En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg under april 2018

Av Jenny - 30 april 2018 20:45


Var med tunga steg man till bussen för att åka till stallet idag.

Sista dagen ihop med bästa Jack, imorgon åker han till sin nya ägare.

Jag kommer inte att finnas på plats och det för att jag jobbar, utan mammsen mfl fixar det åt mig.

Så idag blev det packa sakerna, fixa fram det jag vill sälja osv.

Samt massor med mys, pyssel mm med honom såklart.


Man kan inte annat än älska den stora, snälla häst och Josefine som köpt honom.

Kommer få en toppen kompis i honom, han ställer upp på allt och alltid samma glada häst.


Tog en underbar bild på honom och bästa ponnyn idag.

Tur jag har den lille guld killen som kommer hjälpa mig läka efter detta.


 


Blev grillning hos bror med familj ikväll sen.

Super gott som alltid och trevligt.

Så glad att vi är vuxna människor och lagt det gamla bakom oss, iallafall så vi kan umgås.


 


Nu ska jag ut med pansargrisen och sen duscha, innan jag tänker inta sooffläge.

Imorgon väntar jobb.


P&K

Av Jenny - 29 april 2018 18:30


ÄNTLIGEN så är jag helt klar med lägenheten.

Städade det sista idag, så nu är det bara besiktning och lämna ifrån mig nycklarna kvar.

Vilket känns så j*vla bra!!!!!!

Att man slapp uppsägningstiden är ju så skönt och då får man slita järnet några dagar.

Antar en viss fastighetsskötare trodde jag skulle försvinna från kvarteret mm, därför såg till att jag slapp uppsägningen. Men ack så fel han hade.


Tack till er som hjälpt mig med dom tyngre sakerna, vilket iofs är min älskade bror och så Nisse.

Guld värt få hjälp med sådant man själv ej orkar.

Samt underbara mamma som trots sin skada, hjälpt med det hon kunnat.

Och dessutom låter mig bo hos henne en period, japp hem till mamma bar det av.

Kanske inte vad man önskar när man snart fyller 36, men det går absolut en period.


Nu ska jag ta och göra mig klar, för ikväll ska jag iväg för att kika lite film.


Fortsatt trevlig söndagkväll på er.


P&K

Av Jenny - 27 april 2018 23:45


Idag var det då dags att besiktiga Jack, som väntat så gick han igenom.

Fanns inget att slå ner på och han skötte sig galant.

Jag hade med mig Elin, så hon red honom och jag promenerade bort till Björn.

Vi gjorde likadant tillbaka när vi var klara.

Nu börjar det riktigt gå upp för mig att han snart inte kommer finnas vid min sida denna fantastiska häst. Blev liksom på riktigt nu när detta är gjort med.

Men tyvärr ett nödvändigt ont och jag är övertygad att han får det toppen hos Josefine.


Lugn eftermiddag där jag bara försökt smälta vad som händer just nu.

Känns ju inte som man hunnit med att andas ordentligt i allt.

Ska bli skönt när allt är klart, även om det känns tufft med.

Men tar mig igenom detta med som så mycket annat i livet..


Nu på kvällen fick man besök, aldrig fel när folk överaskar en.

Skaffar barnvakt för att komma och hänga lite liksom.

Mycket prat, skratt osv blev det innan det var dags för denne att tänka på refrängen.

Själv ska man ju dessutom upp och jobba dygn imorgon, så dags att krypa ner i sängen.


 


P&K

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards