En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg under januari 2018

Av Jenny - 30 januari 2018 19:30



Tyckt att mina kläder börjar bli stora, byxor åker ner lite osv...

Att jag mår så mycket bättre, har mer energi och mer ork än innan..

Fast jag håller igång mer nu liksom.

 

Så bestämde mig för att ställa mig på vågen, fast jag avskyr den och trots att det är kväll..

Man ska ju helst göra det direkt på morgonen, inann man ätit osv..

Jag kan säga att jag knappt trodde mina ögon!! 

Sen världens bästa Jack blev en del av mitt liv och jag därmed rör på mig ännu mer än innan. 
Så har jag gått ner 17kg!!!!!
Fatta hur sjukt är inte det? 
17 jävla kilo som jag konkat runt på i onödan, inte konstigt man va så orkeslös mm.
Och nej jag har ej slutat äta godis mm när jag vill eller ändrat min kost..
Jag är blev så lycklig att jag dansade runt här hemma, kan inte sluta le!!!
Så värt allt promenerade varje dag med hundarna, till och från bussar för att ta mig till stallet och allt man går i stallet osv..

 

Jag är så TACKSAM för att jag har möjlighet att ha mina djur som gör att jag får ett bättre mående och fått livet tillbaka.

        

 

P&K

 

 

Av Jenny - 30 januari 2018 14:30


Idag skiner solen ute och det har varit en sådan där magisk vinterdag.

Man riktigt bara njuter!

Precis hemkommer från stallet och som sagt idag klaga man inte mycket över att få vara ute.

Blev en underbar ridtur med min fina häst, idag blev det trav nästan hela rundan.

Pigg och glad var han, jobbade på så fint så.

När vi kom tillbaka så fick han lite massage och sen ut i hagen igen.

Jag fixade boxen mm och förberedde inför imorgon åt mamma.

Då jag jobbar så underlättar det för henne om jag packat all mat osv som han ska ha.

 

Nu är jag strax hemma i Iggesund igen, så då dags att promenera med hundarna.

Ha en fortsatt bra dag på er.

 

P&K

 

                       

Av Jenny - 29 januari 2018 22:15



Känner mig lite mör i kroppen, som att man håller på att bli sjuk igen.

Men det hoppas jag verkligen inte!

 

Iallafall så har missarna gjort framsteg när det kommer till lakritsråttan.

Chilla är den som är mest orädd av dom två, eller ja Tazza är det med.

Men hon fräser när det inte passar henne, så Chip tycker dom är lite små äckliga.

 

Ikväll nu så kom båda upp och ville lägga sig i knät, fast Chip redan fanns där.

Chilla vågade även lukta på Chip's ena tass.

Medans Chip blundade och höll bort huvudet, ungefär som att "det man ej ser finns inte".

Så dom gör framsteg här hemma.

 

 

 

Blev lite kvällsfika för min del för en stund sedan.

Efter det bus med lakritsråttan och nu ska vi strax gå ut på sista rundan för idag.

Sen blir det soffläge en liten stund till innan sängen kallar.

 

 

 

P&K

 

Av Jenny - 29 januari 2018 14:30


Men efter lite "dötid" att fördröja innan bussen till stallet skulle gå.

Så kom jag ju fram iallafall.

Fixade vatten i hagen och boxen, sen blev det en härlig ridtur i skogen med Jack.

Underbart vackert ute nu när vi fått så mycket snö och vi tog samtliga gångarter idag.

Han var mjuk och fin i kroppen, älskade hästen.

Halvvägs så mötte vi Ewa och hennes lilla Louise, så vi gjorde sällskap tillbaka till stallet.

Kan inte säga det för mycket, men som jag älskar ridvägarna vi har att välja emellan!

Dom väger upp annat som man kanske inte är lika nöjd med.

 

Nu sitter jag på bussen hem, eller jag ska snart kliva av.

När jag väl är hemma så blir det en promenad med hundarna.

Sen får vi se vad kvällen erbjuder.

 

P&K

 


 
 
 

 

Av Jenny - 28 januari 2018 15:45


 

Som alltid så blev det några härliga timmar hos min fina häst, om än lite blöta.

Då det idag faller snöblandat regn, så inte det roligaste vädret.

Men grabben är fortsatt lugn och fin, trots att han blev själv.

Så det värmer i matte hjärtat, nästan så han aldrig varit så här cool innan.

Jo när han gick med sin kärlek Taiga då, för henne stormtrivdes han verkligen med.

 

Blev longering idag och han var dunder pigg, älskade Jack.

Iofs så var det ett ihopsläpp i samma veva i hagen precis bredvid paddocken, så dom sprang ju som tokar. Vilket gjorde han blev lite "stissig" med.

Men han lugnade sig och vi gav oss när han jobbade på lugnt, samt fint.

Han fick på sig ett nytt utetäcke innan jag släppte ut honom igen och gav honom sin mat.

 

Tanken var ju att han skulle få 3ggr om dagen ute, då han varit så glupsk förr.

Morgon, lunch och eftermiddag.

Så får han ju en portion hösilage till i boen som han har när han kommer in.

För att få det räcka längre till honom ute så tänkte jag 3ggr, så han ej ska ha så bråttom och stressa vid insläppet sen pga hunger. Då dom innan haft fri tillgång, genom storbal i slowfeed nät i hagen.

Men jag tycker dom fått i sig på tok för mycket då.

Men iallafall så blir det bara 2 ggr ute, då han äter så lugnt och fint.

Så jag behölver inte hålla på och be någon hjälpa mig att ge på eftermiddagen sen.

Vilket känns så bra, även om det inte varit något problem.

Han får morgon, av den som släpper ut och den påsen har jag ställt vid hagen så den finns där.

Sen får han en tuss när jag kommer, medans jag fixar hage och box mm..

När vi sedan ridit eller longerat eller vad vi nu hittar på.

Så får han sin lunch/eftermiddags mat när jag släpper ut honom igen och han äter det lugnt.

Kastar inte alls i sig på samma sätt sen han blev ensam, så det är perfekt.

Han har blivit mer självsäker och trygg i sig själv det märks helt klart.

Stressar inte fast andra går in innan honom osv.

Mattes duktiga kille liksom!

 

   

 


P&K

 

 

Av Jenny - 27 januari 2018 10:15


Varit en kanon lugn natt där både jag, lakritsråttan och systrarna bus sovit.

Så vi får väl se om det fortsätter så eller om det bara var för att dom var trötta efter flytt och alla nya intryck mm..

Visst är dom väl j*vligt söta??

 

 

 

 

P&K

Av Jenny - 26 januari 2018 18:15


Nu har missarna varit hemma några timmar och hur söta är dom inte?

Dock så visade det sig att det är två systrar, inte bröder som vi hela tiden trott.

Så istället för Joker och Bamse, som det var tänkt.

Så blev det en Tazza och Chilla som blev namnen.

Lite skeptiska på lakritsråttan och likaså han på dom, men det ger sig nog om någon dag.

 

       

   

 

     

 

Tazza är den blå/vita och Chilla är pälsbollen som är smoke färgad.

 

P&K

Av Jenny - 26 januari 2018 16:00



  Skönt att få vara utan täcket en stund   

 

P&K


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards