En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg under maj 2013

Av Jenny - 17 maj 2013 21:07




Som sagt idag har vi verkligen haft ett super väder, sommarvärme minst sagt.

Var barnvakt åt Selina och Alicia på förmiddagen, medans Sofie var iväg och fodrade hästarna hon passade.

Sen efter Selina blev hämtad, så ville Alicia vara kvar och det fick hon.

Vi tog en promenad sedan och hon cyklade, sen gick jag hem och hon hem till mamma.

La mig och solade på balkongen, valde att ligga där då man slipper blåsten.

Även djuren var med en sväng såklart.


     


På eftermiddagen så kom bror, Lollo och lilleman och grillade och umgicks.

Var super trevligt och kanon gott som alltid.

Fick även presenten från dem, ett presentkort på H&M.


     


Fick paketet från mamma och Sami idag med, som dem skickat från Turkiet till mig.

Innehöll kläder, parfym och ben till Baileys.

Vilket vi båda uppskattade.


   


Baileys blev sedan lite avslagen efter dagen som varit, ingen av oss är väl direkt vana med värmen än.


       


Satt och kände hur trött jag med var när jag tittade på Baileys.

Men sedan hörde kusin Ida av sig och kom hit med en flaska vin.

Så nu blir det vin och umgås med kusin.

Och imorgon ska man dit och grilla och dricka vin med.

Så blir en mycket lyckad helg detta.

Ha en fortsatt trevlig kväll alla!


Hugs And Kisses

Av Jenny - 17 maj 2013 20:52


Igår torsdag så chillade vi mest hela dagen.

Tog en promenad såklart, men annars var det mest fix hemma.

Sedan på eftermiddagen/kvällen kom Sofie med familj över och grillade.

Var trevligt och gott!


Bilderna är från när Baileys stod och spanade då han hörde Sofies röst.

Jag kunde ju inte låta bli att fota, ja jag vet att jag tar mycket kort på honom.

Men sen är han ju finaste som finns med   .



   



En liten bild på båda mina fyrbenta killar, livet vore tråkigt utan dem.


 


Hugs And Kisses 

Av Jenny - 15 maj 2013 16:32



Idag så började vi dagen med en promenad med Sofie och hennes staffe flickor.

Blev ungefär en timme som hundarna fick springa och ha skoj i skogen.

Helt underbart väder, både vi och dem njöt.


Sedan var det dags för mig att bege mig in till Hudik för att träffa arbetsterapeut angånde fingrarna.

Gick bra, fick övningar som jag ska göra varje dag nu. 
Så ska jag tillbaka fredagen den 24e och se om det blivit några framsteg.

Ska kontakta ortopeden imorgon och be dem förlänga sjukskrivningen med, så att jag får mer tid på mig.

Då jag fortfarande har smärta och inte kan röra det som man ska.


Köpte även ett halsband till Baileys idag, då hans svarta halvstryp i läder färgat av sig på halsen.

Så fick han nu ett annat att ha hemma till vardags, ni kan se det på bilderna under.

Och det är ställbart med, så han kommer kunna ha det ett bra tag.


Vädret är fortsatt kanon, så jag och Baileys tänkte grilla idag.

Ja han får självklart smaka han med   .


          



Hugs And Kisses

Av Jenny - 15 maj 2013 00:42



Snälla Jossan hjälpte mig återigen med en ny header hit till bloggen.

Denna gång blev det av bilderna som vi tog på måndags kvällen.

Tycker den blev kanon fin!

Super tack!

 

Annars så har vi inte gjort så mycket alls idag. 

Tog en promenad och trotsade regnet på förmiddagen, vi gick ut i skogen och tränade lite inkallning.

Gick super bra, när han ej lyssnade alls.

Ja då passade jag på att gömma mig, så fick han leta reda på mig.

Vi hade en kul stund och även katten Joker var med såklart.

Bilder från den promenaden kommer under all text.

 

Fick sedan besök av moster Janeth, kusin Ida och hennes dotter Julia.

Fick en blomma att hänga ute på farstun, tack!

Precis vad jag funderat på att skaffa, så nu behövs bara två till och sen lite annat fix.

Iallafall så skötte sig Baileys exemplariskt, han hälsade på dem och sen när vi satte och drack kaffe.

La han sig lugnt under bordet med sin ena boll, inget stressande alls.

Duktig kille!

 

 

 


 



                                   


Hugs And Kisses

Av Jenny - 13 maj 2013 21:33


Dagen till ära och jag själv fyller år blev jag bjuden på fika hos Sofie med familj nu ikväll.

Efter det tog vi en promenad med hundarna och fotade.

Lite svårt förstå att detta är min hund, att han är så snygg!

Se & njut   .



                  


Hugs And Kisses

Av Jenny - 11 maj 2013 14:49



Bestämde mig för att ta en skogspromenad då solen sken.

Sofie och dem hade besök, så jag tog med deras staffe flickor på egen hand.

Så det var jag och tre hundar som njöt av en underbar skogspromenad.

Hundarna busade och for runt, hittade även vatten att busa i.

Visst det slutade ju med att dem blev rätt skitiga, men man måste ju låta dem ha kul och få vara hundar liksom.

Så jag fick bada Baileys när jag kom hem, likaså fick Sofie bada sina 2 flickor.

Men kul hade dem, så helt klart värt det.


                                                             


Hugs And Kisses  

Av Jenny - 10 maj 2013 18:58



Skruvat ihop grillen som jag köpte för några dagar sedan, självklart så var Baileys med på ett hörn.

Han tyckte även att kartongen var lite små läskig, så den fick sig en utskällning alá Baileys.

Så den "vet" vad som gäller   .

Sen började han busa med den istället, medans jag skruvade grill.

Känner mig lite duktig som lyckades få ihop den, trots att det saknades skruvar mm..


    



 
 
 


 


       
 
  Hugs And Kisses

Av Jenny - 10 maj 2013 18:53




 


 


Strax efter sa jag till dem att det fick räcka och då gick dem båda och la sig.

Duktiga vovvar   .


Hugs And Kisses
 

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards