En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg under december 2012

Av Jenny - 18 december 2012 17:05




Att det faktiskt bara är c:a 2,5v kvar tills denna sötnos finns här hemma.

 

 

 



Vet att jag först sa att han skulle heta Bamse, men insåg att det är ett av Sveriges topp 10 namn.
Så då kändes det inte alls lika kul, så har suttit och funderat och vridit och vänt..
Och i och med att alla valparna är döpta efter drinkar i stamtavlan och sen att deras mamma kallas Corona.
Så kändes det som något jag ville spinna vidare på.
Och då jag satt och funderade så kom massa namn upp i skallen, men tyckte att en del passa bättre på katt.
Och då gick dem ju fetbort liksom..

 


Satt även och sökte på nätet och så men hittade inget namn som fastnade..
Så stötte jag på Bailey, super sött men kändes inte helt 100 rätt....
Vill ju ha ett mjukt och lätt ropat namn liksom, och ett som inte låter för "tufft" mm..
Så kom jag ju på att om jag lägger till ett s bakom, så blir det ju Baileys..
Och då är vi ju fortfarande på samma tema som i stamtavlan och även som mamma hund kallas för.
Så det fick det bli, antar det finns dem som inte alls tycker om det.

Precis som att en del inte alls förstår hur jag kan skaffa denna hundras..

Men nu är det ju så att det är MIN hund så, inte eran..
Så vad ni tycker struntar jag faktiskt i   .

Jag vet att det kommer bli toppen detta!!

 

P.s Vet att det står Bamse på headern, men inväntar hjälp med att fixa till den med.. D.s

 

Hugs And Kisses

 

Av Jenny - 17 december 2012 14:40



Äntligen ska man få jobba lite igen då, trots att det sagts att det är kris mm..

Och att man svarat ja, så har man ju inte fått tider.

Så trott att det är nått som är fel, men nu ska man ÄNTLIGEN få jobba lite igen.

Imorgon mellan 7-14 och gissa om det känns skönt!!!!!

Gör ju att dagen går lite snabbare med liksom..

Och att man kanske är trött en mer "normal" tid med..

 

Aja nu ska jag förbereda middagen, idag blir det kyckling i sweet & sour sås och ris..

MUMS!!!!!

 

Hugs And Kisses

 

 

Av Jenny - 14 december 2012 15:43



 



Det är det minsta man kan säga att denna lille krabat är..

Ska bli så kul att få hem honom, går inte en dag utan att man längtar..

Så tänker man framåt och hoppas på allt ska bli så bra som man vill.

Drygt 3v sen är det dags att hämta hem honom, tiden får gärna flyga fram..

 

 

Hugs And Kisses

Av Jenny - 13 december 2012 14:32






Hugs And Kisses

Av Jenny - 13 december 2012 13:00



 


Inatt kl 5 typ så väcktes jag av detta, en liten Junior som tyckte det var bustime!

Jag kunde inte ens bli arg, han var rätt söt måste jag säga..

Även om jag inte alls var lycklig över att se vad klockan var..

Men jag somnade ganska snabbt om sen så.

 

Haha kan säga att en viss Junior just nu ligger här bredvid och ser till så att matte inte skriver nå elakt   .

 

      

Han är ju söt som få, det kan ingen säga nå annat om...

 

Ja somnande som sagt om, men blev väckt runt 9 av att jag hade båda missarna i sängen..

 



Antar dem tyckte att det var dags att vakna och kliva upp, så det gjorde jag.

Då dem fortsatte att springa runt och busa som två galningar..

Så jag satte igång en maskin tvätt och sen blev det lite frukost..

Och då passade det herrarna att gå och lägga sig och sova..

Roliga dem små liven..

 

Hmm antar Junior blev nöjd med det jag skrev här, för nu ser de ut såhär bredvid mig..

 

 

 


Han sover sött   ..

 

Hugs And Kisses

Av Jenny - 12 december 2012 22:01



Haft en kväll där jag inte tänkt så mycket, hade grannen Annica här..

Vi kika "Arga Snickaren", då en annan man känner var med i det programmet.

Så självklart var man tvungen kika in det liksom..

Hon hade även med sina svärföräldrars hund som dem passar lite nu och då.

Så mina älskade katter får vänja sig med andra 4benta än dem själva.

Och man kan lita på honom i alla lägen, så vet att han aldrig skulle göra katterna något.

Junior tyckte väl det var lite läskigt, men han är ändå väldans nyfiken och kan inte hålla sig borta.

Medans Joker ska vara tjurskallig och spela super svårflirtad och låta allmänt tjurig..

Fast han då till och med hälsat på denna vovve ute liksom..

Aja men vet att med tiden så kommer dem acceptera Bailey med, klart att det är lite konstigt för dem liksom.

Och Joker tycker ju som sagt att han är kungen här hemma, och gör som han vill..

Så måste försöka få ner han på "jorden" lite och samtidigt ge honom den tid han behöver för att vänja sig.

 

 

Men nu är man alltså ensam igen..

Och då sätter ju tankarna igång direkt, går liksom inte att undgå.

Känns som jag verkligen gjort precis allt för att bevisa hur det är mm..

Och jag vet att det inte är att kräva att man ska få ett svar super snabbt liksom..

Men jag märker ju att känslorna mm finns där, vi pratar ju liksom dagligen.

Om allt mellan himmel och jord, skickar bilder mm..

Visst jag fattar att personen är super skraj, med tanke på hur jag behandlat denne förut.

Men vafan liksom?!!

Syns ju klart och tydligt att det är mer än "ren" vänskap mellan oss..
Det kan ju ingen ta misste på om det såg allt mm..

Aja som sagt jag kan inte påverka detta på något sätt..

Märks vad som händer..

 

Hugs And Kisses

 

 

Av Jenny - 12 december 2012 00:16



Suck tror jag snart blir galen av tristess.. Grönmarkerad för jobb, men får inga sms mm.. Ändå hör man från andra som säger dem fått sms, om att det är vikarie brist på just de stället.
Då kan man ju undra vad som är fel liksom!! Imorgon ska jag ringa och ha ett "snack" med dem. Om något skulle vara fel, så säg det då. Annars får dem allt skärpa till sig, annars kommer ja se mig om efter annat.


Vill bara ha januari nu, så jag får lille Bailey som kommer underhålla mig en hel del. Ska bli så mys!!!!


Nu är det dags och krypa ner i sängen och drömma mig bort en stund.
Natti natt på er .


Hugs And Kisses

Av Jenny - 11 december 2012 17:59



 


Jag bara längtar efter denna lille kille, han är ju så söt så man typ dööööör...

Underlättar som sagt lite att has uppfödare är underbar och uppdaterar sin blogg om valparna ofta och sen att man får mms på honom.. 

Önskar jag kunde åka nu och bara hämta hem honom, han är ju redo att flytta liksom.

Men med tanke på att jag ska jobba en del, så känns det inte bra ta hem honom just nu.

Så jag får försöka att vänta, vilket inte alls är min starka sida.

 

Detta är något som jag typ tänker på hela tiden, ihop med det andra.

Önskar man kunde påverka mera, men det kan jag inte.

Jag får helt enkelt bara hoppas på det bästa   .

 

Hugs And Kisses

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards