En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg under oktober 2015

Av Jenny - 5 oktober 2015 20:01


Började denna dag med en promenad med bästa grabben.

Solen lyste, men det var ändå rätt kyligt.


       


På onsdag eftermiddag/kväll så åker han till bror med familj och ska vara där ett tag.

Kommer gå kanon är jag säker på, extra kul att brorsans sambo ser fram emot det.

Hon som ändå är lite osäker när det kommer till denna typen av hund, men då är Baileys perfekt.

Han är verkligen en kanon representant för rasen, inga dumheter mm för sig.

Så han ska nog lyckas charma henne ordentligt nu när hon får umgås med honom 24-7.

Och är det någon jag ens skulle tänka tanken att släppa honom till, så är det min bror.

Baileys avgudar honom och dom två tillsammans är fantastiska.

Så självklart får dom låna honom ett tag.


Annars så blev det en tripp till stan efter lunch.

Jag hade möte på CUL, medan mamma åkte upp till Gertie (riktiga mormor) och Bosse.

Då han skulle hjälpa oss att sätta i hundgrindarna och mellanväggen i bilen.

Samt kika under den på vad som skramlar.

Så när jag var klar på CUL så hämtade dom upp mig och det blev fika innan vi åkte hem.


 


Väl hemma igen så la jag in fällarna och fixade iordning i bakluckan.

Blev kanon bra så nu får vi med oss hela hundgänget, även när dom utökas snart utan problem.


Blev sedan en sväng till skogen med gänget för att träna passivitet och köra lite apportering.

Första gången med dummy för Cockie och hon var duktig, men inte alls med samma glädje som vid spårläggningen.

Medan Bella var kanon duktig och gjorde det med den glädje, samt motor som hon har när hon gillar något.

Så det och lydnad är mer hennes grej.

Baileys skötte sig han med, men inte alls sådan glädje mm som Bella.

Så han och Cockie får nog fortsätta med spår, medan rödingen kör vidare på lydnad mm.


               


Nöjda fyrbenta och tvåbenta som åkte hem igen sen.


Efter en stunds vila så fick gänget sin middag, jag tog en dusch och sedan fixade jag middag medan mamma duschade. Idag blev det något så gott och enkelt som stekt falukorv med potatismos.


Nu märks det verkligen att hösten kommit ordentligt, börjar bli ordentligt kyligt ute på kvällarna.

Ja även tidigt på morgonen, så det känns inne.

Undrar när vår hyresvärd tänkte dra på värmen i husen, tycker han borde lärt sig något efter förra året.

Men verkar inte så just nu.


Fördelen med mörkret och kylan är att det blir extra mysigt inne kvällstid.

Ikväll är första kvällen som vi tänder massa värmeljus och jag som normalt sett går barfota.

Har efter att ha sagt att det är kallt några kvällar, nu dragit på mig raggsockor.

Mys faktorn är mycket hög.


           


Nu tänkte jag bädda ner mig i soffan framför tv:n, innan det är dags att krypa ner i sängen senare.

Får vi se vad morgon dagen har att erbjuda, mer än dom "måsten" man har då.

Ha en fortsatt trevlig kväll.


Hugs And Kisses

Av Jenny - 4 oktober 2015 18:30


Åkte in till bror med familj på förmiddagen och fikade.

Sen bar det av hemåt för att plcoka lite och njuta av fantastiskt väder.

Svarta pärlan passade på att sola lite innan det var dags för dagens spår.


 


Städade av hemma och sen bar det som sagt ut i skogen för spår.

Gänget fick återigen träna passivitet medan någon av dom gick sitt spår.

Meningen var ej att svarta pärlan skulle gå något idag, men hon var så duktig på att vara lugn medan dom andra gick sina. Så hon fick ett kort och enkelt hon med.


                   



 



Bella var mycket duktigare idag, men tyckte att klöven var lite äcklig.

Spår är nog inte hennes grej, hon gillar lydnad mm så mycket bättre.

Men svarta pärlan tycker det är super kul, likaså Baileys och dom är väldigt duktiga på det med.


Sen kom bror med familj på besök, alltid lika trevligt.

Var snälla och hjälpte till få upp "skyddet" på farstun, så nu är vi redo för massa snö.


 


Mamma fick ju tag i markisväv, så det blev mycket bättre än plasten vi haft innan.

Ser ut lite som ett cirkustält, men det är SUPER skönt att slippa få in snö och sånt på farstun nu när vintern är på ingång. Samt så blir det lättare att bara rulla upp den på våren.

Blev så att vi även åt middag ihop här hemma, taco och det var super gott som alltid.

Mycket trevlig eftermiddag.


Nu ska gänget få middag och sen ut med dom, sen blir det dusch innan soffläge.

Mycket nöjd med allt som händer just nu och alla underbara människor jag har runt mig.

Bra att man "städa" upp en hel del på alla fronter.


Ha en fortsatt trevlig kväll alla.


Hugs And Kisses



Av Jenny - 3 oktober 2015 23:45


Jag har haft en "paus" från bloggandet och haft annat för mig.

Men nu ska vi se om jag inte ska kunna uppdatera lite igen.

Kanske inte lika flitigt som innan, men ibland iaf.


Sommaren har varit KANON och hänt massor med skoj, plus att man jobbat på mm..

Nu är hösten här, men fortfarande super härligt väder, även om man känner att kylan börjar komma.


Sedan jag skrev sist så har ju flocken utökats med en liten svart/vit pärla och det funkar kanon.

Och idag så blev det spår för hela gänget.

Första gången för den lilla och vi körde med blod, sen leksak i slutet.

Likadant för Bella, då den enda klöven vi hade gick till att lägga ett längre åt Baileys.

Som fick ligga medan vi gick med tjejerna.

Svarta pärlan var super duktig och förstod direkt vad hon skulle göra.

Men rödingen tyckte inte alls att det var så skoj, men vi får se om hon gillar det mer med klöv sedan.



Efter tjejerna så fick bästa Baileys gå sitt med och han var lika duktig som alltid.

Spelade ingen roll att det var första gången helt utan blod och enbart en klöv.

Han löste det perfekt!!



 

Lite små fix hemma sedan och på eftermiddagen blev det en sväng med rödingen.

Vi körde lite lydnad och det är hon minsann grym på.

Märks att hon tycker det är så mycket roligare än spårläggning.


 


Kvällen har varit lugn med mys i soffan.

Man kan nog säga att spårläggningen idag tog lite på svarta pärlan.

Att hon fått använda huvudet och är mer trött än normalt, även om dom alltid är kvälls trötta.


 


Nu ska jag snart krypa mer för natten, ska bara försöka få liv i svarta pärlan så hon får kissa en sista gång.

Sen ska hon få sova med mammsen inatt, är ju meningen att hon ska vara hennes vovve.

Ja alltså vi delar ju på samtliga, men en som tyr sig lite mer till henne iaf.


 



Godnatt på er.


Hugs And Kisses


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards