En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg under oktober 2015

Av Jenny - 31 oktober 2015 21:30


Blev att vi gjorde hemmagjord pizza till middag idag och små grabbarna hjälpte faster.

Medan den var i ugnen sen så var mamma/farmor ute och busade med dom.


Efter maten så blev det en sväng till skogen med Bella.

Patrik var så stolt att han fick gå och hålla Bella ensam, det är ju trots allt "hans" hund.

Hon är verkligen underbar med barn, ja i alla lägen om man ska vara helt ärlig.

Vi busade lite och så fick Patrik gömma sig så att Bella fick leta reda på honom.

Även Kevin ville såklart testa hålla själv och även det gick ju super såklart.


                                              


När vi kom hem igen så fick grabbarna hoppa ner i ett bad.

Mamma rastade resten av hundarna och jag höll grabbarna sällskap.


             


Sen blev det mysa ner sig i soffan med lördagsgodis och film.

Det blev "Flygplan 2" och efter den så var det dags att sova för Kevin.


 


Patrik fick vara uppe lite längre, men har även han somnat nu,

Så jag och mamma tänkte se en film vi med, innan det är dags att sova för oss också.


Hugs And Kisses



Av Jenny - 31 oktober 2015 14:30


Vi stack ut och la spår på förmiddagen åt Cockie och Baileys.

Cockie fick gå sitt efter c:a 1 tim, vilket hon löste galant som alltid-


Baileys fick ligga längre än så och detta spår är det svåraste han fått gå hittills.

Både tidsmäåssigt och terrängmässigt, korsande av väg osv.

Men han löste det som vanligt utan problem och detta trots att vi mitt i spåret fick en rejäl störning.

Dök nämligen upp ett par med sin storpudel mitt i skogen, som skällde och levde "apa".

Men Baileys tittade bara och sen fortsatte han att "jobba".

Dom undrade vad vi höll på med och självklart svarade vi, men de är ju lite svårt att bara stanna upp mitt i spårandet liksom. Vill ju ej störa hunden för mycket, så vi fortsatte.

Men paret och hunden följde tydligen efter på avstånd, för dom dök upp igen senare i spåret.

Och återigen skällde hunden osv..

Jag blev lite smått irriterad, men vi fortsatte gå vårat spår och Baileys löste det.

Han är ju bara så bäst denna grabb, är väl själva f*n om vi inte ska komma ut och fixa viltspårchampion titeln till våren. Allt hänger ju bara på att jag ska "våga" liksom,

Vet att han fixar det.


                     


Nu ska jag byta om och sen blir det in till stan för att hämta fasters små grabbar.

Dom ska vara här tills imorgon!


Hugs And Kisses

Av Jenny - 29 oktober 2015 23:45


Idag blev det spårläggning igen.

Denna gång tog vi Baileys och Cockie.

Mamma trodde att hon lagt ett för svårt till Cockie när hon kom tillbaka, bla så var det med 2 vinklar..

Men det tyckte inte alls svarta pärlan när hon väl fick gå det, redde ut det utan några som helst problem.

Så kul att se denna tjej "jobba", hennes glädje och framförallt hennes driv.


                 


När hon var klar så var det dags för mig att gå med Baileys.

Svåraste jag lagt åt honom hittills, om mans er till längd/terräng och vinklar mm..

Men som den stjärna han är, så redde han ut det utan några problem.

Inte ens någon tvekan, det jag måste göra dock är att "dämpa" honom.

Tror att han går lite för fort, även om han alltid reder ut det.


                 


Två nöjda hundar och mattar lämnade skogen för att åka hemåt sedan.

Väl hemma så somnade dom gott och jag tog en promenad med rödingen.


Så får vi ju ej glömma att minstingen i familjen idag blir 10v.

Tiden verkligen flyger fram och ångrar inte en sekund att hon fick bli en av oss.

Underbara lilla Bumbi!!!


 


Kvällen spenderades med soffhäng och tv-tittande.

Bumbi fick komma ut och busa lite med pappa, men han var inte lika imponerad.

Han är alltid snäll, men bilden säger ungefär detta:

Baileys - "Om jag ej tittar på henne, så finns hon inte"

Bumbi kämpar förbrilt för att få pappas uppmärksamhet..


 



Så blev det ju sista kissen med alla och har precis kommit in med bästa grabben.


 


Så nu säger vi godnatt!!


Hugs And Kisses



Av Jenny - 28 oktober 2015 15:30


Efter att man gjort sånt man måste och som ej är super kul på förmiddagen.

Så blev det bus med Bumbibjörnen på gräsmattan.

Är så häftigt att Baileys första dotter bor med oss, samt att hon påminner så mycket om far sin i sättet.

Fick några spontana stå bilder på henne ute, tjusig tjej minst sagt!


   


Efter det blev en promenad med rödingen.

Hon är ju verkligen så fantastisk, tränade på lite med lydnad och det gick super bra.


 


Nu ska jag värma mig lite tänkte jag, då det är rätt kyligt ute.

Men verkar samtidigt som det kommer dröja innan vi får riktig kyla och snö.

Sen blir det promenad med Baileys och så får vi se om vi får sällskap av mamma med Cockie.


Ha en fortsatt bra dag alla fina!


Hugs And Kisses

Av Jenny - 25 oktober 2015 16:15


Idag var det dags för Cockie att få spåra lite igen, Bella fick stå över då hon löper.

Istället fick lilla Bumbi följa med och meningen var att hon bara skulle vara med för att titta mm.

Men även lill tjejen som bara är 9v fick ett kort spår och hon löste det galant!

Var super mallig när hon hittade klöven och Cockie var som vanligt super duktig trots att det varit ett längre uppehåll.


                                   


Så skönt att vara tillbaka i skogen och träna hund igen.

Att allt börjar bli som det ska liksom.


Var även in till bror en sväng efter, Baileys fick följa med och på vägen hem så släppte vi honom så att han fick springa av sig.


 


Vilket han som alltid uppskattade massor!


Nu ska jag städa lite innan det är dags att ta rödingen på en promenad.


Hugs And Kisses


Av Jenny - 24 oktober 2015 21:15



Varit en lugn lördags förmiddag och gänget har nu fått sina promenader.

Först ut var Bella och Cockie, våra fina flickor!


 


Solen sken så det var riktigt nice att komma ut en sväng.

När vi kom hem igen, så var det bästa grabbens tur.


 


Ska bli nice när man kan ta dom ihop igen, när Bellas löp är över.

Nu får Cockie turas om att gå med Bella eller Baileys.


Blev lite städning här på eftermiddagen och hänga tvätt.

Man får ju städa en del efter Bella, för hon själv är totalt värdelös på det.


Bella fick hänga nere en stund med Cockie och Bumbi, hon övervakade så leken gick rätt till mellan dom.


 


Så skönt att hon är sig själv ihop med vår flock iallafall, trots det som hände liksom.

Vi får hoppas hon är den samma i annat med, lite spänd ute.

Men annars märker jag inget konstigt med henne, mer än att hon för tillfället även försöker flirta med alla hundar vi möter. Men så är det ju vid löp liksom, men har inget negativt jag märkt.

Så jag hoppas att det fortsätter så.


Nu ska jag ta en dusch och sen inta soffan.

Lite PH och sen blir det sängen.


Hugs And Kisses

Av Jenny - 23 oktober 2015 20:45



Haft en dag full med massa skoj och likaså möten mm..

Gänget har fått sitt och nu tänkte jag hoppa in i en dusch, för att sen inta soffläge.


Bjuder på en bild på bästa rödingen, som börjar komma tillbaka sitt normala jag igen.

Vilket jag är så tacksam för!!!


 


Hugs And Kisses

Av Jenny - 22 oktober 2015 20:30


Denna dag startades med en promenad med rödingen.

Mattes fina tjej!!!


 


Så fick bästa grabben en sväng efter det med, små tjejerna fick studsa på gräsmattan en stund bara.

Sen kom killarna och slipade av golvet, samt las nya mattan in.

Och jag bara ÄLSKAR den, så sjukt snygg!!!!


 


Mycket bra val av oss måste jag säga, skulle kunna tänka mig byta till den på fler ställen.


Posten kom som vanligt efter lunch och jag blev glatt överraskad av ett paket.

Min underbara vän Åsa hade nämligen skickat ett täcke, eller ja hennes vän var det väl egentligen.

Men tack vare Åsa som det numera tillhör Bella, klär henne super bra!

Aningen långt i ryggen, men hellre det än att ha för kort eller precis kant i kant med svansroten.


 


Annars så har dagen knallat på som alltid, inte för att man riktigt kommit in i vardagen än.

Men det kommer väl så småningom.

Små tjejerna har fått hänga lite med Baileys nu ikväll och det var uppskattat av dom små.

Trodde aldrig att jag skulle få dom att vara still så pass länge att jag fick ta en bild.

Men det gick faktiskt.

Så får man ju inte glömma att lilla Bumbi blir 9v idag, tiden tickar på fort.


 


Nu har Baileys fått en kvällsrunda och likaså Bella, så nu tänkte jag ta en dusch.

Och sen får det bli soffläge, imorgon väntar allvaret igen.


Hugs And Kisses

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards