En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg den 12 januari 2016

Av Jenny - 12 januari 2016 23:25


Ja det är helt sjukt hur fort saker och ting kan vända...

Från att man gått arbetslös, till att nu fått ex antal erbjudanden på bara några dagar.

Men de är väl så bara man får in en fot liksom.


Iallafall så var jag ju på träffen med kunden igår eftermiddag, på det stället som jag nämnt innan.

Kändes helt ok, så vi får väl se när dom hör av sig imorgon eller övermorgon.

Svårt och veta, men det kändes bar iallafall.


Men denna eftermiddag idag blev inte alls så lugn osv som man först kunde tro.

Fick nämligen ett samtal från en av konsulterna, att det nu fanns ännu en kund som var i STORT behov av personal.

Om jag var intresserad så kunde hon be arbetsledaren ringa och självklart är man det liksom, så fick vi bestämma mer.

Och det tog bara 20min så ringde hon upp.

Så efter prat fram och tillbaka så blev det bestämt att jag skulle komma in på fika som idag på eftermiddagen.

Och kändes allt ok skulle jag få några intro timmar redan då.

Så det var bara rasta hundar och fixa, så åkte jag med mamma in när hon ändå skulle till brorsan.

Åt med dom och sen gick jag för träffen.

På väg dit fick jag ännu ett samtal om ett ställe som behövde en på rad bara någon timme på morgonen osv.

Så det var helt plötsligt 4 "ställen" i rullning, sa att jag skulle återkomma om detta som imorgon.

Då jag var framme för denna träff.


Och jag kan bara säga att vi "klicka" så bra, det kändes verkligen SUPER!!!!!

Så det blev några timmars intro redan nu ikväll, sen ska jag tillbaka tors-fre.

Och som det ser ut nu har jag mina egna första pass redan nästa vecka, varav  ett dygnspass.

Så det känns SÅ JÄVLA BRA NU!!!

Kan inte beskriva lyckan som sprudlar genom kroppen och jag kan inte sluta le.

Dessutom när dom med känner samma som en själv, då vet man att man "hittat rätt".


Så nu längtar jag efter torsdag bara, ska bli så satans kul!!!!

Allt löser sig om man bara kämpar lite och ej ger upp.


Nu ska jag rasta gänget och sen blir det sängen, kommer sova så gott inatt.

Mycket lycklig tjej!


P&K


Av Jenny - 12 januari 2016 13:30


Började dagen med att skotta, precis som man typ avslutade gårdagen liksom.

Har kommit så sjukt mycket snö under detta dygn så det bärjar bli lite små drygt.

Men men är det vinter så är det liksom.


Tog en promenad med rödingen och bumbibjörnen efter frukost osv.


 


Snöade fortfarande då, nå blött och rätt hård snö.

Så tjejerna fick ha täcke på sig, annars har jag det aldrig när det bara är 2-3 minus grader.

Men tänkte att det kunde vara skönt, så slapp dom att bli blöta och därmed kalla.


Sedan blev det kaffe innan mamma och jag tog pansar grisarna.

Brorsan skulle ner med Micke och tömma mört stugorna.

Så vi bestämde oss för att gå ner och säga hej.

Ja det var tanken, men det slutade med att vi var med ut på sjön med.

Även Micke hade med sig staffe gänget, så hundarna busade och hade skoj medan vi traskade runt i all snö som kommit.


               


Som ni ser har det som sagt kommit en hel del snö.

Men det var rätt mysigt att komma ut på sjön, trots att det var lite små drygt att gå.

Fast får väl se det som att man fick träna benen lite då.

Och hundarna hade grymt kul så, så underbart se hur bra dom funkar även fast dom ej setts på super länge nu.

Klockrena hundar helt enkelt!


Och nu är vi alltså hemma igen, mammsen ska in senare till brorsan.

Passa Kevin medan bror och Lollo går på bio med Patrik.

Så vi får väl se vad man själv hittar på.


P&K

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards