En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg under juni 2016

Av Jenny - 30 juni 2016 12:45


Vi har ju haft främmande sedan igår, indirekt var ju besöket mest till Baileys.

Men den tvåbenta ägarn var mycket trevlig hon med..

Jag hoppas innerligt att allt går bra och att det blir småttingar i slutet av aug, början av september.

Tror stenhårt på denna kombo och jag är så tacksam att dom valde använda Baileys.

Underbart trevlig tik, snygg och man kan inte annat än falla för henne.

Så nu återstår det bara att vänta och se om parningen tagit.


 


Tror det kommer bli både fina valpar att se på och med ett härligt psyke.


Nu har dom börjat sin resa hemåt och jag ska städa av här hemma.

Sedan väntar jobbdygn 17-17, skulle egentligen jobbat från 08 idag till 08 imorgon.

Men tjejen som hade morgondagen 08-17, var snäll bytte så kunde vi para mm.

Och ägarn få med sin tik hem, istället för att lämna henne och sedan åka hela vägen hit för att hämta henne igen.

Då hon själv var tvungen finnas hemma imorgon, då jobb och flytt stod på agendan.

Så nu ska jag fortsätta städa och Baileys spanar efter sin tjej än, tycker nog inte alls hon skulle åkt så snabbt. Men skönt att det gick så smidigt och att hon var "redo" som vi trodde.


 


Ha en fortsatt bra torsdag på er.


P&K

Av Jenny - 28 juni 2016 10:45


Ja då har man jobbat 17-08, så klev av nu på morgonen.

Blev bussen hem, sedan frukost och rastning för pälsklingarna.


Mr B blev överlycklig när han upptäckte hur nära "mormor" finns nu.


 


Nu ska vi strax dra till stan en sväng för att handla lite.

Sägs det ska bli regn under dagen, men vi får väl se.

Just nu är det strålande sol, men väldans kvavt så dom kanske har rätt.


P&K

Av Jenny - 26 juni 2016 22:45


 


P&K

Av Jenny - 26 juni 2016 14:45


Ja då är min lilla choklad pralin eller turbo råtta som hon även kallas *stora tjejen" officiellt nu då.

Stor blir hon väl egentligen aldrig, men nu är hon i sitt första löp iallafall.

Och det är ju ett steg mot "vuxenlivet" för henne iallafall.

Upptäckte det när jag skulle klippa klorna på gänget.


 


Ångrar inte en sekund att jag valde att ta in ett litet "kräftbete", som vi alltid kallat chihuahua.

Hon är en sjukt rolig hund, dessutom mycket hund för sin storlek.

Oavsett vad folk snackar för skit angående detta och tror sig veta, så har dom verkligen ingen aning.

För det är ju endast dom berörda som vet allt runt i kring liksom.



Aja ha en fortsatt bra dag på er.


P&K



Av Jenny - 26 juni 2016 12:15



 


Äntligen har man jobbat lite igen då, efter 2v sjukskrivning så var det så skönt att vara tillbaka.

Verkligen saknat stället, inte alls min grej att bara gå hemma.

Började ju med ett dygnspass från igår kl 10 till idag kl 10.

Gått bra som alltid och blivit en hel del skratt, så skönt att man trivs så bra som man gör.

Genast så blir ju jobbet så mycket mer än bara just ett jobb liksom.

Nu är jag ledig till imorgon kväll, så får se vad man hittar på.


Förutom att jag jobbat sen sist jag skrev då, så har ju midsommarafton varit.

Blev en lugn sådan då jag som sagt skulle upp och jobba igår.

Men trevligt var det oavsett.


Pratat massor med personen som får mig att gå runt och le.

Känns faktiskt väldans bra, så vi får väl se vart "vägen" bär av.


Nu ska jag lämna datorn och bege mig ut med mina fyrbenta.


P&K

Av Jenny - 24 juni 2016 09:30


Var ett bra tag sedan jag skrev här och det är inte för att det inte hänt saker, snarare tvärtom.

Kommer ej att gå in på allt, för då blir det en bok av detta inlägg.

Tar det i "punktform" lite snabbt istället.


- Jobbat

- Motionerat hundarna och det är ju alltid lika nice.

- Ramlat och stukat armen illa, därmed 2v sjukskrivning vilket inte alls varit direkt kul. Men imorgon 25/6 så väntar äntligen jobba igen. Då dygnspass 10-10.

- Mammsen har äntligen flyttat från kvarteret med den "besatta" såkallade människan. Blev inte så "enkelt" som var tanken, då lgh var i uselt skick!! Så i tisdag, onsdags ägnades dagarna åt att måla om hela skiten och nu är det fin fint där. Mamma har även börjat få ordning och så nice. Nu förstår hon vad jag menar att detta kvarter är så mycket bättre och ej "sjukt" folk.

- Igår torsdag 23/4 så grillade vi med vänner och spelade kubb, mycket trevligt. Och för första gången på hur länge som helst så drack jag alkohol, 1,5 flaska vin typ och det var MUMS! (Inte minsta bakis alls, men svin trött i kroppen efter dessa dagar med flytt osv)

- Börjat prata med en "gammal" bekant igen som gör att hjärtat slår lite snabbare och vi får la se vad det leder till. Båda säger samma sak, så det ska bli intressant ta reda på vart det leder.

- Baileys har även fått bada och nu äntligen simmar han utan flytväst, så underbart att se.


Idag är det midsommarafton, men jag kunde ej bry mig mindre.

Blir lite god mat senare, men annars blir det lugnt.

Ska ju som sagt jobba imorgon 10-10 efter ett sjukskrivningen och jag riktigt längtar.

Inte alls min grej att gå hemma såhär, men samtidigt glad att armen inte behövde mer tid än detta.

För då hade jag blivit smått "galen".


Lite filmer från denna period som jag varit "frånvarande" från bloggen.



 
 
 
 
 
 
 

P&K

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards