En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg under februari 2016

Av Jenny - 29 februari 2016 22:45


Klev av jobbet 09, inväntade bussen hem 09.35

Tanken var väl att jag skulle njuta av att få vara ledig till tisdag kväll/natt.

Men vi upptäckte att Jysk hade rea på exakt det som jag planerat köpa.

Så gänget rastades och sen tog jag, samt mammsen bussen in till stan.

Brorsan har mammas bil då hans är på lagning, men det funkar ju att åka buss med liksom.

Skönt att man  kan hjälpa varandra med för den delen.


Shoppade det som skulle shoppas på Jysk, så blev det även en sväng in på Dollar.

Hittade lite små saker där med och sen promenerade vi ner på stan.

Och gick upp på Clas Ohlson, fyndade lite där med faktiskt.

Så är mycket nöjd med dagens shopping.



Detta ovanför är från Jysk till badrummet och det kommer bli kalas bra till allt det svart/vita som är.

Så skönt att kunna köpa exakt det man tänkt sig i huvudet och få som man vill ha det.

Tavlan under fyndade jag på Clas Ohlson.


    


Blev även lite smått och gott annat med.

Väl hemma igen så hade vårt paket från Jotex kommit med.

Så vi bestämde oss för att gå och hämta det.


Var lite gardiner till mammsen, samt två vita örngott.

Så till mig var det 2 påslakan, 1underlakan, 2 örngott, 4 filtar med tillhörande kuddfodral.

Så 2 stycken överkast i grått, som jag tänkt ha ena på sängen och ena i soffan.


         



Underlakanen och dom två örngotten går med i grått.

Jag riktigt längtar till att få fixa iordning nu, kommer bli kalas bra.

Vi gick över och lämnade sakerna i lgh direkt, skönt när man har redan fått nyckeln så man slipper ha allt i dubbel uppsättning här hemma.

Vi bestämde oss även för att passa på att skruva ihop köksbordet när vi ändå var där.

Vilket var tur kan jag säga.

För satan vilken plats det tog att skruva ihop, men det blev kalas bra ihop med stolarna.

Så GLAD att jag även där fick exakt det jag ville ha och känna att trots att man köpt allt.

Så har man så man klarar sig gott och väl hela månaden med.

När vi var klara med bordet, så tog vi med lakanen mm och promenerade hemåt.

Tänkte jag skulle tvätta allt innan det är dags att använda det, blir så mycket mjukare och skönare då.


Blev fixa gänget och sen dusch, innan man typ "dog" i soffan.

Dagen blev ju inte alls så lugn och slapp som man först tänkt.

Men det var det helt klart värt och känns helt fantastiskt oavsett, allt bara faller på plats.

All skit mm är verkligen bakom en nu och man går bara runt med ett stort leende på läpparna.


Nu tänkte jag dock krypa ner för natten, imorgon väntar jobb 17-11.

Godnatt & Sovgott på er.


P&K







Av Jenny - 28 februari 2016 13:55


Klev av jobbet kl 10, då stod mammsen och små grabbarna för att hämta mig.

Skönt slippa vänta på 11.15 bussen och komma hem 11.45, när man ska iväg igen sen.

Är ju jobb 16-09 som gäller senare idag, ja man kan säga att man känner att man lever.

Men så värt det, med tanke på vad som komma skall.


Har fått en hel del gjort dessa lediga timmar iallafall.


Väl hemma så tog jag en promenad i det fantastiska vädret med bumbibjörnen.

Blev en tur ner på sjön så att hon fick springa av sig ordentligt.


   


Mycket uppskattat och skönt var det.

Sen hem och dricka kaffe, samt prata lite med mammsen.

Klädde på oss, små grabbarna och tog med oss pansar grisarna för en sväng på sjön.

Gäller passa på när vädret är så underbart som det är idag.


             


Lille K var så stolt när han fick hålla själv i Baileys.

Världens bästa grabb skötte sig som vanligt alldeles utmärkt.

Tänk att det finns dom som ens vågar påstå att han skulle ha dåligt lynne osv.

Nej det finns verkligen inget ont i denna grabb, han är bäst på alla sätt.


När vi kom hem igen så var det dags att fixa lunch till oss tvåbenta.

Blev pyttipanna och stekt ägg, små grabbarna åt super bra.

Sen så klädde dom på sig igen och mamma körde hem dom.

Bror ville att dom skulle komma hem, då hans vänner från Uppsala gärna ville hinna träffa dom.

Mamma har ju passat dom sen igår, då det var överaskningsfirande för att bror fyllt.


Så när hon åkte, hoppade jag in i en dusch och är nu redo för jobb i eftermiddag.

Helst av allt hade jag gärna stannat hemma, känner mig inte alls 100 och har ont i hela kroppen.

Märks man jobbat en hel del nu, men man ska ej klaga.

Så skönt att vara igång på riktigt igen och veta att man har så man klarar sig, samt lite till.

Men imorgon när man kliver av 09, så är man äntligen lite ledig.

Jobbar igen tisdag kväll/natt, så får vara hemma lite mer än ett dygn.


Önskar er en fortsatt trevlig söndag.

Ska plocka lite här hemma innan det är dags att åka mot jobbet.


P&K



Av Jenny - 27 februari 2016 09:15


Fantastiskt väder ute denna morgon, även om det är bra kyligt.

Startade denna dag med en promenad med bästa grabben.

Han fick en tur på sjön så att han fick springa av sig ordentligt, underbart var det.


           


Nu har även tjejerna fått sitt och jag väntar på att tvättmaskinen ska bli klar strax.

Då blir det hänga tvätten och sen är det dags att göra sig klar för att åka till jobbet.

Dygnspass 10-10 är det som gäller.

Trots att man är genom förkyld osv så känner jag mig ändå utvilad efter all sömn denna natt.


Önskar er en trevlig lördag!


P&K




Av Jenny - 26 februari 2016 22:15


Gått bra att jobba även idag, hade en del att göra så dagen gick snabbt.

När jag slutade så mötte jag upp mamma på stan, så blev det lite shopping.

För att sedan gå upp till bror, gratta och hämta bilnyckeln.

Han har haft mammas bil ett par dagar, då han lämnat in sin på verkstaden för att fixa lite.

Blev bara en snabbis, sen bar det av till Maxi för att handla det mammsen behöver under helgen.

Hon ska ju ha små grabbarna lör-sön då L ville ta ut bror på middag och så med tanke på han fyllt.

Meningen var ju att jag med skulle varit hemma, men fick ju ett extra dygnspass lör 10- sön 10.

Så mammsen får klara sig själv med hundar och barn, men det ska nog gå bra.


Kvällen har varit lugn, fixade gänget när vi kom hem.

Sen blev det dusch och taco middag framför tv:n.

Bara softat hela kvällen och nu ligger jag redan i sängen.


 


Sjukt trött, känns man jobbat en hel del nu och det ska bli grymt skönt att kliva av på måndag.

Veta att man är ledig ett dygn och bara kunna vara.


Så nu säger jag godnatt.


P&K



Av Jenny - 26 februari 2016 07:15


Strax dags att gå till bussen för att bege mig till jobbet 08-17 gäller idag.

Men måste ändå passa på att gratta världens bästa lillebror som idag fyller år.


    


Vi har inte alltid dragit jämnt och tyckt lika, men vi finns alltid där för varandra.

Hoppas att du får en bra födelsedag och ska försöka komma förbi en sväng efter jobbet.

Love yaaaa!!!


P&K

Av Jenny - 25 februari 2016 20:28


Ja även denna dag försvann rätt snabbt och man har fått en hel del gjort med.

Blev promenad i det underbara vädret med Bumbi.

Tjejen som blir överlycklig när man möter andra hundar och tycker samtliga ska stanna för en lekstund.

Men det kan hon glömma, iallafall med vissa.

Blev springa och busa nere på sjön istället, tyvärr mötte vi en dam som inte alls hade koll på sina 3 små "trasselsuddar". Var lösa och dom upptäckte oss långt innan matte gjorde det.

Men det gick bra, men oavsett jävligt irriterande när folk ej har koll på sina hundar.

Speciellt när dom ej kan bete sig, SUCK!!!


 


Blev lite träning i form av inkallning mm.

Gick kanon bra och självklart massa spring.


På eftermiddagen sen så blev det visst en beställning från Jotex med..

Så nu inväntar man paketet som kommer nästa vecka med en hel del nytt.

Ena grannen i ett av husen bredvid ska flytta med, så man fick även tag på hyllor mm till bra pris.

Vissa saker är ju helt ok att köpa, även om det är begagnat och man egentligen kan köpa nytt med.

Men när det ser ut som nytt och man kan få det till bättre pris så är det ju kanon liksom.


Mammsen och jag tog en promenad ikväll för att dela på en pizza.

Lite vardagslyx, aldrig fel när man sedan ska jobba så det ej blir mycket till helgmys.


P var här och fikade efter att vi fixat gänget med middag mm.

Prat och en del skratt som vanligt.

Nu blir det soffläge en stund framför tv:n innan sängen kallar.

Imorgon är det jobba dag som gäller, så klockan ringer skapligt tidigt.


Ha en fortsatt bra kväll på er.


Ps. Tack igen Nataly för du hjälpte mig hitta namnet på "textsnittet" jag letade efter.

LOVE IT D.s


P&K



Av Jenny - 25 februari 2016 10:02


Klev av jobbet 08 och gick mot bussen hemåt.

Fantastiskt väder även denna morgon, hoppas att det fortsätter hela dagen.


 


Väl hemma så blev det en kopp kaffe som mammsen hade klart.

Sen tog jag bästa grabben på en morgonproemenad.

Valde att gå ut på sjön med honom, så att han kunde få springa av sig lös.

Riktigt härligt var det att gå där helt ensamma i solen.


                          


Nöjd kille som gick och la sig för att gnaga morot som han fick av "mormor" när vi kom hem.


Får se vad denna dag mer har att erbjuda, ska ta Bumbi på en sväng sen med.

Får se om vi får sällskap av mammsen och Cockie med, så kan tjejerna få busa av sig.

Annars inget speciellt inplanerat, kan vara skönt det med.


Ha en bra dag på er!


P&K




Av Jenny - 24 februari 2016 13:45


Vädret är ju helt fantastiskt idag.

Så blev en promenad ner på sjön med mammsen och tjejerna, som busade loss ordentligt.




   

Mycket nöjda tjejer som somnade gott när vi kom hem.

Hoppas på att vädret är lika bra imorgon när man slutar jobba, så kan man kanske få njuta lite mer av det. I och med att man ej ska jobba förrän fredag morgon igen sen.

Ja inte ledig sålänge, men man har ju iallafall hela torsdagen på sig att göra något.


P&K

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards