En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg den 2 oktober 2013

Av Jenny - 2 oktober 2013 22:28


Efter en något jobbig men trevlig promenad med Baileys, Sofie och hennes staffe flickor.

Så är jag rätt sliten, Baileys är så dryg just nu.

Hormonerna far runt i honom och han är mer döv än någonsin att gå med.

Men till slut så lyssnade han, förstod och matte var nöjd så att vi kunde gå in.

Mitt stora "mongo" som absolut testar matte till max just nu.

Men bara träna så ska vi se det blir bra sen..

Ståtlig är han iallafall min bäste vän  .

 

 

 

Ikväll så har jag enbart kikat film och myst, Puma och jag blev det.

Så typ en tjejlkväll och det med två riktiga tjej filmer i form av "Kärlek på menyn" och Sex and the city 2".

Mycket trevligt och nu tänkte jag krypa ner i sängen.

Bara rasta dem 4benta, sen blir det drömmarnas land för oss.

 

 

 


Imorgon kl 09.30 ska jag följa med Annica, då hon ska till veterinären med Tindra.

För att chippas och allmän koll, självklart ställar man upp som sällskap liksom.

Hon är ju snäll och kör mig och mitt gäng den 14e när dem ska vaccineras.

 

Men som sagt, nattoi natt från oss

 

Hugs And Kisses

Av Jenny - 2 oktober 2013 15:32



Jag har ju legat lite på latsidan när det kommer till att träna med Baileys.

Då han mest är snurrig i huvudet nu när man är ute, dessa j*vla löp tikar   .

Så det har varit lite som att försöka få kontakt med en vägg, utom när det kommer till utställningsträning.

Den sitter som gjutet i skallen på honom, men nå annat uppfattar han då inte just nu.

Så  jag gav upp lite, då det är drygt när han är i en annan värld och man försöker och försöker.

Men tack vare filmen nedan, så insåg jag att det är bara är att träna, träna och åter träna.

Motgångar hör till, men framstegen man gör ihop väger upp motgångarna tusen gånger om.

Så med massa ny energi, tack vare detta lilla.

Så ska vi ta upp det igen och nog ta oss dit matte vill.


Filmen är Camilla Olsson ihop med hennes amstaff tik Aysha.

Grymt läckert att se tycker jag!



Hugs And Kisses

Av Jenny - 2 oktober 2013 14:42


Idag så klev vi upp vid 08.15 och det var faktiskt jag som vaknade då.
Inte Puma, hon och Baileys låg sött och sov fortfarande.

Men valde att gå upp iallafall, rastade dem och gav dem frukost.

Efter att dem fått "härja" en stund, så tog jag Baileys och gick en promenad.

Gick även förbi Rätt Pris och handlade lite, då mötte jag bror som också skulle handla innan han skulle ut och fiska.

Fick skjuts hem av honom, super snällt och tack så mycket.

Mycket trevligt att träffa honom en snabbis, saknat det.


Väl hemma igen så bestämde jag mig för att hämta upp kompost galler hagen igen, då det är så fint väder vissa dagar än. Så skönt att kunna ha dörren öppen och låta hundarna gå som dem vill.

Sen gjorde jag även iordning inne i extra rummet igen, så nu är sängarna tillbaka, då dem annars skulle kastas.

Så bestämde mig för att det är bättre att använda dem.

Jo satte även upp grinden som jag haft till sovrummet, i det rummet istället. 

Blev så mycket bättre än ett kompost galler liksom, skulle vilja ha en grind till trappen med.

Men det får vi ordna senare.


Hundarna passade på att njuta ute i solen medans matte fixade, har även hunnit tvätta en del.

Kört det som fanns i mammas tvättkorg, så nu är allt rent tills hon kommer hem.

Ska även dra ur lakanen någon dag och bädda rent, så den med är helt fräsch när hon kommer.


Nu sitter jag och tittar på ännu en film, japp tv boxern mm har inte kommit ännu.

Så får nöja mig med film via datan ett tag till, ja eller någon av dvd filmerna då.
Men det går det med, även om det känns lite små konstigt med.


               


Hugs And Kisses


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards