, men på bilden va hon 10v :).

Hon växer verkligen så det knakar, vilket Baileys med gjorde i och för sig.

Men det har man ju glömt, sen var ju han 3,5 månad när jag tog hem honom.

Puma kom ju direkt vid 8v, så bara där är det en viss skillnad liksom.

Fast lilltjejen är super duktig, varit lätt att lära henne saker och det trots att hon har väldigt starka åsikter om saker. Men hon lyssnar ändå, oftast iallafall ska man kanske tillägga.


 



Hugs And Kisses

Av Jenny - 28 september 2013 23:36



Haft en sån kanon lördag, trots att den började med värk mm..

Men varit ute med mina fina på promenad och fixat hemma ändå.

Sen nu i eftermiddag så bar det av för att storhandla, så man fick fylla frys mm igen.

Annica ställde upp och körde, sa ju att jag skulle handla "lite".

Men om ni frågar henne så tyckte hon nog att det var mycket, men det var det faktiskt inte.

Inte om man jämnför med förra månaden iallafall, när man behövde precis allt.

Denna månad hade man ju fortfarande en hel del kvar liksom.


När vi var klara på Maxi, så bar det av till Route 84 för att äta middag.

Var fullsmockat med gäster och vi hade ju hel förträngt att ringa tidigare för att boka bord.

Trots att detta bestämdes redan på fömiddagen, men vi hade tur och fick bord iallafall.

Gott var det och vi var sjukt mätta efteråt, är det även nu ska tilläggas.

Känns som man ätit för resten av året, hahahaha!


Sen efteråt bar det av hem hit, kikade lite tv och umgicks.

Hundarna hade varit super duktiga medans matte var borta, att Baileys fixar det vet jag ju.

Men lilla Puma hade också skött sig exemplariskt, hon har ju i och för sig en perfekt lärare.

Men iallafall liksom.


Nu myser jag i soffan med dem och snart blir det sängen.

As trött kan jag säga och det ska bli skönt sova, hoppas på att Puma ska sova länge imorgon med.

Vilket hon gjorde idag, men man vet ju aldrig.


Jo igår kom även paketet med deras nya regntäcken som jag beställde.

Och eftersom det regnade som bara den igår, så fick dem inviga dem.

Passade perfekt och dem blev så coola i dem, min lilla arme   .

Mötet som jag även var på igår gick över förväntan, så känner verkligen att allt är på topp nu.

Man har absolut inget att klaga på.


             

          


Nä natti natt på er.


Hugs And Kisses



Av Jenny - 26 september 2013 15:07



Så passade jag på att ta en PW med Baileys på c:a 30min, super skönt som alltid.

När vi väl kom hem igen så rensade jag rabatten och räffsade lite ute, plockade även undan hund hagen.

Ja hundarna var självklart med ute och busade mm..

Men tyckte det var dags att plocka undan hagen, så fröken lär sig göra sina behov även utanför den.

För tills idag så har hon vägrat göra det och hållt sig tills man kommit innanför igen.

Så nu ska vi lära henne göra det utan att ha en hage, då man ej kan ha den vinter tid sen iallafall liksom.

 

         

 

Dem mumsade på pinnar, fick även leta lite godis på gräsmattan och busade runt.

Var en härlig stund ute, men nu har solen gått i moln och det är rätt kyligt igen.

Var någorlunda varmt medans solen var framme iallafall, men som sagt annars är det bra kyligt nu.

 

Hugs And Kisses

 

 

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14 15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards