En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg under maj 2013

Av Jenny - 31 maj 2013 00:32


Idag så var det in till AMS som gällde för mig, så tog en snabb promenad på förmiddagen och sedan stack jag med bussen. Tyvärr så tog det längre tid än jag trodde, då dem var väldigt långsamma på AMS.

Men väl hemma igen så dammsög jag lite, sedan solade jag lite och efter det så fixade jag iordning godiset som vi ska ha på utställningen på lördag. Nämligen torkad blodpudding, viket Baileys gillade skarpt.

Han fick smaka, men nu får han inget mer av det förän det är dags.


 


Tvättade även lite och sedan var det slappa som gällde, ikväll såg vi även på dokumentären på 4an.

"Hundens sämsta vän", den var tragiskt att se.

Och ni kan ju se på bilderna under att även Baileys instämmer på det.


     


När den var slut kl 21, så blev det skogspromenad. 

Tog även med mig lilla Freya, så att dem kunde springa av sig ordentligt.

Blev ungefär en timme som båda två och jag uppskattade, så skönt att gå på kvällen.



                                                           


Väl hemma igen så blev det bad för Baileys, då jag vill ha honom ren och fin till lördagen.

Så imorgon får han enbart koppel promenader och inget bus med "polarna".

Matte får duga, så han ej skitar ner sig så väldans igen.


   


Ren och fin kille som är brindle med vita tecken igen.

Ja det har han ju varit hela tiden, men nu lyser verkligen det vita igen.

Kanon nöjd med schampoot som jag köpte för vita hundar, ja att ha där han är vit alltså.

Har ett annat från samma märke för resten av honom.


Nej nu ska vi sova, natt natt på er.


Hugs And Kisses

Av Jenny - 29 maj 2013 21:04



Ikväll fick vi sällskap av Denice och deras hane Shiro.

Han och Baileys är jämngamla och funkar verkligen kanon bra ihop.

Baileys bestämde sig dock för att när promenaden nästan var över, så var det dags att kasta sig i en dypöl.

Vilket resulterade i att han luktade "skunk" och var mer svart än vit..

Så han fick sig en dusch när vi kom hem, så nu ren och fin igen.

Ligger just nu "deckad" och snarkar nöjd.

Själv tänker jag kika lite tv, innan jag ska försöka komma i säng i skaplig tid.


                                                 


Hugs And Kisses

Av Jenny - 29 maj 2013 15:17



Idag kom mitt nya Iphone 5 skal.

Jag är verkligen super nöjd med det, blev kanon snyggt!

Valde en av dem underbara bilder som vi Sofie hjälpte mig att ta på Baileys för ett par veckor sedan.


 

Av Jenny - 29 maj 2013 15:07


Förmiddagspromenad med Sofie och hundgänget..


                                                             


Hugs And Kisses

Av Jenny - 28 maj 2013 13:05



Lite bilder och en film från promenaden på förmiddagen.


                 





 


     


Hugs And Kisses

Av Jenny - 27 maj 2013 15:45



Om 5 dagar är det debut dags, svårt att fota när man är själv.

Filmen ser han så mycket bättre ut på, då det blir på avstånd och så..


        



 

Enorm skillnad på att "hänga" honom och att han får stå fritt så att säga.

Tycker personligen att fritt är så mycket snyggare och ser mer "proffsigt" ut.

Så får han inte massa "hud" framför halsbandet   .


Hugs And Kisses

Av Jenny - 24 maj 2013 01:16



Idag så har vi enbart tagit det lugnt, tog en promenad på förmiddagen.

Sedan kom dem som jobbar för hyresvärden och la jord och gräsfrön utanför.

Så nu kanske man äntligen slipper se "leran" utanför om ett tag, efter att dem plogade sönder gräsmattan i vintras.


Jag följde med bror med familj till Sundsvall en sväng på eftermiddagen/kvällen, så då fick Mr B avra ensam hemma.

Dem skulle storhandla och jag passade på köpa lite smått.

Blev nästan 5tim och han hade som vanligt skött sig kanon. 

Stjärnan liksom, finns ingen bättre!


Bilden under föreställer hans chockade min när jag sa att jag vill ha en till amstaff, att vår flock SKA uttökas med en till.

Japp finns säkert dem som tycker jag är galen, men jag vill ha två.

MINST om jag ska vara ärlig, men som läget är så räcker det gott och väl med två.

Då har dem alltid varandra och allmänt mycket mysigare.

Hundar är ju flockdjur som sagt, visst inget fel med att bara ha en.

Men jag vill iallafall ha fler än så.



 


Hugs And Kisses


Av Jenny - 22 maj 2013 18:09


Regnar ute, så vi sysselsatte oss inne istället nu på eftermiddagen.



 


 


 


 


Hugs And Kisses

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards