En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg under januari 2016

Av Jenny - 31 januari 2016 19:30



Först ut var bästa grabben som skötte sig kanon som vanligt.

Ja han "sjunger" lite första biten, men det är ju av glädje och det är bara ibland så.


 


Träffade på en vän som jag pratade med ett tag med, barnen hälsade på Baileys.

Vilket han tyckte var toppen.

När jag kom hem igen så bytte jag hund och tog svarta pärlan.

Som var lika nöjd hon med att få komma ut på en kvällspromenad.

I och med att det är så halt, så får mammsen hålla sig inne kvällstid.

Så jag gick ensam, men det är rätt nice det med så.


Nu ska jag ta och fixa mys middag, så blir det soffläge resten av kvällen.

Ja Bumbi fick bara rastas på tomten, tyckte hon gått tillräckligt idag.

Visst är jag hemsk?!


Haha ha en fortsatt trevlig kväll på er.


P&K

Av Jenny - 31 januari 2016 15:45


Precis varit i skogen med svarta pärlan, det var super fint att gå efter att alla kört med sina skotrar...

För att inte tala om hur lycklig Cockie själv var att få komma ut och busa i skogen igen.

När vi hade gått en sväng och var påväg tillbaka, så gjorde mammsen oss sällskap med Bumbi

Så tjejerna fick leka lite tillsammans.


                                                       


Önskar er en fortsatt trevlig eftermiddag!


P&K

Av Jenny - 31 januari 2016 13:15


Nu har bumbibjörnen blivit av med sin "oskuld" när det kommer till att gå på stan.

Var inga konstigheter alls, mer än att hon tyckte människorna man mötte var lite skumma som ej ville stanna och hälsa på henne. Så var det lite udda att åka hiss, men hon gjorde det.

När vi hade gått lite så gick vi upp till Lollo, så fick hon busa lite med barnen.

Medan jag, mamma och Lollo drack kaffe.


                                               


Sedan bar det av ut till maxi lite snabbt och ÖB, som tyvärr ej hade det vi sökte. 

Men träffade på en "gammal" vän så det blev lite prat och skratt.

Trevligt, trevligt minst sagt.


Nu är man hemma igen, ska fixa lite och sen blir det skogen med svarta pärlan.

Bumbi har somnat gott, tar på krafterna att vara ute på äventyr.


P&K

Av Jenny - 31 januari 2016 10:14


Ja idag har vi sol och noll gradigt ute, får se om det blir plusgrader framåt dagen.

Iallafall så vaknade man vid 08.15, tjejerna fick frukost och rastning på tomten.

Hemsk matte jag vet, men det bjuder jag på.

Mammsen och lille K sov fortfarande, så jag tog lite kaffe på bron.


Sen blev det en morgon sväng med bästa grabben och det var riktigt nice ute.

Trots att det typ är isgata, men man har ju broddar på skorna som tur är.

Annars blir det lite som Bambi på hal is, men Baileys hade inga problem att gå och det är huvudsaken.


När vi kom tillbaka så hade mammsen och K vaknat, kan man bli annat än glad av att mötas av denna sötnos?!


 


Han åt även lite yoghurt och nu myser han i soffan framför barn program.

Blir att åka hem med honom sedan och då ska Bumbi få följa med.

Vi ska gå lite på stan och bara vara, nyttigt för henne att få se lite annat.

Så ska vi även lämna tillbaka filtarna vi köpte på jysk, super fina men dom är så elektriska så går ej att använda.

Och då sa dom att vi får komma tillbaka med dom, så det är ju skönt.


Har skickat in mina tidrapporter för januari, i och med att månaden är slut efter denna dag.

Jag hann få ihop en hel del timmar, så ska bli super när lönen kommer i slutet av månaden.


På eftermiddagen sen så blir det en sväng till skogen med svarta pärlan.

Var ett tag sedan nu, med tanke på att vi fick så mycket snö och därmed svårare att ta sig fram.

Men nu har den sjunkit en hel del, så det ska nog gå bra nu och vi hoppas på att det inte är någon "skare".

Så får hon springa av sig ordentligt och ha lite skoj.

Vilket hon fått nu med, men enbart på ängen och sjön.

Vilket gör att det kan vara skönt komma ut i skogen igen.


Ha en bra söndag på er, för det tänker vi ha.


P&K





Av Jenny - 30 januari 2016 23:11


Haft en kanon dag i Sundsvall med mammsen, Lollo och fasters små grabbar.

Blev lite shopping, lunch och allmänt trevligt.

Cockie fick sitt BoT, köpte två nya filtar till gänget att bädda med och hemsk som jag är kostade dom bara 9kr på Ikea.


 


För mina vänner om ni ej visste det, så mår hundarna skit om sakerna ej är dyra.   

Men jag kanske iofs väger upp det med BoT täckena?!

Nej men skämt åsido liksom.


Fasters minsta följde med hem hit efter och ska även sova här, så mamma Lollo får ha egentid med den äldsta.

Jag tog en sväng med bästa grabben när vi kom hem, kände att jag behövde skingra tankarna lite.

Fick tyvärr en del info på väg hem från Sundsvall som gjorde mig grymt förbannad och allmänt less.

Finns inget som får en på andra tankar och bra humör som bästa Baileys.

Han var som alltid super lycklig och "sjöng" vackert i början när vi gick iväg.


Efter det så kom P på fika, alltid lika trevligt.

Lille K kollade film på barnkanalen medan fikade.

Sen var det dags för middag för oss tvåbenta, K åt en hel del.


Efter en rastning och middag för bästa grabben, mamma fixade tjejerna.

Så fick sig K ett bad, mycket lycklig liten kille och han verkligen älskar det.

Sedan blev det film mys och gottis i soffan, vi såg "Minionerna".

Helt ok film, men säkert bättre på engelska dock.

Men vi såg den på svenska så K kunde hänga med lite mer, han tyckte det var super den ena heter som han själv.


Han somnade sedan gott en stund efter att filmen var slut och jag bar upp honom till övervåningen.

Så nu ligger han där och sover sött.


Snart tänkte jag med ta och krypa ner.

Känner mig lite smått less, så vi får se hur det går att sova.

Man har ju gått över gränsen rätt rejält minst sagt.

Fast egentligen är väl det bästa att bara fortsätta skratta, bara så tragiskt och patetiskt.


 



Ha en fortsatt trevlig kväll.


P&K








Av Jenny - 30 januari 2016 09:12


 


Jag bjöds på ett riktigt gott skratt nu på morgonen, nästan så tårarna kom.

Tack för det, sämre start på dagen kan man ju få liksom.


 


Tjejerna rastade och jag har varit på morgon sväng med Baileys.

Nu dags att göra sig klar och sen bär det av till Sundsvall.


Ha en bra dag alla fina!


P&K

Av Jenny - 29 januari 2016 19:15


Japp nu har jag tagit helg efter att ha jobbat 8-17 idag.

Så skönt att vara igång och jobba såpass mycket som jag gör, så att man kan uppskatta ledigheten på en annat sätt.

Blir ju en annan vardag och livet blir genast så mycket roligare på alla sätt.

Plus att det kommer göra att man kan unna sig det man vill osv.


Efter att gänget fått sin middag, så tog jag en kvällspromenad med bästa grabben och mamma fixade tjejerna.


         


I stort sett isgata ute, då det är plusgrader och även regnat lite.

Men som alltid var det ändå super skönt att komma ut.


Nu blir det en dusch och sen taco mys framför tv:n.

Imorgon blir det en tripp till Sundsvall, vi fick ju paketet med våra skor och samt täcken till tjejerna.

Men inget av det levde upp till förväntningarna, så vi ska åka och lämna tillbaka det.

Täckena satt uselt rent ut sagt.

Så det blir ett BoT täcke till Cockie för pengarna istället, plus att vi får över med.


 


Så då kommer både Baileys och Cockie ha varsitt, Bumbi ska med få ett sedan.

Men då hon lär växa lite till, så får hon vänta till nästa vinter.

Känns dumt köpa ett nu, när vintern snart är över och man lär få köpa nytt nästa vinter.

Så då kommer hela gänget ha dom bästa och det är dom ju helt klart värda.


Jo sen såg jag att Hurtta har lagt ut bilder på ex antal nya eventuella färger/collectioner på halsband osv.

Den som får flest "gilla" på FB är den dom kommer fixa och gissa om man blev glad?!!!

När man såg att LILA äntligen är en av dom, som man längtat efter det liksom.

Just nu hade det dessutom överlägset flest tryck på "gilla", så jag hoppas att det fortsätter så.

Ja menar hur snyggt är det inte????


 




Nej nu blir det taco och mys framför tv:n.

Ha en fortsatt bra kväll.


P&K




Av Jenny - 28 januari 2016 20:58


Gick kanon att jobba, inte för att jag trodde annat men iaf.

Så j*vla skönt att vara igång ordentligt och att man trivs så bra.

Blev hämtad när jag slutade, då vi skulle till Maxi och lite annat skulle fixas.


Väl hemma så var det bara att fixa hundarna och sen kom P på fika.

Som alltid lika trevligt.

Blev en dusch och sen var blev det middag, för att nu försöka ladda om batteriet för jobb imorgon igen.

8-17 står på schemat, men sen tar jag helg.

Och den ska läggas på dom fyrbenta, ev blir det en vända till Sundsvall med.

Men det återstår att se, beror på väder och så.


Livet i allmänt leker just nu och jag stormtrivs med allt.

Mycket skratt och glädje, känns underbart minst sagt.

Så tacksam för allt och alla i mitt liv  .


Nu ska jag kika lite tv, inan sängen kallar och klockan ringer för att bege sig till jobbet.

Ha en fortsatt bra kväll på er!


P&K



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards