En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg under oktober 2013

Av Jenny - 31 oktober 2013 20:12



Idag var det dags att åka till "tandis" igen, var nämligen så att förra gången så upptäckte tandhygienisten att min lagning hade börjat lossna på en tand. Så det var ett litet hål där under. Så idag fixades det till.

Och jag det utan bedövning!!!!

Så stolt över mig själv, efter att ha varit så rädd för tandläkaren liksom.

Till att laga hål utan bedövning, stora framsteg.

Mamma och jag åt även på donken i Hudik och där träffade vi morbror Pierre.

Så nu har jag fått se hans lilla staffe tjej Dolly, så j*vla söt är hon!

Klart finaste staffen på riktigt länge, trist hon ej har stamtavla.

Hade hon haft det så hade jag lätt lånat med henne för att ställa ut.

 

Väl hemma igen så tog jag Baileys och gick till skogen, dels så tränade vi lite och sen så fick han även springa av sig.

Märks såväl nu att han får det han behöver igen, nu lyssnar han och är mer med på noterna.

Sitt vanliga underbara jag   .

 

             

 

När vi kom tillbaka så var det nästan kolsvart ute och då släppte jag in honom till mamma.

Så var det Pumas tur att komma ut en sväng, hennes är ju inte så långa.

Men oavsett så behöver hon det liksom, bra träning och jag vill ju ej ha en hund som suttit inne på tomten i början av livet. Så sen när man tar ut den bland folk skulle den vara livrädd typ.

Nej men vi var väl ute i kanske 20min, gick bara runt husen i kvarteret.

Glassbilen kom bland annat och när chauffören klev ur så började Pumas svans att gå som en propeller.

Vilket den alltid gör när hon får syn på människor, oavsett om hon känner dem eller ej.

Så söt liten tjej!

 

           

 

När vi kom in så somnade båda hundarna tätt ihop en stund och likaså jag somnade på soffan en sväng.

Nu känns det ordentligt att man farit runt en del dem här dagarna.

Och imorgon är det dags igen, vilket känns mindre kul men men..

Nämligen så att mammas "blåbär" är lagat så dags att åka ner och lämna hyrbilen.'

Och sen ta "blåbäret" hem, låter enkelt men det är ju nere i Uppsala liksom.

Så det blir en lång dag i bil imorgon och hundarna får vara hemma.

Men Sofie kommer att rasta dem åt mig, skulle aldrig få för mig att lämna dem så många timmar utan att dem får komma ut. Tur man har grannar som kan ställa upp, jag brukar rasta deras med så.

 

Nu ska jag lägga mig i soffan en liten stund, sen försöka komma i säng inte allt för sent.

 

Hugs And Kisses

 

 

Av Jenny - 31 oktober 2013 10:27



Inte blivit av att jag bloggat varken tisdag eller onsdag, varit rätt sliten och det känns som det gått i ett.

Iallafall i tisdags så tog ju jag och hundarna tåget ner till Uppsala, gick kanon bra att åka tåg med Puma.

Var ju första gången för henne, men hon låg och sov hela resa.

Så var enkelt att åka med dem båda, Baileys har ju alltid tyckt att det är helt ok.

Han nästan sjöng när vi stod och väntade, så kul tycker han att det är.

Väl i Uppsala så stod mamma och väntade med "blåbäret", bilen var verkligen kanon fin.

Super kul att ha mamma hemma igen, även om jag är van att vara ensam med mina djur.

Hon har gjort ett klipp helt klart när det kommer till bilen. Efter att jag var upphämtad, så bar det av till Marie. Det är hon och hennes familj som hade Baileys bror Buddha förut. Har ju nämligen köpt deras stålbur så att jag har varsin till mina på utställning. Buren passade perfekt även i bakluckan på bilen, så nu har hundarna bra när dem ska åka med.

Sen åkte vi för att köpa läsk mm innan vi skulle vidare till Adrian och hälsa på.

Tyvärr så valde "blåbäret" att inte starta på macken, funkade inte med startkablar heller.

Så assistans jouren fick komma för att bärga bilen till verkstad och köra oss för att få hyrbil.

Dem misstänkte att det var generatorn som gått sönder, trist men sant.

Men efter typ en timme så var vi i hyrbilen och påväg till Adrian.


Lika trevligt som alltid att hälsa på honom och han blev glad för det mamma hade köpt till honom från oss.

Puma fick busa med brorsan sin och även träffa mamma Angelina.

Så fick vi ju även träffa Sessan och hans nya hund Sparky, snacka om energi knippe.

Men så läcker hane, Adrian har en förmåga att verkligen hitta hundar som är något extra.

Tycker iallafall jag, finns säkert dem som inte alls gillar varken honom eller hans hundar.

Men jag gör det och är väldigt glad att ha honom som vän och uppfödare.

Snäll som han är så hade han även köpt presenter till mig när han var i USA, en super fin rätt stor magnet i form av en amstaff. Som man ska ha på kylskåpet och den är verkligen super fin!!

Sitter numera under dem två finaste grabbarna på mit kylskåp, nämligen en bild på Baileys och sen även en på hans far Shon (RIP).


 


Och så fick jag även en tavla på ett amstaff huvud, som jag ska sätta i hundrummet/kontoret sedan.

Iallafall så var vi där någon timme, pratade hund och fikade.

Sen bar det av hemåt igen, i ett riktigt piss väder.

Väl hemma så packade vi ur allt och rastade hundarna, sen åkte vi in för att storhandla.

Egentligen så var vi väl helt slut, men då vi oavsett var tvugna att handla hem något.

Så kändes det som att vi lika gärna kunde storhandla direkt och ha det gjort.

Sen blev det packa upp och frysa in mm, sedan inget speciellt.

Vilket inte är så konstigt efter dagen liksom, mamma körde ju trots allt ändå från Linköping på morgonen.


Igår onsdag så började vi dagen med att bror och lilleman kom och överaskade oss.

Vi åt frukost ihop och lilleman hjälpte faster att skruva ihop skrivbordet som vi köpt för att ha inne i hundrummet, som numera är kontor med.


 


Införskaffade även anslagstavla och lite annat smått och gott som man kan tänkas behöva.

Blev kanon bra tycker jag, nu saknas bara hyllan som ska stå på andra väggen.

Där tanken är att även en skrivare ska stå sedan, men det får bli senare.

Pengarna räcker liksom inte till allt, sen så ska bror få skruva upp hyllan som ska vara på väggen med.

Sen så är det ju så att vintern snart kommer att anlända med kyla, snö mm.

Och då behöver jag vardags vinterskor, känns som det är viktigare liksom.

Så att jag inte fryser om fötterna eller gör som förra vintern.

Halkar och bryter fingarna, inget jag vill göra om för fingrarna kommer ju aldrig bli helt bra igen.


Vi tog även hundarna till skogen en sväng, dem fick turas om att vara lösa och så tränade jag även med Baileys.

Kul att göra det nu när man har mamma som kan kolla och komma med råd mm.

Sen är det ju så mycket roligare när man har sällskap med, tycker jag då.

Kvällen blev lugn, vilket var välbehövligt.


Hugs And Kisses

Av Jenny - 28 oktober 2013 08:34



Idag så är mammsen äntligen påväg hemåt, men får ej träffa henne riktigt än.

För hon åker för att träffa några vänner först och hämta hem "blåbäret".

Ska bli nice få hem henne ett tag och sen se vad hon tycker om fröken Puma.

Hon har ju inte träffat henne än, men hon ska nog tycka om henne med.

Inte direkt svårt att fall för lilltjejen liksom.

 

Mamma var ju skeptisk mot att jag ens skaffade Baileys, tack vare allt man hör och läser om rasen.

Men tack vare honom och sen dem andra vuxna hon träffade hos Adrian mm.

Så har hon ju ändrat uppfattning och märkt att dem inte är så hemska som många skriver, säger mm.

 

Iallafall så ska det fixas lite idag och plockas ihop för min och hundarnas utflykt imorgon.

För då är det ÄNTLIGEN tisdag.

Annars ser väl dagen ut som den brukar göra liksom, promenader mm.

 

Vi klev upp 07.00 idag, varken jag eller hundarna har ju kommit in i detta med vintertid än.

Så det gör man vaknar tidigare än man brukade, innan vi ställt om oss.

Fördelen är ju att man får ut mer av dagen, men iallafall.

 

Nej nu ska jag sätta fart, har ju en del att göra innan morgondagen.

 

Hugs And Kisses

 

 

 

Av Jenny - 27 oktober 2013 11:05


Inatt ställdes klockan tillbaka en timme, så imorse när man vaknade.

Så gick man upp med hundarna, gav dem frukost och rastade dem.

Sen kröp vi ner en stund till, vilket inte var helt fel!

 

Idag så ska det städas här hemma, äkta söndags nöje liksom.

Så ska jag även ta en "långis" med Baileys, vart vet jag ej än.

Finns ju några vägar att välja emellan, vilket är så nice så man slipper att gå samma om och om igen.

Så får ju självklart Puma en sväng sen med, men hon får ju inte direkt samma längd mm på sina.

Ska bli så nice sen när man kan ta dem båda och dem kan busa loss i skogen ihop.

 

Iallafall så är det äntligen tisdag snart, som jag längtar!

Ska bli så trevligt och extra spännande för lilla Puma som ska få åka tåg för första gången.

Inte för att jag tror att det kommer vara minsta problem från hennes sida, men man vet ju aldrig om det är nå annat "pucko" i samma vagn liksom. Som gör att det blir livat.

Inte så att dem gjort "djurtillåtet" vagnare med mycket utrymme i, nästan så man sitter på varandra.

Men det kommer nog gå prima och oavsett så blir det en toppen dag!

Vi får ju åka "blåbär" hem på kvällen sen, så det är bara tåg ner för mig och hundarna.

Blir en toppen dag!

 

Nej nu ska jag ta och ta tag i det som ska göras idag.

Ha en bra dag alla.

 

Hugs And Kisses


Av Jenny - 26 oktober 2013 23:38



Självklart så fick även Puma en promenad när jag och Baileys kom hem fråm vår.

Vi gick bara stigen runt i skogen här bredvid, så var ute kanske 20min.

Alldeles lagom åt lilltjejen och hon tyckte som vanligt att det var super kul.

Massor med dofter och så tränade vi även inkallning, hon är så duktig!

Bara jag ropar på henne, så kommer hon direkt och det är helt klart fördelen med dem små.


                     


Efter det så somande hon gott ihop med Baileys och jag gick upp på övervåningen för att bädda rent i sängen mm. Har som vanligt varit en lugn kväll, där vi mest myst i soffan tillsammans.

Puma var super charmig när hon vaknade till, gick och buffade på Bailey och ville busa.


 


Men han bara fortsatte sova, så fröken fick snällt leka ensam.

Efter en stund så hoppa hon upp och somnade bredvid honom igen.

Har suttit och tittat filmen på 5an ikväll, "Marley & Me" är det som visats.

Och den är ju bara så sjukt bra!!!!

Nu är den strax slut och då blir det kissa hundarna, sen ska vi sova.

Glöm nu inte att klockan ska ställas tillbaka 1tim inatt.


Wiiiii snart tisdag!!!!!!!


Hugs And Kisses

Av Jenny - 26 oktober 2013 23:25



Jag har ju suttit och beklagat mig vissa dagar över hur dryg Baileys är.

Fast jag egentligen mycket väl vet varför, han har ju blivit lite åtsidosatt sedan Puma kom.

Ja alltså inte så att jag glömt bort honom, han kommer ju alltid vara mattes bästa kille!

Men han har ej fått dem promenader och träning som han fick dagligen förr, sen har har ju ingen att busa med längre heller. I skogen alltså, tror han saknar Sessan en hel del.

Men iallafall så jag vet ju att hans beteende helt beror på mig själv, så nu är det dags att ta tag i det igen.

Usch känner mig hemsk när jag tänker på, inte konstigt han är dryg, döv och missnöjd liksom.

Men iallafall idag tog jag honom och gick till skogen 1tim, dels så han fick springa av sig.

Men vi tränade även på inkallning, sitt stanna kvar mm.

Och idag var han sådär underbar som han alltid brukade vara innan matte började vara lat.

Så fick tillbaka massa energi och nu ska vi tillbaka på gamla banan igen.



                                               
 


Hugs And Kisses

Av Jenny - 25 oktober 2013 09:22



I onsdags eftermiddag så tog jag en promenad med hundarna, ihop med Sofie och hennes staffe flickor.

Vi gick bara till gräsvägen, då Puma fick följa med och det räcker för henne.

Puma tyckte det var super spännande med 2 hundar till och det funkade kanon bra.

Väl hemma igen så var jag helt slut, kände mig lite halvt snurrig efter tandläkarn mm.

Sen så var Baileys "dryg" med, så det gjorde ju inte saken bättre.

Han drog som en galning mm, men tillslut så trillade "poletten" ner och han skötte sig.

Han blir alltid så glad när Freya är med, det är verkligen hans favvo kompis.

Har ju inte blivit promenader ihop så mycket senaste tiden och då blir han genast mer "dryg" när hon väl är med.

Blev en lugn kväll, hundarna sov och jag var också rätt seg.


Igår torsdag så var det en allmänt lugn dag hela dagen, 

Tog några korta promenader med hundarna, men annars låg vi mest i soffan och mös.

Då jag hade migrän till och från hela dagen, mindre kul men man kan ha det sämre.

Hundarna klagade inte, skönt att dem bara accepterar att det ibland är lite tråkigt och inte behöver hända saker.

Så betalades räkningarna med och det är ju inte det roligaste man kan göra.


Så blev det även klart att "blåbäret" numera tillhär vår lilla "familj".

Ja mammsen har köpt  bil och den är ju blå som ni kanske förstår, så därav "blåbäret".

Så skönt måste jag säga, så nu kan vi ta oss dit vi vill utan att fråga andra om hjälp.

Ska se om jag inte ska fixa så vi kan köra lite med, är kanske på tiden att man skaffar det där kortet.

Är ju ett väldans tjat på alla om det och det hade ju varit nice kunna ta sig runt på egen hand.

Så på tisdag så blir det utflykt för mig och hundarna, vi ska ta tåget ner till Uppsala för att möta upp mamma.

Snälla kusin Ida kör in mig och hundarna till Hudik så vi kan ta tåget därifrån.

Sen förbi Marie som hade Buddha (Baileys bror) förut och hämta upp buren som vi köpt av dem.

Ja jag har redan bur med, men behöver ju numera 2st till utställning så köpte deras.

Sen så ska vi såklart även förbi Adrian, ska bli så kul att träffa han igen.

Alltid kul att prata skit och lyssna på det han har att berätta.

Sen får man ju se hans nya hund Sparky live med, ska bli kul.

Och dem andra med, se även hur Pumas bror Paco ser ut idag.

Har ju gått några veckor sedan man träffa Adrian nu, sist var ju när han kom hit med Puma.

Så ska bli kul se vad han säger om henne nu, hon har ju växt en del "pirayan".

Och att även se vad han säger om Baileys, personligen så tycker jag han är så mycket snyggare nu.

När han grovnat mer i skallen och så, den passar liksom bättre till kroppen nu.


Idag är det ju fredag och jag tänkte röja lite här hemma.

Känns som man inte gör annat än städar, men det behövs när man har hundar.

Eller ja djur överhuvudtaget, även katten drar ju in en hel del liksom.

Regnade ju en hel del häromdagen så då drog dem in massa skräp mm.

Sen ikväll så ska man äta mat med Annica, Hot Chili blir det från och så se på Idol.

Så det blir en trevlig fredag liksom, precis som man vill ha det.

Måste säga att det känns som allt verkligen har vänt, inte massa negativitet mm runt mig längre.

Efter att det blev "bort rensat" så är livet kul igen och man slipper idioter som drar massa energi.
Eller som sticker en i ryggen så fort dem får chansen!


Nej nu ska jag sätta igång och röja här hemma.

Ha en bra fredag allihopa!!


Hugs And Kisses

Av Jenny - 23 oktober 2013 09:54



Klev upp 07.30 idag, vaknade av mig själv och känner mig utvilad.

Hundarna fick sova i sängen med matte inatt, då jag ska bädda rent idag tänkte jag.

Baileys låg nere vid benen och Puma sov på ena armen, rätt mysigt att ha dem nära.

Båda snarkade gott när jag vaknade till inatt, så söta.

 

Rastade dem bara snabbt imorse och så fick dem frukost.

Sedan mös vi en stund, men nu har jag även tagit en promenad med dem.

Så nu ligger Puma och tuggar på leksaks benet och Baileys har ett vakande öga på henne.

 

Ska in till Hudik vid 11.30, först tandis och sen ett möte.

Känns som jag varit mycket hos tandis nu, idag står det skrapa tandsten på schemat igen.

Så nice att jag hittade en tandläkare som jag känner förtroende för och ett lugn när jag går till.

Inga problem då liksom och man håller munnen fräsch!

Och mötet ska inte vara några problem heller, vindarna verkar vänt för min del.

 

Efter mina ärenden i stan så bär det av hem igen, idag är vädret helt ok så blir en sväng till skogen sen.

OM det håller i sig, annars får vi se vart vi går. 

Så hoppas jag att jag får ett bra besked idag, för då ska man ut på äventyr på tisdag.

Vilket isåfall ska bli så trevligt och hundarna ska självklart med också.

Blir första tågresan för lilla Puma, men det kommer gå kanon.

Hon har ju bästa Baileys som sällskap och han är super lätt att åka med i alla lägen.

Bryr sig inte ens om det är andra hundar i vagnen som beter sig illa.

 

Nej nu ska jag fixa lite hemma och göra mig iordning så jag är redo att åka sen.

 

Hugs And Kisses

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards