En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg under december 2012

Av Jenny - 31 december 2012 10:48



Även denna natt gick hur bra som helst, vi gick och la oss vid 24.00

Och ja lille Baileys kom snabbt upp i sängen och la sig till rätta.

Jag somnade ganska snabbt, då magkrampor, skaplig feber och ingen mat gör en rätt trött..

Men jag vaknade vid 02 igen av att magen gjorde ont och då möttes jag av denna syn.

 

 

 

Joker hade med smygit upp i sängen och lagt sig bredvid oss.

Så sött   .

 

Iallafall så är det ju nyårsafton idag, vilket inte betyder så mycket alls för mig.

Känns bara som en ursäkt för dem flesta att supa sig fulla och odrägliga.

Vilket inte alls lockar mig det minsta.

Men jag och lille Baileys ska åka hem till bror med familj lite senare iallafall.

Äta gott och umgås.

Så får vi se hur det går, men det ska nog gå bra.

Bara barnen låter Baileys vara ifred lite liksom, så han inte far runt hela tiden.

 

Så jag ska ta och plocka ihop lite och göra mig iordning.

Önskar alla ett gott nytt år!!

 

 

 


Hugs And Kisses

Av Jenny - 30 december 2012 09:28





 

Baileys gör verkligen allt för att få igång Joker att leka   .

 

Hugs And Kisses

Av Jenny - 30 december 2012 07:58



Godmorgon på er!

 

Här är vi uppe tidigt, då jag ej ville Baileys skulle behäva hålla sig allt för länge..

Han är ju liksom van att vara mestadels i en stor valp låda med spån fram till igår, så för hans skulle kändes det rätt att matte skulle vakna tidigt.

Iallafall så rasta jag honom sista gången vid halv 12 inatt och sen gick vi upp för att lägga oss.

Och han är ju så charmig, kollade runt lite i rummet och sen la han sig på sin plats på golvet.

Men jag hann inte mer än släcka lampan, så fann jag detta   .

 

 

 

Han var snabb på att ta sig upp i sängen och krypa tätt bakom ryggen på mig.

Och där har han sovit, snarkandes tills klockan ringde 07.00

Inga "olyckor" alls har hänt, utan han har bara sovit.

Sen om det beror på att gårdagen var rätt mycket nya intryck, eller om han bara är så lätt.

Det får tiden utvisa, men jag hade samtidigt inte blivit förvånad om det funnits en liten kiss pöl någonstans.

Då ha som sagt är van att mestadels vara i en valplåda med spån innan..

 

Han har iallafall busat lite efter rastningen och frukost, men nu sover han sött igen..

Batteriet tar slut rätt snabbt om man säger så    .

 

Så nu tänkte ja med passa på att vila lite till i soffan, då matte är super trött...

Blev en dag med mycket resande mm igår, och sen var jag ju så spänd på att få se Baileys live.

Hade ju bara sett bilder innan, men jag är verkligen super nöjd med mina nya vän.

 

Hugs And Kisses

Av Jenny - 29 december 2012 23:44


Ja nu har jag då äntligen fått hem lille Baileys, gick super bra att åka både bil och tåg med honom. Han har skött sig exemplariskt hela dagen, ja kvällen med för den delen.
Stort tack till min underbara vän Linda och hennes kille för att ni ställde upp och köra. Och att jag fick sova hos er en natt, längtar redan till januari när Linda kommer upp och hälsar på.

Iallafall så har inga "olyckor" inne hänt alls, inte än sålänge iaf. Får se om han klarar hålla sig till imorgon bitti, vi har precis varit ut sista svängen. Märks att han är trött efter dagens äventyr. Iaf så gick det kanon bra mellan honom och Joker, var ju lite rädd Joker skulle bete sig illa. Men han håller sig lite på avstånd, och säger till när han tycker Baileys kommer för nära. Då vänder Baileys och hittar på något annat istället. Men ute så bjöd faktiskt Joker upp till lek, så dem busa lite. Så dem kommer nog bli så bra vänner sen, som matte hoppats på.

Ja nu ska vi lägga oss för idag, så får vi se hur natten går. Men en sak är säker, Baileys är helt underbar och så charmig!!

Natti natt från oss

Hugs And Kisses

Av Jenny - 28 december 2012 13:53



Ja äntligen var dagen här och det var dags att åka ner till Linda i Uppsala, bussen går kl17 från Hudik.

Är med blandade känslor som man åker dit..

Dels en klump i magen för att det väcker massa minnen till liv, samtidigt glädje över att få träffa min vän igen. 

Och sen självklart så är morgondagen den stora ljuspukten i allt grått.

 

Ska försöka hinna med att åka förbi graven med, och "hälsa" på bror lite. 

Ska även eventuellt möta en annan person där, som förr stod oss väldigt nära.

Känns så bra att fått upp kontakten med honom igen, har faktiskt saknat han en del.

Och så har man ju självklart undrat hur han har det mm...

Så vi får se om det hinns med, då tåget hem går kl 16.00

Och vi ska ju till Strängnäs fram och tillbaka med.

 

Imorgon ska jag alltså ÄNTLIGEN hämta hem Baileys, som jag har längtat...

Pratade med uppfödaren förut som hade varit och besiktat honom igen, då dem papprena vid leverans får vara max 7dagar gamla. Så var det tvunget att göras igen och så.

Och allt var bara bra med lill pojken, trodde ju inget annat men iaf ;)...

 

Så här hemma har jag idag tvättat, dammsugit och torkat alla golven.

Fint ska det ju bara när en ny familjemedlem kommer hem imorgon.

Grindarna är på plats och så...

Ska bli kul och se vad Joker tycker om saken, men efter någon dag så är dem nog bästa vänner iaf..

Det är vad matte hoppas på   .

 

Nej nu ska jag fixa det sista här hemma, sen göra mig klar.

Bussen in till Hudik går 15.45

Så ni får ha en bra fredag kväll och så hörs vi imorgon.

Och då har jag äntligen min hund!!!

 

Hugs And Kisses

 

Av Jenny - 20 december 2012 22:46




 



Nu är det helt bestämt vilken dag jag ska hämta hem lille Baileys.

Den 29e kommer jag att åka ner för att hämta honom, och min älskade vän Linda ställer upp och kör mig.

Jag kommer ta bussen ner kvällen innan om det går för henne, annars får jag åka ner på morgonen på lördagen. Vi utgår sedan från Uppsala på förmiddagen, för att sedan hämta buren hos Jossan och sen far vi till Strängnäs och äntligen får jag hämta Baileys.

Så åker vi när papper mm är klara tillbaka till Uppsala, och sedan någongång under eftermiddag/kvällen tar jag och Baileys tåget hem till Iggesund.

Blir en lång dag, men det är det värt, och jag hoppas ju som sagt på att det ska passa att jag åker ner dagen innan. Och alltså sover hos Linda en natt...

 

Åh vad det ska bli mys och få hem honom, känns bättre nu när dag är bestämt.

Så nu är det bara räkna ner liksom.

      


Hugs And Kisses

 

 

Av Jenny - 19 december 2012 16:31



 

 

Om hur mycket jag längtar efter lille Baileys, men han är den bästa julklappen på riktigt länge.

Vill bara ha hem honom nu så vi kan börja på vårat liv tillsammans.

Han, jag och så Joker såklart.

Finaste grabbarna kommer man ha här hemma, sen bara en tvåbent en som saknas.

Ja Joker kanske inte alls kommer vara lika glad som matte i början över att ha en hund här hemma, men det kommer ju ge sig.

Till slut så hoppas jag ju att dem ska bli bästa vänner liksom.

 

 

Hugs And Kisses

Av Jenny - 19 december 2012 02:37


På soffan när jag kikade tv, vaknade till nu och har förflyttat mig till sängen. Men jag kan bara inte somna om.. Fattar inte varför, för jag är sjukt trött fortfarande. Kanske för det rör sig in del i skallen, vad man ska göra mm.. Dock är det mest att jag längtar efter att få hämta hem Baileys. Snacka om världens bästa julklapp till mig själv liksom.

Jo sen har vi ju detta med Junior, och tyvärr är det nog ingen förkylning mm jag dragits med sen ungefär när han flytta hit. Utan jag har fått inse att jag är allergisk, tyvärr så funkar det inte i längden med kliande ögon, svårt och andas mm.. Jag klarar helt enkelt ej av hans långhåriga, ulliga päls. Som finns precis överallt. Så nu är det bestämt att han kommer flytta hem till en tjej vid namn Sara och hennes dotter. Dem har även en katt till, så han kommer få sällskap. Dem hade haft två bröder, men fått tagit bort den ena. Så nu letade dem efter en ny långhårig misse. Då den som finns kvar inte alls uppskattar vara ensam katt. Så det passade ku perfekt liksom, lille Junior kommer få det toppen hos dem. Och vi kommer hålla kontakt mm, skulle det inte funka av någon anledning i längden. Ja då finns jag här liksom och så vill jag ju självklart höra om honom. Tanken när jag valde ut honom i kullen efter Joker, var ju aldrig att han inte skulle bo här liksom. Men nu är det som det är och eftersom lille Junior helst vill vara inne, så underlättar inte det heller för mig. Så detta blir bäst för alla. Underbara lille misse, dem kommer få en toppen katt så. Kommer inte ångra sig en dag.

Och jag har min prins Joker kvar så, så kommer Baileys snart med. Och nu blir det inga fler katter, det är en sak som är säker. Gör lite ont i hjärtat hela denna grejen, men jag vet att det blir bra så.

Nej nu ska jag försöka somna om, natt natt ...

Hugs And Kisses

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards