En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg den 11 oktober 2013

Av Jenny - 11 oktober 2013 19:25



Att vara stark är inte att aldrig falla, att alltid veta, att alltid kunna.
Att vara stark är inte att alltid orka skratta, att hoppa högst eller vilja mest.
Att vara stark är inte att lyfta tyngst, att komma längst eller att alltid lyckas.

Att vara stark är att se livet som det är, att acceptera dess kraft och ta del av det. Att falla till botten, slå sig hårt och komma igen.
Att vara stark är att våga hoppas, när ens tro är som svagast.
Att vara stark är att våga se ett ljus i mörkret och alltid kämpa för att nå dit..

 

 

Hugs And Kisses

Av Jenny - 11 oktober 2013 10:45


 


Även denna dag klev vi upp vid 08.00, skönt att vi går upp för att jag vaknar och inte för att Puma säger till.

Så nu är jag även "boss" för när vi ska kliva upp, vilket känns skönt.

Tog en kort sväng med dem båda på morgonen, börjar bli rätt kyligt ute nu.

Efter det så busade dem lite för att sedan "decka" i soffan.

Jag tänkte fortsätta fixa och dona här hemma idag, rätt mysigt vara inne när det är kyligt ute.

Men ska självklart ta en skogspromenad med Baileys sedan och så ut och busa med lilltjejen med.


Ikväll så blir det lugnt, som vanligt liksom.

Är ju inte direkt tjejen som ränner på krogen och längtar efter att supa mig full.

Nä det har jag vuxit ifrån, trivs bäst hemma och så mycket trevligare med än köttmarknaden och fulla drägg.

Isåfall föredrar jag nog god middag i trevligt sällskap och liet vin mm hemma, det kan vara riktigt nice.


Nej nu ska jag börja fixa här hemma, önskar alla en trevlig fredag.

Iallafall dem värda en.


Hugs And Kisses




Av Jenny - 11 oktober 2013 10:19



Vi klev upp vid 07.30, hundarna fick gå ut och göra sina behov. 

Sen fick Puma frukost och ut igen, busa lite och sen fick hon snällt vara ensam hemma.

Medans jag tog en morgonpromenad på 30min med Baileys, som sedan fick sin frukost när vi kom hem.

Efter det så började jag fixa i vardagsrummet, har nu gjort om där inne.

Sofforna är tillbaka där dem stod tidigare mm..

Baileys tyckte det var toppen, då hans favvo plats som liten var att ligga uppepå soffkanten.

Och spana ut genom fönstret, men nu får dem ju ej vara på soffkanten.

Då jag inte vill ha 2 amstaffs i fönstret och som ligger ner soffryggen.

Så han satt snällt i soffan, med framtassarna uppe på kanten och spanade.

Han satt säkert så stand by i 20min, mycket nöjd kille.


 


För att sedan ställa sig upp, då han fick syn på någon som gick förbi med hundar.

Sa inget, stod bara där och spanade på dem.


 


När jag hade dammat av hyllorna mm, så gick jag över till Sofie en sväng.

För att titta på dem två små staffe flickorna som nu blivit hela 5v gamla.

Så söta och självklart även hälsa på mamma Freya och Maya med, Freya skulle nog bli "galen" om jag bara ignorera henne när jag kom över. Det går ju liksom inte..

Men iallafall så måste jag säga att trots det att min favorit hela tiden varit den ljusare av dem två små.

Så ändrades det igår, den mörka av dem är så himla charmig, vilken personlighet och gillar hennes helhet.

Hjälpte henne hålla dem medans hon skulle fota dem, inte det lättaste. Men några blev det på dem.


     

   



Ska bli kul vem av dem som blir "Dimma", som den ska heta som blir kvar hos Sofie med familj.

Efter att vi fotat dem små, så blev det gå hem och hämta Baileys och så gick vi en promenad med dem "vuxna".

Längtar så tills Puma får följa med, så hon med kan få njuta mer av livet liksom.

Just nu är det ju bara kortare svängar i kvarteret, men ska snart ta henne till skogen igen så hon får busa av sig.

Men då går vi själva, så tar jag Baileys ensam med.

Då jag inte vill ha han lös med henne i skogen än, då jag är rädd han springer om henne.


 


Tog en promenad till affären sedan, för att köpa mjölk så jag kunde baka.

Då jag var lite godis sugen, så jag bakade sockerkaka.

Den stod i ugnen medans jag lagade middag, blev ostschnitzel, ris, bea och grönsaker.

Båda var otroligt gott ska ni veta.


 


Sen blev det soffmys med mina 4benta och senare på kvällen såg jag filmen "Colombiana" som gick på 6an.

Helt ok film faktiskt, jag såg ju iallafall hela.


   


Hugs And Kisses

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards