En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg den 5 januari 2014

Av Jenny - 5 januari 2014 16:52



Då både jag och Baileys blev "kassa" i magen natten till lördag, så blev det inget jobb för mig den eftermiddagen.

Och det har sedan dess enbart varit lugnt för hans del med.

Igår lördag blev en ren slappar dag för oss alla, bara kortare svängar för rastning men annars soffläge.

 


Idag kände dock jag mig piggare, men Baileys mage är lite si och så än.

Så han har enbart fått kortare svängar idag med, då jag hoppas på att hans mage ska hamna i balans igen.

Så får han fil och även fått dem magiska frikadellerna, så snart är det nog lugnt igen.

 

 

Men fröken Puma fick komma ner en sväng på ängen nu på eftermiddagen.

Så hon skulle få göra av med lite energi i kroppen efter en dag hemma i lugnet.

Passade även på att träna lite på detta med inkallning, tycker det är perfekt att träna när dem springer runt och busar.

Och bara helt plötsligt välja att kalla in dem, vilket funkade kanon med fröken.

Då hon kan sitt, så testade vi även detta med "sitt, stanna kvar".

Vilket fröken snappade upp snabbt, även om jag bara gick någon meter ifrån henne.

Men gäller att skynda långsamt och bättre att lyckas än att misslyckas liksom.

 


 

 

 

Har även bestämt mig för att försöka ta mig in till Hudik på onsdagar till 18.00

För att gå hundpromenaden med fröken, då hon behöver träna på att inte bli helt super lycklig så fort man ser en människa eller hund. Hon blir liksom lite smått "döv" då.

Men med träning så blir det nog bra, möter tyvärr folk för sällan här när man ute.

Och när man väl gör det, så tycker Puma att det är så kul!!!

 

Så ska jag även försöka gå en kurs med henne i vår, skulle vilja gå med Baileys också.

Enbart för att det är bra träning mm, men det får bli en i taget av dem.

 

Nu väntar jag på middag som mamma håller på att laga, får se vad det blir för gott.

Hoppas att magen inte blir "arg" igen och att man kan få äta ordentligt.

Imorgon börjar mitt schema, känns så bra!

Så imorgon har jag eftermiddag.

Nu ska jag ta en dusch innan middagen är klar, sen ska hundarna ha sin mat med.

Så är det snart dags att gå ut igen.

 

 

Hugs And Kisses

 

 

 

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards