En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg under maj 2013

Av Jenny - 9 maj 2013 17:41



Tog en promenad med Baileys mitt på dagen, såg då att Micke var ute med barnen och hundarna.

Sofie jobbade visst, men iallafall så prata vi lite.

Sen så tog jag med Freya och Maya hem hit så hundarna kunde få busa lite..

Samtidigt som det är nyttigt för Baileys att lära sig slappna av och ta det lugnt, fast andra hundar är här hemma.

Dem hade super skoj, Baileys och Freya hade dragkamp och busade super bra.

Maya hängde mest med mig, då hon tycker "ungdomarna" kan vara rätt dryga.

Sen när jag sa att det var slut lekt och det var dags att bara ta det lugnt.

Då jag anser att det är vi människor som måste säga "stopp", inte hundarna som ska busa tills dem ej orkar mer.

Och dem faktiskt legat och vilat en stund, då tog jag tjejerna och gick hem med dem.

Klart lyckat och Baileys sover gott efter sällskapet.



                             

 

Hugs And Kisses

Av Jenny - 8 maj 2013 22:37



Idag så var ju jag på arbetsintervju, så Baileys fick vara ensam hemma ett par timmar.

Den gick väl bra tror jag, får se om det var ömsesidigt och sen om vi kommer överens om lön mm isf.

Sofie var snäll och gick hit och rastade honom en sväng, super tack!

Iallafall så kom vårat paket från Häromi idag, 2 förpackningar ben.

Fast det jag väntat mest på var hans utställningskoppel, ett svart och ett vitt.

Dem passade kanon ihop med kedjan och även testat att ha det på Baileys, han blev så fin!

Så nu är vi redo för att bege oss ut i ringen   .


   


Passade på att träna lite stå, med koppel på när vi ändå testade det.

 

 

 

Och jag tycker verkligen han är super duktig, han ställer sig nästan helt perfekt på egen hand.

Bara lite små fix liksom, men snart så   .




Hugs And Kisses

Av Jenny - 7 maj 2013 23:33



Varit kanon väder idag med, så passade på att städa, tvätta och fixa.

Så skönt när man kan hänga ut tvätten och den torkar snabbt!

Hade ytterdörren öppen hela dagen, så Baileys kunde vara ute om han ville medans matte for runt inne.

Musiken på hög volym och bara köra på.

La även på nya filtarna som köpt att ha i soffan, USA- flaggan föreställer dem i svart/vitt/grått.

Super snyggt blev det!!


       


Det var i stort sett vad vi sysselsatte oss med idag, plus att jag gick en sväng med Mr B mitt på dagen då.

Var även kalas väder och riktigt skönt ute nu ikväll. Så jag passade på att träna och fota honom i solen.

Kanske inte dem bästa korten jag tagit på honom, men jag tycker iallafall man ser hur fin han är.


         


Sen blev det promenad med Sofie och hennes staffe flickor. 

Idag valde vi att ta vägen som går i skogen, vilket hundarna uppskattade.

Mycket dofter och man kan springa som galningar.

Idag funkade det perfekt att kalla in Baileys, trots att tjejerna sprang på.

Man märker dock även på hundarna att det börjar bli varmare, tungorna kommer fram rätt snabbt.

Och som ni ser på bilden under, så är Baileys nöjd med dagen.

Han snarkar gott kan man säga, decka på sin plats lika fort som vi kom tillbaka.

För att sedan komma och mysa i soffan bredvid matte. 


 


Hugs And Kisses

Av Jenny - 7 maj 2013 00:26


Började dagen med en promenad med Baileys, sedan tog jag en dusch.

För att sedan ta bussen in till Hudik, införskaffa utemöbler och en grill.

Fick hjälp av Bosse och Emil att få hem det sedan.

Och här nedanför ser ni vad som införskaffades, tycker det blev kanon bra!


 


Medans jag fixade med möblerna, så låg Baileys innanför sin lilla "hage" och mös i solen..

Fina killen, han är så duktig.


 


Lagom när jag plockat upp allt så kom dem som jobbar för hyresvärden med maskiner mm.

Och det för att rensa bort grus, jord mm som kommit upp på gräsmattan nu i vinter när det plogats.

Så jag fick ställa allt åt sidan, så dem kunde fixa det och sedan fortsätta nedanför.

Underbara Baileys låg bara fortsatt snällt ute och solade och tittade på.

Sa inte ett pip ens, stolt matte.



Gick över en sväng till Sofie sedan och pratade lite, och när vi kom hem igen fickjag ett sms om jag ville grilla med dem till middag. Så gick över igen lite senare och umgicks och hade trevligt.

Hundarna fick ligga budna medans och det gick kanon bra.

Baileys är verkligen en trygg kille, så nöjd bara han får vara med och vet hur man slappnar av.

Även om "polarna" är med.


   


Vi hade verkligen kanon trevligt och medans jag var där fick jag ett samtal från arbetsförmedlingen.

Som berättade att ett företag hade lämnat in att dem söker personal.

Vilket betyder att AMS ska skicka tillbaka en lista på dem som "passar" kriterierna.

Och dem har valt att dem vill träffa mig för en intervju!!!!!!

Är en travtränare inne på Hagmyrens travbana i Hudiksvall, så ska dit på onsdag kl 14.30

Ska bli så kul, jag hoppas verkligen att det är så bra som det kan vara.

Har redan kollat upp så att det funkar att ta sig kommunalt mm dit, och det var inga problem.

Så nu är det bara att hålla tummarna för att allt är bra och att jag isåfall får det.

Finns ju inget bättre jobb liksom, perfekt för Baileys med.

Man får ju hoppas att man isåfall kan ha med honom liksom, så att det inte är personer med massa förutfattade meningar för att han är den ras han är mm..


Iallfall så gick vi sedan hem en stund, så Baileys kunde få sin middag mm..

Och tror han uppskattat vädret idag, precis lika mycket som sin matte.

Man har liksom inte velat vara inne.



 


Jag och Sofie bestämde att vi skulle ta en kvälls promenad vid 19.30 typ, så hundarna kunde få springa och busa lite. Vilket dem gillade.

Och man märker även på dem att dem ej är vana vid värmen riktigt än.

Tungorna hängde rätt långt ner i backen   .


Resten av kvällen så har vi slappat och man kan säga att Baileys verkligen bara sovit.

Tror han är mycket nöjd med dagen, trots att han fick vara ensam hemma en stund på förmiddagen.

Skönt också att han fick "vila" från att träna, istället bara vara med och ha kul.

Visst det var väl träning på sitt sätt, men ja ni fattar..


Ska kissa honom sista svängen och sen kryper vi ner i sängen.

Känns att solen tagit på mig, man är rätt trött i skallen.

Så natt natt från oss, varit en kanon dag på alla sätt!!


   


Hugs And Kisses

Av Jenny - 5 maj 2013 14:58



Tog en härlig skogspromenad med Baileys, vi tränade lite inkallning och busade.

Han tyckte det var lika härligt som matte,  det fanns en del "läskiga" saker, som en plastmatta under massa flis, en plastpåse i en buske.. Men duktig som han är så gick han iallafall fram och kollade, nyfikenheten tog över.

 

                                                     


Hugs And Kisses

Av Jenny - 4 maj 2013 22:25


Idag så har det regnat till och från, super trist så jag och Baileys ha mest hållt oss inne.

Eftersom han även varit lite "kass" i magen, så har jag ändå bara velat att han ska ta det lugnt.

Men alltid trist då vädret är grått liksom..

Dock så är magen helt återställd nu och jag tackar bäste Adrian för hans tips.

Hoppas på att det är bättre väder imorgon, då blir det en skogspromenad med min Baileys.

 

Pratat och hjälpt dem som har ena brorsan med hur dem ska göra för att få till stå träningen.

Alltid kul när man kan ge tips och råd tycker jag.

Har som vanligt även filmat när jag tränade med Baileys, var mest för att visa dem hur jag menade att jag gjorde.

Men samtidigt kul att ha kvar det för egen del.

 

 

Ska snart gå ut med B för sista gången ikväll, sen kanske kika lite mer tv.

Sen blir det nog sängen, är rätt trött.

Trots att man inte gjort nå speciellt, men antar att det är precis därför som man är det.

Sen även suttit och läst i lite olika "amstaff" grupper på facebook, och en del av dem har verkligen spårat ur helt.

Finns sådana bittra människor som inget hellre vill, än att trycka ner andra och framstå som proffs.

Fast det typ är det sista dem är, men iallafall.

Tragiskt att se hur vuxna människor kan bete sig.

 

Hugs And Kisses
 

Av Jenny - 4 maj 2013 00:24



   


Bilderna föreställer Baileys och Joker i samma sekund som vi kom hem igår 2/5.

Tror dem båda saknat varann nu när vi varit borta ett par dagar.

 

Iallafall så har vi mest tagit det lugnt efter hemkomsten, tror Baileys är lite "sliten" efter resan.

Även om han haft det super kul och det har varit nyttigt för honom.

Så är ju inte han van med att ha andra hundar runt sig hela tiden och heller inte att sitta i hundhus mm..

Men som sagt det har varit lärorikt för honom och vi har båda haft det super.

Inte svårt ihop med en person som Adrian och hans underbara hundar.

 

 

 

Bilden på Baileys är från tågstationen i Köping, han ställde upp sig själv och matte var bara tvungen att ta ett kort såklart. Alla vet ju att jag tycker pappa Shon är grymt snygg, men sonen Baileys är inte fy skam han heller.

Ska bli kul se vad domare tycker om honom.

 

Iallafall så tränade vi lite stå nu ikväll och det gick lika bra som alltid.

Vi är redo för debuten 1juni, ska bli så kul!!!

Först ser ni bilder som jag tog, sen efter kommer filmen på det.

 

           

 

 



Hugs And Kisses

 


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards