En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg under januari 2014

Av Jenny - 28 januari 2014 12:55



Idag har man ju ledig dag, precis som varje tis-ons.

Då jag ej känner mig helt kry så blir det mestadels att bara ta det lugnt.

Har tvättat en maskin och fixat lite, tanken var att dammsuga och torka golven.

Men då moppen pajade här om dagen så får det vänta till imorgon, för då ska vi in till Hudik en sväng så då införskaffas en ny.

 

Iallafall så fick fröken Puma sova med matte i sängen inatt, vilket dem normalt sett ej får.

Men ibland får dem det när jag vill och hon hade stora bekymmer för hur hon skulle ligga och vart.

Men till slut så hittade hon rätt och somnade sött så hon till och med snarkade.

 

   

 

Och sov på samma plats hela natten, tätt intill matte.

 

Sen klev vi upp och tog morgon promenad och åt frukost.

För att sedan krypa ner och mysa en stund till.

Men nu så har vi varit uppe ett tag och hunnit med att vara nere på ängen med mina två "grisar".

Så dem fick busa av sig och göra av med lite spring i benen, vilket var väldigt uppskattat såklart.

 

 

 

Mamma följde med också, trots det att hon inte är helt kry.

Men var nog rätt bra att hon fick lite frisk luft en stund oavsett skulle jag tro.

Men nu är vi hemma igen och hundarna sover gott, medans mamma lagar lunch till oss tvåbenta.

Blir potatisbullar och bacon, senare så ska jag laga middag.

Då blir det en thaigryta med kyckling, ska bli MUMS!!

 

Ska även försöka orka ta mig varsin promenad med dem fyrbenta, för att träna lite lydnad.

Så dem samtiidgt får lite egen tid med matte, dem var ju minst sagt lite smått "döva" idag när dem fick springa nere på ängen. Så det är bara att träna på det liksom.

Vet ju att dem innerst inne kan, men det finns ju saker som är mer intressanta om ni frågar dem.

Än att komma så fort matte ropar.

 

Nej nu ska jag äta lunch och fortsätta njuta av min lediga dag.

 

Hugs And Kisses

Av Jenny - 27 januari 2014 12:49



 


Ja då var älskade Baileys anmäld till sin årsdebut.

Äntligen så är det dags att få visa upp grabben igen och bege sig ut i ringen.

Ska bli kul som alltid, jag känner mig lugn och trygg med min bäste vän.

Så får jag ju några dagar ihop med en vän jag sett fram emot att träffa länge nu och sen får jag även träffa Baileys uppfödare och även hans syster igen.

Kul ska det bli, nu är utställningarna äntligen igång igen!!

 

Hugs And Kisses

Av Jenny - 27 januari 2014 12:26



Igår var man ledig och dagen tillbringades med att städa och umgås med dem fyrbenta.

Medans jag städade lite, så fick dem varsitt ben att tugga på.

Vilket dem tyckte var mys!!!

 

Dock så tror vi ju att Puma ska till att löpa snart, för Baileys är ju extra "kär" i henne just nu.

Så dem får mest vara åtskillda, men vara med oss korta stunder ihop.

Men så fort jag märker att han blir för på henne och skiter i allt annat, ja då får han snällt gå in i sitt rum.

Han sover och är mest i hundrummet just nu, medans lilltjejen sover uppe med matte.

Vilket går kanon bra måste jag säga, även om matte hjärtat säger att det är synd om honom som får sova ensam nere.

Fast innerst inne vet jag ju att det inte är minsta synd om honom, men man är ju lite larvig liksom.

 

Iallafall så tappade han ganska snabbt intresset för sitt eget ben och gjorde det bästa han kunde för att bjuda in Puma till lek. Men hon total ignorera honom och fortsatte glatt att tugga på sitt ben.

 

               

 

Han gjorde verkligen sitt yttersta, "pratade" massor men hon bara fortsatte att ignorera.

Mattes kille har det inte så lätt han...

 

Kvällen blev lugn den med, mamma satt och kikade på den turkiska serien "20 minuter/20 dakika.

Grymt bra serie som går på 2an, inte ofta man kikar den kanalen liksom.

Men tack vare "jobbet" så fick jag syn på serien, så nu har mammsen kikat alla avsnitt som gått.
Så nu kan vi följa dem nya som går denna vecka.

Jag själv satt och spelade lite ihop med en vän.

 

Idag så är det dags att jobba lite igen då, eftermiddag står på schemat.
Så ska strax äta lite och sen rasta djuren för att göra mig klar för att åka.

Men sen är man ledig tis-ons igen, innan det är jobbhelg.

 

Hugs And Kisses

Av Jenny - 27 januari 2014 11:15



Har inget med hundar eller mig själv att göra detta inlägg..


Igår skrevs historia i svenst travsport, vår älskade sagohäst Maharajah startade i Prix D'Amerique med Örjan Khilström i sulkyn som vanligt.

Det var 4:e gången han ställde upp i loppet och någonstans hoppades man väl att han skulle få vara först över mål linjen och ÄNTLIGEN fick han vara det!

För oss som älskat denna underbara häst sen första gången man fick se honom, så var det underbart.

Kan bara föreställa mig hur det måste kännas för tränare Stefan Hultman, skötaren Lisa Skogh, kusken Örjan Kihlström och alla andra runt denna fantastiska häst.

Man får "gåshud" och det går som en rysning genom kroppen varje gång man ser på loppet.





 


STORT GRATTIS till alla runt vår "kejsare" Marre!!!

 

Hugs And Kisses



Av Jenny - 26 januari 2014 00:59



Precis det är jag just nu på att sätta mig ner och blogga, fast jag egentligen vill.

Men det blir liksom inte av bara.

Iallafall det som hänt sedan senast är att jag jobbat tors, fre och sen även idag lördag förmiddag.

Har egentligen ledig helg denna vecka, men ena tjejen behövde vara ledig så jag tog på mig ett extra pass.

Aldrig fel med extra pengar liksom, lika gärna som att sitta hemma så kan man ju jobba dem timmarna.

 

Hade ju ändå typ hela dagen kvar när man slutade, så det är ju ingenfara liksom.

Brorsan kom förbi med barnen, då mamma Lollo jobbade.

Så jag och mammsen tog med oss lille Patrik och gick ner till ängen med bästa Baileys.

Åkte pulka och busade, var himlans mysigt som alltid.

 

               

 

Som vanligt så blev det några bilder, alltid kul att ha liksom.

Väl hemma igen så la jag mig och vilade en stund, medans dem andra umgicks.

Var helt slut kände jag i kroppen, har även en "värk".

Så jag vet inte om det är så att jag håller på att bli sjuk, vilket jag absolut INTE vill!!!!!

Stromtrivs med jobbet så vill absolut inte missa ett arbetspass.

Sen skulle nog inte hundarna heller digga om matte blev super dålig.

Men hoppas på att det bara är att man är lite "trött" i kroppen och så.

 

Är ju ledig imorgon söndag så då ska jag ta hundarna så dem får busa och bara springa av sig lite.

Jo just det har glömt att visa Pumas fina utställningskoppel som kommer hem till veckan.

 

 

 

Hon kommer att bli så fin!!!!

Självklart är det Linda/Made By Portwood som gjort även detta.

Precis som med det som jag har till Baileys och är helt säker på att jag kommer bli lika nöjd med dessa.

Lite mer personligt och så, än att köpa något som finns färdigt liksom.

 

Jo så har jag fixat så att jag bytt dagar i början av mars, så jag kan åka iväg på äventyr.

Ska bli kul faktiskt och det är så på tiden!!!!

 

Nej nu ska jag ta och krypa ner i sängen.

Godnatt på er!

 

Hugs And Kisses


Av Jenny - 22 januari 2014 16:02



Gått några dagar nu sedan jag skrev något, har inte haft någon "ork" till det.

Har jobbat varje dag och resten av tiden har gått till hundarna och sen till att ladda för nästa arbetspass.

Trivs kanon med mitt arbete iallafall och det är så skönt att tjäna pengar igen, känna att man klarar sig på egna ben liksom. Och att man samtidigt kan unna sig saker, som att köpa en ny soffa och det utan att gå under av det.

 

Har tränat på med hundarna, speciellt Puma har fått en hel del tid.

Hon har ju varit rätt dryg att gå i koppel med, framförallt när man mött människor med eller utan hund har ej spelat någon roll. Hon har oavsett blivit super lycklig och ska bara fram och hälsa.

Vad man ej försökt med så har det inte riktigt gått att få kontakt med henne då, men nu så har det blivit bättre.

Och det tack vare att man lagt ner mer egen tid på henne och aktiverat "skallen" på henne.

Hon har lärt sig sitt, sitt stanna kvar, ligg, ligga stanna kvar, upp och sitt och nu även "tassen".

Så sjukt rolig hund att träna, då hon har väldigt lätt för att lära sig nya saker.

Baileys däremot förstår inte alls detta med "tassen", han tittar mest på en som man är helt dum i huvudet.

Honom är svårare att motivera till saker, han har inte alls samma energi till att vilja lära sig.

Vilket gör att det är ännu roligare med två stycken, som är såpass olika i sina "personligheter".

Visst det har funnits dagar när jag undrat "vafan har jag gett mig in på", men när man hittar lösningarna så är det bara så himla roligt. Sen ska jag vara så tacksam för det stöd som jag har av min mamma och sen Adrian när jag stött på problem eller frågor runt fröken Puma.

Hon är ju även en mycket "tuffare" och mer envis hund än Baileys någonsin varit, men har hittat "knapparna" som gör att vi har väldans kul ihop numera.

 

Så har jag ju även blivit bra vän med en av mina grannar Mimmi, som även hon avgudar mina två "grisar".

Och det gör ju att man har mer sällskap och en del hjälp, vilket gör att det med blir roligare.

Dem flesta annars tycker ju att dem är så "buffliga" mm, när dem kommer farande och bara vill hälsa av glädje.

Men hon kan säga åt dem och dem lyssnar med, vilket känns så skönt.

För det är inga små chihuahor som man kan dalta och mesa med, dem vill ha raka, klara besked.

 

Iallafall så har jag varit ledig igår och idag, vilket har varit super skönt efter 5 dagar i streck.

Så igår fick Puma följa med matte ut ensam och gå ner på ängen.

Där vi tränade lite inkallning, sitt och sitt stanna kvar.

Och allt satt som gjutet även ute, vilket är så kul och se.

 

Passade även på att ta några kort på fröken när hon busade runt lös.

 

            

 

Nu ska jag ta och fixa lite, sen ska jag in till Hudik för "hundpromenad" med mina två i sällskap av Mimmi.

Blir första gången för fröken Puma, ska bli kul se henne bland alla hundar.

Så nyttigt för dem och lärorikt.

Sen en sväng förbi jobbet och sen blir det fortsatt lugn kväll.

 

Hugs And Kisses

 

 


Av Jenny - 15 januari 2014 16:42



ÄNTLIGEN så har vi fått vinter och massa snö!!!!

Jag älskar det även om det såklart även har blivit kyligare ute, likaså hundarna älskar det.

Far som två dårar när dem får chansen, även om dem gör det annars med när dem blir lösa.

Men dem fullkomligt älskar när det ligger massa snö att härja i.

 

Har ju varit ledig både igår och idag, är ju mina lediga dagar det.

Ja så varannan lör-sön med då, men dem är liksom mina fasta dagar oavsett vecka.

Så igår blev det en sväng i skogen med Puma, så hon fick busa loss i snön ensam med matte.

Bra träning och passade även på att köra massa inkallning, hon är så grymt duktig på att lyssna.

Speciellt när hon är ensam med matte, det är värre när Mr B är med.

Men så brukar det ju vara liksom, då dem triggar varandra.

 

Fick även sista kudden till soffan igår, så nu är soffan komplett och jag är supernöjd med hur det blev i vardagsrummet nu. Sen att man faktiskt köpt den själv är ju extra kul.

 

Gick kvällspromenaden som vanligt med Mimmi efter att hundarna fått sin middag och så.

Tog med oss båda, vilket gick super.

Är ju så att vi misstänker att fröken är på g att löpa, då Baileys ändrat sig en del inne.

Så inne hålls dem åtskillda, fördelen med att ha stort.

Men ute så struntar han i henne, så man kan än sålänge gå med dem ihop.

Efter promenaden så blev det kaffe och prat, sen intogs soffläge resten av kvällen.

 

Idag när man klev upp så upptäckte vi att kylen gått sönder, så väntat hela dagen på en ny.

Men än har dem ej kommit, men kunde tydligen komma ända fram till 19 sa hyresvärden.

Bara dem kommer idag så är jag nöjd, då vi har en del mat som annars kommer bli förstörd.

Går ju ställa ut såklart, men inte längre stunder då det fryser.

 

Jag tog en sväng med hundarna för en stund sedan, blev ner till ängen så dem fick springa av sig lite i all snö.

Vilket dem uppskattade massor som vanligt, så nu ligger dem nöjda och sover.

 

               

 

När jag kom tillbaka med dem så när dem fått gå in, så skottade jag uppfarten en vända till.

Då det snöat massor sen dem var här och plogade imorse och man vet ju aldrig när dem kommer igen.

Så passade på medans det fortfarande inte var så tungt att göra.

Blir ju enklare om man håller efter liksom, sen när mamma ej kan hjälpa till pga nacke och armar.

Så är det så mycket enklare för mig att hålla efter hela tiden, än att det ska bli super tungt.

 

Till middag idag så blev det pizza, mammsen och jag delade på en.

Då vi var sjukt hungriga och eftersom vi ej vet när och om dem dyker upp med nya kylen.

Så var det skönt att få nå färdigt liksom.

 

Nu ska jag slappa lite, sen ska mammsen och jag gå en kortare sväng med hundarna när dem fått sin middag.

 

Hugs And Kisses

Av Jenny - 13 januari 2014 10:26



Ja då var ännu en helg förbi och denna har jag varit ledig.

Jobbade fredag förmiddag och sen bara njutit av att vara ledig ihop med trevligt sällskap.

 

Lördagen börjades med att jag gick en promenad ner på ängen med Puma ihop med Sofie, dottern Selina och deras 3 staffe flickor. Så tjejerna fick busa av sig, Baileys kan tyvärr inte vara med just nu då både Freya och Maya löper.

 

 

 

Kul hade dem i snön som vi fått och det var en nöjd Puma som kom hem och somnade efter.

Då vi även hade lite sol, så passade jag på att gå ut och fota Baileys.

Mamma fick vara fotograf och jag tycker hon klara det galant för att ej vara van.

Dem två första testade jag att ta på egen hand, men sen fick mamma komma ut och ta bild på honom.

 

   

 

För mig är han verkligen perfekt, min absolut bäste vän.

Klockren i alla lägen och man behöver liksom aldrig oroa sig. 

 

På eftermiddagen sen så gick jag till Mimmi med familj och kikade på soffan som dem ska sälja.

Och jag bara älskade den, så nu finns den hemma hos mig och det blev super bra!

Så först nu har jag köpt min första egna soffa, för mina egna pengar!!!!

Dem jag haft innan har jag ju fått, men det känns helt underbart att jag nu köpt mig en själv.

Även om den inte är helt ny, men i super bra skick och jag blev super nöjd när den kom på plats.

 

     

 

Nu har jag även satt upp tavlorna och sen ska även tv:n upp på sin vägg.

Men man kan ju inte göra allt liksom, men tycker det blev så bra i vardagsrummet nu.

Så ska jag bara sälja dem jag hade med då, men det ska nog inte vara några problem.

 

På lördagkvällen så gick jag och Mimmi en promenad med hundarna efter middag och så.

Super trevligt med sällskap och nu ska vi ta den varje kväll, om inte jag jobbar då.

Men det vet jag ju i förv'äg liksom så det är ju bra.

Pratade och fikade när vi kom in, sen när hon gått hem så plockade jag iordning så att det skulle vara klart för den "nya" soffan att komma.

Sista kvällen i dem sofforna jag hade, för den andra kom hem som igår söndag.

 

Söndagen börjades med en promenad med mina fyrbenta vänner, ännu mer snö hade vi fått och det var minus ute.

Så dem fick ha täckena på sig, så dem inte blir kalla.

Sedan så kom Mimmi med soffkuddarna och vi bar undan dem två "gamla" sofforna som jag hade.

Var inte det lättaste, men vi klarade det iallafall.

Sen hjälpte hennes kille oss att köra över den "nya" soffan och nu finns den alltså här hemma.

Och jag är verkligen super nöjd!!!!

 

Senare på kvällen så tog vi vår promenad ihop med hundarna och det var lika trevligt som kvällen innan.

När vi kom tillbaka så blev det kaffe och lite prat, sen gick hon hem och mammsen laga middag till oss.

Efter det så blev det en lugn kväll och uppladdning för en måndag eftermiddag på jobbet.

 

Idag måndag så har jag varit på en promenad med djuren direkt när vi vaknade, bra kyligt ute.

Men det är bara klä sig och dem, så går det prima.

Solen skiner lite och det är annars super fint ute, får se om jag tar en längre sväng sen.
Eller om hundarna får vara inne och mysa idag, sen kanske Mimmi och Ante lånar dem medans jag jobbar.

Sagt att dem får det om dem vill, då mamma ändå inte kan gå nå längre sväng med dem pga sina armbågar.

Kul när man lärt känna folk som faktiskt tycker om även ens hundar, istället för att bara säga att dem är dryga och buffliga liksom. Ska även gå dit och fika mm och ha med mig Puma eller Baileys.

Så dem får träna på att vara där det finns barn, för dem blir ju så super lyckliga och förstår ju inte hur stora dem är när dem kommer farande. Så ska träna och se om dem kanske kan lugna sig lite och inte tycka att det är SUPER kul. 

Även om det såklart är skönt med hundar som älskar allt och alla, men dem får gärna hålla sig lite lugnare iallafall.

 

Nej nu ska jag ta och fixa lite, sen är det som sagt dags för att jobba eftermiddag.

Ska bli kul, skönt med ett jobb som man stormtrivs med.

Sen är jag ledig tis-ons som vanligt, men sen är det jobbhelg denna vecka.

Men även det känns kul, då jobbet i sig passar mig som handen i handsken.

 

Ha en bra dag alla som är värda en   

 

Hugs And Kisses

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards