En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg under maj 2018

Av Jenny - 20 maj 2018 18:30


Idag blev det en hel dag med att hjälpa en fantastisk kvinna, som jag är så glad att jag lärt känna.

Tvätta och skura boxarna mm där hon ska ställa sina grabbar.

Samt att stängsla om delar av hagen dom ska gå i.

Dom kommer få det så mycket bättre på nya stället och hon själv kommer finna ett annat lugn.

Så glad för hennes och grabbarnas skull att dom ÄNTLIGEN kommer från det gamla.

Hon har fått ta så mycket skit för att hon står för vad hon tycker mm.

Till skillnad från dom som bara slickar röv och håller god min.

Fast dom egentligen inte alls tycker som stallägarn.

Men men det är ju deras problem om man nu väljer att "sponsra" det rötägget.

 

Iallfall så fick vi massor gjort och det blev en härlig lunch paus i gräset med.

Grabbarna fick komma och beta i nya hagen medans vi åt och dom såg så himla nöjda ut.

Men man kan ju förstå dom, från gassande het sol i typ sandlåda till hage.

Till en där det fläktar, finns skugga och dessutom massor med gräs.

Lyckan för häst liksom.

 

Ska bli fantastiskt att kunna åka till bästa ponnyn igen sen när dom flyttat.

För i "dårhuset" sätter jag då inte min fot om jag ens fick betalt.

 

Nu har jag hunnit med att gå en längre sväng med mina egna 4benta grabbar och tänkte hoppa in i en dusch. Så får vi se vad resten av denna söndag bjuder på.

 

Ha en fortsatt trevlig kväll-

 

P&K

Av Jenny - 11 maj 2018 19:45


Idag gav jag mig själv en tidig födelsedagspresent, fyller ju egentligen på söndag.

Iaf så blev det gelenaglar hos en gammal kollega och jag är så himla nöjd.

Och genast känner man sig lite fräschare så att säga.


 


Ha en fortsatt trevlig fredag.

Blir lugnt för min del, då man ska jobba dygn imorgon.


P&K

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards