En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg den 14 oktober 2013

Av Jenny - 14 oktober 2013 22:18



Ja idag klev vi, ja alltså jag och djuren upp klockan 07.00

Så att dem skulle hinna äta frukost mm i lugn och ro, innan det var dags att bege oss till veterinären.

Idag var det nämligen dags för vaccination av hela gänget.

Och dem skötte sig exemplariskt alla 3, riktigt stolt matte är jag.

Inte för att jag  var orolig, men iallafall.

Annica var ju snäll och ställde upp som sällskap och chaufför, tack så mycket gumman.


Efter så har vi mest latat oss, både jag och dem 4benta.

Var nog lite tröttsamt att åka iväg på äventyr iallafall, sen är det ju så att det känns som jag håller på att bli sjuk.

Och det är det sista jag vill just nu, hoppas att det bara är något simpelt som passerar snabbt.

Men antagligen inte!!!


Tog iallafall en promenad med Baileys på eftermiddagen, ihop med Annica och hennes Tindra.

Kul med sällskap och så nyttigt för hundarna med, speciellt för Tindra som inte alls verkar van att gå i koppel.

Utan behöver träna på att inte dra mm, men det kommer bli kanon när Annica får träna mer på det.

Hon har ju som sagt inte haft Tindra så himlans länge och inte hennes fel att dem förra ägarna inte verkar ha brytt sig det minsta om att hon drar för fullt.

Hon har ju redan fått ner henne massor i vikt, även om det kanske är några kilon till liksom.

Men det kommer med tiden och tror det kommer ännu mer om dem får sällskap som peppar dem.


När jag kom tillbaka efter den promenaden, så fick Baileys sin middag och så fick han vara i hundrummet.

Och jag tog Puma på en sväng, hon fick sin middag innan jag gick med Baileys.

Så hennes mage hade fått vila lite innan det var dags, hon tyckte som vanligt att det var super kul.

Så kul att se hur nyfiken och framåt hon är denna lilla tjej, men det är ju så dem ska vara.

Kommer bli super kul med henne i framtiden, blir en kul hund att jobba med.

När hon har så mycket driv och egen vilja.


Lagade sedan middag till mig och idag blev det pommes och hotdogs, enkelt och gott.

Sen har jag faktiskt enbart bara kollat tv och varit allmänt "död", huvudvärk som kommit och gått.

 Men klagar inte, har ju bästa sällskapet i mina 4benta som hållt mig sällskap hela tiden.

Så skönt att dem är så lugna och mysiga varje kväll, så fort det mörknar ute så infaller sig lugnet hemma.

Eller ja dem är lugna inne, men lite mer "liv" i dem när det är ljust.


Imorgon ska jag ta en långpromenad i skogen med Baileys tänkte jag, gäller att passa på medans det ännu är barmark. Sen får man ju pullsa snö liksom, men det ska vbli mys det med.

Har ju iallafall laddat upp med ordentliga kläder i år, så man kan vara ute längre stunder även då.

För finns ju inget härligare än att vara ute med dem 4benta och självklart har även dem fått kläder så dem håller sig varma. Vore ju taskigt annars, då dem inte har massa underfett och ull mm..


Sen längtar jag som en tok till utställningarna jag anmält, ska bli så roligt att få komma ut igen.

Och sen våren som vi planerat, wii liksom.


Nä nu ska jag ta och fixa lite, kika lite mer tv och sen blir det sängen.

Natti natt på er..


Hugs And Kisses



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards