En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg den 22 september 2013

Av Jenny - 22 september 2013 09:23



Fick en del gjort igår, dels städning och så har jag dessutom plockat fram mammas symaskin och sytt lite. Visste ju ej om den funkade än, då den varit utlånad och stod inkastad i ett skåp.

Men det gjorde den, dock saknas en del till den. Men det går att sy med den iallafall, så nu ska jag införskaffa lite mer tråd och sen även tyger. Sydde 2 bäddar till dem mindre burarna, dem som jag använder till utställning mest.

Ska sy mer idag tänkte jag, även ge mig på att sy täcke till hundarna.

Har ju sytt täcken till hästarna förr, så då ska jag ju klara till hundarna kan man tycka.

Mindre storlekar att hålla på med liksom.

Grymt kul att sysselsätta sig med faktiskt och det blev ju super bra med bäddarna.


   


Igår när jag torkade hyllor mm i vardagsrummet, så ville gärna Puma vara med på ett hörn.

Dels så försökte hon sno trasan och när det ej gick så skulle man ligga i knät på matte.

Så fick muta bort henne med ett ben, ja Baileys fick självklart ett han med.


     


Efter så tog jag en paus och satte mig ute i solen och bara njöt.

Även dem 4benta följde med ut och passade på sola lite.


   


Hon är ju bara så söt och har faktiskt börjat lugna ner sig lite nu med.

Har ju varit mer vild än tam annars när hon varit vaken, men nu har hon lugnat sig en del.

Dels så kan hon numera ligga kvar om jag rör mig i lägenheten, innan så följde hon mig som en svans.

Och gick jag till övervåningen, ja då "sjöng" hon vackert tills jag kom ner igen.

Men allt sådant har hon slutat med nu, antar hon känner sig hemma och mer trygg nu.


 


Sen dammsög jag av vardagsrums mattan, får göra det några gånger i veckan.

Och självklart skulle Puma vara med även då, la sig sött mig på och är inte minsta rädd för dammsugarn.

Medans Baileys gärna vill "mörda" den, så fort man startar den så kommer han och försöker ge den några tjuvnyp. Men det räcker att man säger åt han så går han istället och lägger sig.


På kvällen sen så mös vi och kikade film.

Helt klart en lyckad dag på alla sätt och vis.

Bättre en att leva i en påhittad lögn som vissa gör, undra om dem försöker övertyga sig själva eller andra liksom.

Oavsett så j*vligt tragiskt anser jag.


   


Hugs And Kisses

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14 15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards