En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg den 19 oktober 2013

Av Jenny - 19 oktober 2013 10:13



Klev upp vid 08.15, gav hundarna sin frukost och var ut med dem.

Sen så har vi bara myst i soffan och väntat på att dagen ska börja, får se vad man hittar på idag.

Är rätt kyligt ute, men solen skiner och klarblå himmel.

Så det är ändå fint ute liksom, så bara klä på sig lite så fixar man det utan att frysa.

Kanske se om man kan få med sig någon på långpromenad ihop med mig och Baileys.

Lilltjejen är ju fortfarande för liten för att följa med, men sen så kan jag ta med mig dem båda.

 

       

 

Hugs And Kisses

Av Jenny - 19 oktober 2013 09:28



Hade en mysig fredag ihop med mina 4benta, städade först lite hemma.

Sedan blev det en promenad i skogen med dem båda, först ut var Puma.

Viktigt att hon får stå på egna tassar och bli en egen individ, så gick upp till skogen här bredvid så hon fick upptäcka lite. Hon tycker det är super kul och spännande, massa lukter mm..


                           


Sen när vi kom hem så var det Baileys tur, gick såklart längre med honom.

Dök upp ett rådjur mitt framför ögonen på honom när han var lös, han sprang såklart efter det.

Men jag fick stopp på honom och sedan fick han vara i koppel, men han hann springa av sig lite innan.


             


Väl hemma igen så tog vi det bara lugnt och jag satte igång att laga middag.

Puma satt nedanför bänken och väntade på deras middag med, hon är ju bara så söt!


     


På kvällen sen så kom Annica och Tindra upp, första gången som Tindra är med hem hit.

Då Puma nu har fått sin andra spruta så kan hon börja umgås med andra hundar än Baileys.

Och även börja vara mer med och det gick kanon bra, Puma tyckte det var spännande med den stora svarta, lurviga hunden. För att inte tala om Baileys som alltid blir lika glad när det kommer hundar. 

Han hade super svårt att bara låta Tindra vara, men jag tror att det beror på att hon ska till att löpa. För han var i rumpan på en hela tiden och dessutom som en igel på platserna hon legat.

Tindra uppskattade inte lika mycket sällskapet av mina, märks att hon inte är super van att ha hundar runt sig och umgås med olika. Men det var absolut inga problem, men hon hade lite svårt att slappna av och lägga sig.

Den som absolut skötte sig klart bäst, det var Puma som är minst.

Hon kom till ro snabbast, Baileys är ju dock heller ej van att det kommer så mycket hundar hem hit.

Mer än staffe flickorna och dem är han ju som sagt mycket van att umgås med.


När Annica och Tindra åkt hem sen, så somnade mina in och bara mös i soffan.

Även Joker var med på ett hörn.

Baileys verkade extra lycklig över att vi blev ensamma igen, han satt tätt intill matte och var väldans kelsjuk.

Mattes gos kille!


     


Hugs And Kisses



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards