En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg under november 2014

Av Jenny - 28 november 2014 21:04


Rätt kyligt ute idag med, men det blev en promenad på morgonen med grabbarna och mammsen.

Sen tog vi 11 bussen till stan, för att där möta upp bror så att Patrik fick hänga med oss.

Mamma hade ett ärende och sen gick vi till O´learys för att äta grillbuffé till lunch ihop med moster Janeth.

Super trevlig och blev lite shopping efter, jag köpte bla ett pussel på 1000 bitar.

Letat ett tag men inte hittat något jag vill ha, sen har en del varit så sjukt dyra med.

Åkte med Janeth hem, först så lämnade vi av Patrik hemma hos sig och sen åkte vi hem till oss.

Moster ville prova lite utav kläderna vi har till försäljning och hon köpte det hon sett ut.

Var super snygg och det passade henne perfekt.

Skönt det kommer till användning istället för att bara ta plats och samla damm i garderoben liksom.


När moster sedan åkt vidare så tog mammsen och jag med hos småttingarna till skogen.

Vilket var väldans uppskattat av både Bella och Boss, blir så mcyket lugnare tempo om Baileys ej är med.

Så det är mer passande för Bella som faktiskt bara är 4mån, man vill ju vara lite rädd om henne liksom.


                                       


Dem fick bpde leta godis och sen även leta upp mamma som sprang iväg och gömde sig.

Så duktiga så var dem båda, stolt matte.

Baileys fick en kortare sväng senare på kvällen, ihop med mamma och Boss.

Men då fick Bella vara hemma och mysa med ett ben.


Sen tog jag tag i att börja lägga mitt nya pussel, så kul!!!


   


Jag kom en bit på väg iallafall, innan jag valde att sätta mig framför tv:n istället.


Hugs And Kisses

Av Jenny - 28 november 2014 20:46



   


Blev en morgon promenad med mamma, Baileys och Boss.

Lite små kyligt och kallt idag, frosten låg kvar till och med.

Men var ändå skönt att komma ut direkt på morgonen, skönt att man fått det som rutin igen.

Bella fick ju dock ligga hemma medans, hon kan inte gå så långt än.

Eller kan såklart, men man vill inte gå så långt med en 4mån valp liksom.

Tog henne ensam på en sväng upp i skogen här bredvid efter att vi kom hem med grabbarna.


Sen var det bara att byta om och kl 11 tog vi bussen in till Hudiksvall.

För att se om vi kunde hitta någon mer present till Kevin som fyller 1år på fredag.

Tanken var leksaker, men det blev en barnvagn och med tanke på att vi inte ville släpa hem den på bussen.

Så ringde vi bror, som kom ner med bilen och vi åkte med hem dit.

Så dem fick vagnen redan idag, istället för att vi skulle släpa med den hem och sen ta med den tillbaka på fredag.

Både bror och Lollo blev rörda av att få den, lille Kevin blev super glad.


   


Snygg var den dessutom, så nu har dem vagn igen.

Dem sålde nämligen den andra då han växt ur den, så det var en perfekt present!!


När vi kom hem sen så rastades gänget igen, men bara i trädgården.

Då jag var lite trött och sen skulle jag gå en eftermiddags promenad med Sofie, samt hennes satffe tjejer.

Så vid 16 gav vi oss ut i skogen, trots att det mörknat på rätt bra.

Vi har ju ingen snö än som lyser upp, så det blir rätt svart om man säger så.

Men vi tog ändå den vanliga skogsrundan, Sofie hade pannlampa och jag startade ficklampan i mobilen.

Så det var helt ok ändå och hundarna var oavsett lika nöjda med promenaden.


       


Blev en kort sväng med Bella och Boss efter det.

Sen hoppade jag in i en dusch och spenderade resten av kvällen framför tv:n.

I sällskap av dem fyrbenta såklart och mammsen då.


 


När det väl var dags att gå och sova, så var fröken Bella inte det minsta trött.

Hon tyckte att vi istället skulle busa, men det var inget matte eller Baileys höll med om.


 


Men hon gav upp efter några minuter när jag släckt lampan och somnade gott bredvid Baileys.


 


Allt som allt en bra dag och kväll.


Hugs And Kisses

Av Jenny - 25 november 2014 20:12




Idag när man vaknade så regnade det inte, utan solen sken!!!

Gissa om det gör allt så mycket lättare liksom?!


Gav gänget sin frukost och släppte ut dem, sen när mammsen vaknat till liv med.

Så klädde vi på oss och tog en sväng upp i skogen med dem alla.

Då vi vid 11 skulle ta bussen in till stan för att titta på present till brorsans son Kevin som blir 1år på fredag.

Så skönt gänget fått busa av sig och sover gott medans man är borta.


         


Gladast var nog Boss, som slapp ha sin overall på sig.

Inte för att han bryr sig när den väl är på, men däremot när man ska klä på den.

Då ser han ut som han "sålt smöret och tappat pengarna".

Så idag fick han vara utan den, då han ända ska bada imorgon.


 


I och med det beslutet, så var det en rätt blöt amris som kom hem från skogen.

Men vad gör det?? Han är ju så sjukt söt oavsett!!!!


Väl hemma så bytte vi om och sen bar det av till bussen.

Tanken var att köpa någon mer leksak till Kevin i present, vi har ju redan en skapligt stor här hemma som han ska få på fredag. Men det blev istället en ny sittvagn åt honom.

I och med det köpet så var vi tvugna att be bror komma ner för att hämta oss på stan, då vi kände att det var drygt åka först hem med vagnen. För att sedan ta med den tillbaka in på fredag.

Så Kevin fick den redan idag och man kan säga att den fick klart godkänt av honom.


     


Brorsan min när han såg vad vi hade köpt var obetalbar, han blev chockad.

Likaså Lollo, så det var kul att dem med gillade den.

Man vet ju inte om man har samma smak mm liksom.

Så nu har Kevin en ny egen vagn, i och med att han växte ur den förra.

Vi gick sedan ner tillbaka på stan, då mamma skulle kika på något till sig själv.

Vilket hon aldrig gör, ännu mer sällan köper hon något till sig själv.

Men hon hittade 2 nya "toppar" och en ny cardigan, så det var kul att se.

Och skönt hon unnade sig själv något med!


När vi kom hem igen med bussen, så rastade vi Bella och Boss.

Sen tog jag dryg Baileys på en egen sväng, ja han har varit sjuuuukt dryg att gå med några dagar nu.

Så kände att det var dags att träna lite lydnad igen, då vi haft en "paus" från det.

Och det brukar göra han blir lugnare, då han får tänka lite mer osv.


               


Körde bara i 20min, men man märkte att det tog på honom att få använda huvudet lite.

Ska se om vi kan lägga spår på torsdag åt honom, så han får använda skallen ännu mer.

Och på det sättet mer trött och nöjd, för som han varit dessa dagar blir man galen.

J*vla tonåringar   .

Men oavsett så är han ju världens bästa kille i mina ögon, men lite sur blir man på honom.


Hemma så kände jag att det var dags att ta det lite lugnt innan det var dags för mig att laga middagen.

Passade på att fota Bella med sin nya "favvo" leksak, en mjuk pipande and (fågel) som hon fick i sin stora BIS-1 vinst påse. Typ det och sen ben som hon hade användning av.

Men denna mjukis pip älskar hon, så det var ju kul liksom.


               


Satte mig med datan en stund i soffan och som vanligt numera, så var inte Bella sen att komma för att krypa upp.

Där jag är, där är hon alltid.

Mattes lilla prinsessa!!


 


Sen så lagade jag middag, blev pannbiffar al'a Jenny, potatis, grönsaker och creme fraise till.

Så gott var det, sen när hundarna fått sin middag vid 18.15

Gick jag och Bella en egen kort sväng, alltid nyttigt för lilltjejen att komma ut utan grabbarna liksom.


            


När vi kom in så tog jag en dusch, längtar redan tills det är sovdags.

Det finns ju inget bättre än att vara nyduschad och lägga sig i en renbäddad säng.

Vilket jag fixade tidigare idag, innan vi gick med hundarna till skogen.

Och det enbart för att jag vet att jag är för "seg" på kvällen för att orka med det.


Nu väntar jag på att mamma ska snacka klart med Sami på datan, sen ska vi se kvällens avsnitt av Svenska Hollywood Fruar och efter det blir det Paradise Hotell.

Efter det blir det nog sängen för min och grisarnas del, Boss sover ju numera med mamma.

Vilket han valt helt på egen hand, så då får han väl det liksom.

Hon har ju till och med köpt en ny bädd och ställt in åt honom.


Medans jag suttit här nu, så ligger Boss under skrivbordet och Bella snarkar i biabädden.


   


Som jag sa, hon är aldrig långt från mig.

Nej nu ska jag mysa ner mig i soffan med dem 4benta, så får vi se när mammsen pratat klart.

Ha en fortsatt trevlig kväll alla.


Hugs And Kisses



Av Jenny - 24 november 2014 23:34



Var inte alls kul att vakna och se att det vräkt ner hela natten, samt att det fortfarande regnade.

Men det var bara att försöka se det positivt iallafall.

Jag har ju hellre snö och kallt, än typ ljummet och regn.

Blir så satans skitigt överallt, amstaffarna är ju bara att torka av men det är värre med lille Boss.


Men mamma och jag bestämde oss för att ta en promenad iallafall, vi har ju sagt att vi ska gå varje morgon när vi vaknat. Så kan ju inte låta lite regn stoppa oss liksom.

Så det blev på med kläder som står emot lite regn, sen fick även Boss och Baileys på sig overall/täcke med.

Vi tog en promenad ner till "centrum" för att mamma skulle till apoteket och sen passade vi på att handla med mjölk mm hem.

Var faktiskt rätt mysigt, trots att det regnade en del.

Grabbarna uppskattade det med, som tur är har man ju overallen till Boss så han blir ju bara blöt om tassar och huvud.


           


Jag väntade ute medans mamma var in och fixade det hon skulle.

Sen gick vi hemåt i regnet och då var det Bellas tur att få komma ut en sväng.

Man kan ju inte strunta i det för att det regnar liksom, då får man ju hundar som vägrar gå ut när det regnar.
Så hon fick på sig det förstora täcket igen, för att inte bli kall och blöt.


                         


Är på tok för stort för henne detta täcke, men det skyddar ju iallafall.

Har nu köpt ett reflextäcke åt lilltjejen som dessutom är vattentätt, från en begagnad sida (men som nytt) så fick det för 150kr inkl frakt.

Känns lagom att lägga ut då hon snart växer ur det igen liksom, ingen mening att slänga ut 5-600 på ett täcke då liksom.


  Passar lilltjejen medans hon växer tills sig och sedan kan ha dem i 55 som jag har.

Men nu slipper hon frysa i vinter och inte bli kall, blöt heller.

Eller ha för stora täcken på sig, mattes prinsessa.


I eftermiddag/kväll så har vi mest bara myst inne, då jag inte känner mig helt kry.

Super snorig, halsont och massa slem.

Börjat få lite hosta med, så man har väl fått någon bacill igen från brorsans barn.

Jag har verkligen inget immun försvar om dem är lite snoriga mm..


 


Nej nu ska jag umgås med mammsen, rasta hundar mm.

Sen blir det sängen och hoppas på mindre regn imorgon.


Hugs And Kisses



Av Jenny - 24 november 2014 09:52


Började dagen med att rasta alla hundarna, sen ge dem frukost och ut igen.

Efter det så klädde jag och mamma på oss, så tog vi Baileys på en morgonpromenad runt bruket.

Efter det så blev det frukost för oss tvåbenta och sen lite fix här hemma.


Innan det var lunch dags för Bella så tog vi fröken en sväng upp till skogen.

Var väldigt uppskattat efter en hel dag på utställning dagen innan.


           


Sen spenderade vi några timmar i soffan framför tv:n, då jag inte känner mig helt 100.

Tror man blev mer kall än man kände när man var i ridhuset på utställningen igår.

Men det var säkert lite nerver och rus som värmde en.


På eftermiddagen sen tog vi Boss och Bella ut på en sväng ensamma.

Mötte grävmaskin mm och fröken reagerade, men gick lugnt förbi.

Sen fick dem vara lösa och busa av sig på gräset bakom alla husen här, vilket dem uppskattade.

Var rätt kallt, så Bella fick på sig ett av dem tunnare täckena även om det fortfarande är lite långt för henne.


           
 

När vi kom hem så tog jag min stora kärlek själv på en sväng.

Alltid lika mysigt att ha egen tid med honom.


     


Kvällen sen spenderades även den i soffan framför tv:n.


Hugs And Kisses

Av Jenny - 23 november 2014 13:50



Igår var det äntligen dags för den inofficiella utställningen i Hudiksvall.

Som jag längtat att få vänstervarva med hundarna, så var det ju debut med Bella i ringen.

Och vilken debut lill tjejen gör, först slår hon ut den andra tikvalpen.

Sen tar hon även hem BIR mot hanvalpen, vilket var helt rätt i mitt tycke.

Hon skötte sig bättre och har dessutom bättre vinklar, sen ett steg som är något extra.

Men det stannade ju inte där, älskade Bella gick och tog hem hela showen sen.

Hon blev BEST IN SHOW valp 4-6mån, vilket innebär att hon slog dem andra rasernas valpar i samma ålder.

Så stolt så att jag spricker över lilltjejen!!!


                                           


Från BIS finalen <3


 


Skrytbild hemma med rosetter och priser <3


     


Även vår stora stjärna Baileys visades med.

Det var bara han och sen en tik till som var vuxna.

Som vanligt var Baileys lite för taggad,ville hellre pussas med domarn än stå still och låta honom kolla munnen.

Men har hellre än hund som tycker det är super kul, än en som står som en livrädd hare.

Och han tog BIR så jag är oavsett lycklig och även han fick en kanon kritik.

I gruppfinalen så slutade han BIG 3, älskade kluns.

Fick tyvärr inga bilder på Baileys i ringen, då jag missade starta kameran åt mamma.

Men jag tog skrytbild med rosetterna hemma sen.


     


Så det var en otroligt kul dag, men jag älskar dem ju lika mycket oavsett.

Jag kan fortfarande inte sluta le.


Hugs And Kisses

Av Jenny - 21 november 2014 17:54



Mamma och jag tog först en promenad i skogen på 45min med Baileys.

Det är ju så mycket fart och fläkt över honom när han blir lös i skogen, så vill inte att Bella ska vara med då.

Ifall han skulle råka "dundra" in i henne av misstag, sen vill jag inte att hon ska springa så mycket heller.

Som det blir om han är med, så han fick egen tid med oss.

Vilket inte bekommer honom, han är lika glad oavsett.

 

När vi kom hem sen så blev det lunch för oss tvåbenta och sen även för Bella.

Efter att hon fått smälta maten ett tag så tog vi henne och Boss till skogen.

Lagom sällskap för en liten tjej, då han inte far runt lika mycket som Baileys gör.

 

                               

 

Båda var super nöjda när vi kom hem och somnade sött.

Boss hade fått ett "jack" bredvid ena trampdynan och det skumma var att han visade inget alls, men vi såg lite blod efter honom när han gick på golvet.

Så han pysslades om och går nu med bomull med en strumpa över. 

Bara för att få stopp på blodet, sen ska han få lufta tassen igen.

 

Sen blev det fredfagsmiddag hemma hos Sofie med familj, samt bror med familj.

Mitt favorit käk nämligen taco, super gott och vi hade kanon trevligt.

 

Nu är vi hemma igen och det ska packas till utställningen imorgon.

Hundarna är redo och klara, levern kokad ska bara skäras i bitar.

Sen väskan med koppel mm som ska packas och burarna redo.

Så får vi sällskap av Annica som följer med också, kul!!!


Nej nu ska jag sätta lite fart så man kan slappa i soffan ett tag innan det är dags att sova.

Klockan ringer ju vid 7 imorgon.


Ha en fortsatt trevlig fredag.


Hugs And Kisses

Av Jenny - 21 november 2014 10:53



Ja då var det fredag igen då, känns som veckan flygit fram.

Varit en kanon vecka allt som allt, umgåtts med vänner och hittat på annat skoj.

 

Vaknade vid 08.30 idag, så då klev man upp och släppte ut hundarna så att dem fick kissa.

Sen fick dem sin frukost och när det var klart, så hade även mamma kommit ner.

Så då körde jag ett Bokwa pass och mamma satte sig på motionscykeln.

Blev svettigt idag och gick tungt, men gjorde det iallafall.

Tog en snabb dusch efter och sen var det dags för frukost även för oss tvåbenta.

Havregrynsgröt för min del, mamma likaså men hon tog även ett ägg.

 

Efter det så fick Baileys sina klor klippta, så nu är hela gänget gjort.

Skönt med hundar som vet hur man beter sig, måste vara så jobbigt ha en hund som inte alls gillar det liksom.

 

Dagens planer lyder som så att vi ska ta gänget till skogen när Bella ätit sin lunch.

Sen vid 16 så hämtar bror, Lollo och små grabbarna oss.

För då är det dags att åka hem till Sofie med familj för att ha taco mys och umgås.

Ska bli super trevligt och dessutom gott!!!

 

Sen ikväll så ska jag packa det som ska med imorgon till utställningen.

Fixa iordning burarna, väskan med koppel osv.

Ska bli så kul att få visa hund igen, kan ju gå hur som helst,

Dels är det ju en inofficiell, så domarn har oftast ingen större koll på hur en amstaff ska se ut.

Sen är det ju första gången för Bella, men är övertygad om att hon kommer sköta sig galant.

Super duktig på att både stå och springa i koppel. men det är ju massa annat att titta på mm..

Men sogt hon kommer nog sköta sig och vi kommer oavsett ha kul, samt få träning.

 

Nu ska jag plocka och fixa lite här hemma.

Ha en bra dag alla som förtjänar det   

 

Hugs And Kisses

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards