En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg under september 2012

Av Jenny - 22 september 2012 12:59




Inte sovit bra alls inatt, inte nog med att jag själv mår piss..

Andra ska ju dra in mig i sitt skit, dra igång nå jävla "världskrig"..

Kalla varandra det ena och andra, säga aldrig mer och bla bla bla..

Och det är liksom ord som man ALDRIG ska kalla en annan person, och ännu mindre en man säger sig älska.

För att nån timme senare bara glömma det och låtsas som det aldrig hänt..

Är bara pinsamt, att ni inte fattar det.

Om man älskar varandra så ska det inte vara på det sättet..

Sök hjälp och väx upp!!

 

Så jävla tacksam för att det INTE är mitt liv som ser ut på det sättet.

Mitt liv är mer värt än att ha det så, det är en sak som är säker.

 

Iallafall så har jag grymt ont i kroppen, och sen mår jag bara bläää..

Förkyld, ont i halsen och fryser med..

Vill bara att det ska försvinna, men man kan inte göra annat än vila mm..

 

Vädret ute suger, det regnar som vanligt.

Men det gör ju inget egentligen då jag ändå är sjuk.

Men det hade varit skoj att få se solen istället..

 

Nej nu ska jag bädda ner mig i soffan igen..

 

Hugs And Kisses

Av Jenny - 19 september 2012 13:16



Snart dags att gå och ha en lärokväll då, skönt att tjäna lite pengar liksom..

Har jordens huvudvärk, men hoppas att den ger med sig.

Annars lär jag ej klara denna kväll, det är en sak som är säker..

 

Sen så snacka ja med bror precis, så ska tydligen passa lilleman hela söndagen.

Hmm bara hoppas jag ej får jobb erbjudande, för då kommer jag gråta.

Har verkligen inte råd att tacka nej just nu, så hoppas att det inte blir nått just på söndag.

Men det är ju bra att andra får tjäna pengar och göra sina nöjen och jag isåfall får tacka nej..

Men men vad gör man inte för sötaste lillkillen i världen liksom..

Han är ju trots allt fasters älskling..

Och vi kommer ha så mysigt...

 

Dags och göra sig klar och dra till jobbet.

Ha en fortsatt bra dag, så hoppas vi min huvudvärk ger med sig med.

Hugs And Kisses

Av Jenny - 17 september 2012 20:15




 


Junior


2012-07-27

 

E: Joker

U: Hanna

 

Detta är alltså Junior, en av bebisarna i kullen som min Joker är pappa till.

Junior är den som jag valt ut ska bli den som ska komma och bo hos oss sen när han är 12v.

Han blir 8v nu på fredag så det är ett par veckor kvar innan det är dags.

Men visst är han väl socker söt?

Jag smälte lika fort som jag såg honom..

 

Hade ju bestämt att skaffa en katt till nu när jag kommer att flytta till större.

Och nu när Joker blev pappa, så kändes det ju självklart att ta en son efter honom.

Då Joker faktiskt är världens underbaraste katt och dessutom kastrerad numera.

Så känns det ju extra kul att katt nr 2 är släkt till honom.

Därav var även namnet Junior så självklart.

 

Kommer självklart komma mer bilder sen, då jag ska ta mig en promenad över och fota dem små liven.

Kul att ha kvar från dem var små liksom..

 

Hugs And Kisses


Av Jenny - 17 september 2012 16:46




Det har inte fått mig att sitta och tycka synd om mig själv..

Jag har faktiskt fått en hel del gjort idag, trots att man alltså inte varit på topp..

 

Hade ju bla tvätt tid mellan 13-16, gäller att passa på medans man har nära till tumlare..

Efter jag flyttat så är det en bit bort till tvättstugan, men kommer att ha tvättmaskin hemma iaf.

Men man vill ju ha lakan och handdukar tumlade, blir så mycket mjukare då.

Har ju en uppsättning av svarta badlakan och gärsthanddukar som jag fått från Turkiet, och innan man kan använda dem gäller det att tvätta och tumla dem. Så dem ej "luddar" sen...

 

Dessutom så tog jag en promenad ner till jobbet och fick 6 nya pass.. Nämligen lärodagar och kvällar på två avdelningar som jag inte varit på innan. Som jag inte har minsta koll på alls, knappt så jag vet vad dem som jobbar där heter. Så det känns bra, kan ju innebära ännu mer jobb liksom. Och det är ju aldrig fel..

 

Så har jag även blivit av med min gamla soffa och fåtöljerna som tillhör, dem blir hämtade på fredagen el lördagen nästa helg. Det är ju nämligen sista helgen man bor i denna betonglåda. Längtar så jag håller på att bli knäpp, ska bli så nice med en större, en hel del nya möbler, allt blir bättre för både mig själv och missarna.

Skulle aldrig flytta in till stan jämnfört med den nya lägenheten, bara asfalt liksom. Men alla är vi olika och jag tackar för att brorsan och dem flyttar in till Hudik så. Annars hade jag inte fått den lägenheten.

Har även fått lite mer rensat och ner packat, helt sjukt va saker och skit man har när man börjar kolla.

 

Och nu har jag även fått i mig middag, och tänker inte göra ett skit mer idag.

Känner mig halvt död, kroppen är rätt slut. Antar att det egentligen var bra korkat att göra allt jag gjort idag när man inte är på topp. Men nu ska jag bara slappa..

 

Jo har ju även pratat med en person som väcker så sjukt mycket minnen till liv, på både gott och ont.

Han var en så sjukt stor del av mitt liv för väldigt många år sedan, har gjort massa bus ihop och så mycket skoj. 

Vi tappade kontakten för flera år sedan pga diverse saker, men man kan ju ibland tacka för att facebook finns.

Sjukt kul att ha fått kontakt igen iallafall..

 

Hugs And Kisses

 

 

 

 

 

Av Jenny - 14 september 2012 19:37



Wiii nu är jag ännu mera glad, ni som läste igår såg ju att jag kommer köpa möbler av Angelica och hennes lilla familj. Och det blev ett köpt till, så nu blir det 700kr som ska deras väg när lönen trillar in..

Men helt klart värt det, jag har ju nämligen suttit och letat runt efter en tv bänk. Då jag idag bara har ett mindre lackbord som den står på, vilket inte alls är snyggt.

Och dem skulle ju sälja den större Expedit hyllan med, alltså denna..

 

  

 

Och eftersom man även kan lägga den ner och inte alls behöver ha den ståendes..
Så valde jag efter en del tänkade och sen även bad dem mäta emellan "hålen", att köpa denna med.

Då dvd mm får plats emellan, så den blir kanon som tv bänk.

Och det är ju helt klart ett bra pris att betala 350 för den, då den ny kostar 699kr..

Så återigen ett stort tack till Angelica med sin lilla familj som ska byta ut möbler hemma, så jag kan få lite "nytt" hemma hos oss nu när jag flyttar..

 

Kommer bli så fint hemma med det som jag eller jag ska säga vi skaffat, då mammsen vart med och bestämt en del med.

Med tanke på att hon faktiskt kommer bo där med en del..

Hon får ju ett eget rum nu liksom..

Super nöjd faktiskt..

Nu vill jag bara flytta, längtar som en tok.

Men det är ju inte så länge kvar, senast den 1:a oktober blir det ju..
För de är faktiskt från den dagen som den är min på papper, så då flyttar jag senast..

Så det så   .

Men jag skulle ju absolut inte klaga om det blev tidigare heller, men det visar sig.

Hyran är redan betald mm, och från den 1:a har jag ingen tv, internet mm i denna lägenhet.

Så då tänker jag ej stanna en sekund till...

 

Imorgon är det jobb som gäller då, 7-13 är det som gäller.

Även lika på söndag, ska bli nice.

Van att vara på denna avdelning, ska dock bli intressant och se om det förändrats något sen senast man var där.

Eller om allt är sig likt, det visar sig som sagt.

Skönt få lite pass, så man får in lite pengar..

 

Nu ska jag slappa vid tvn ett tag, se om det är nå intressant på den.

Och sen ska jag verkligen försöka komma i säng skapligt iallafall..
Vi får se hur de går..

 

Hugs And Kisses

 

 

 


Av Jenny - 13 september 2012 23:22



Ska bara klargöra en sak...

 

Med mitt förra inlägg så menade jag inte att framstå mig själv som bättre än Putte, ja det är så han kallas den jag hade fjärilar i magen för. Men jag står för att jag tycker hela grejen var falsk, för jag förstår inte hur en person kan säga allt det som sagts till mig i detta fall.. Och sen via ett sms avsluta allt " Du jag tror ej du är rätt", och det efter att första gången träffat mig i en lastbil !! Ja menar finns det något "normalt" över att mötas så första gången???? 

Jag menar jag märkte under hela resan att ingen av dem i hans närhet visste jag äns fanns med i den där lastbilen, då man glatt snacka en hel del i telefonen. Och sen bara "förlåt om jag är tråkig".. Nää menar du, jag kan ju snacka med träden utanför ... Men jag fortsatte hålla god min och tänkte mest " de är hans jobb"...

 

Jag valde att åka med och absolut inget jag ångrar, fick ju se massor jag ej sett. Och även kasta hö, det var ju uber kul liksom..  Men jag gjorde det för att vara schysst liksom och visa en sida av mig...

Super trevlig människa hela resan och en riktigt gentleman, hade fixat käk och allt åt båda. Men som sagt vet ju inte längre vad som är sant och inte... Då jag uppfatta hela resan fel liksom...

Trodde som sagt att det hände något mellan oss, men jag hade ju hel fel.. HAHA man ska ju som sagt inte tro på allt som sägs och skrivs till en...


Kan ju dock tycka att det kunde sagts något till mig, var ju ändå 29 timmar tillsammans på hjul liksom...

Istället för att i stort sett flirta med mig hela resan till det att man kliver av ,bla  kalla mig diverse nice saker som man vill höra som tjej, att jag skulle ligga bredvid, massera, "ses snart igen",  och diverse "snusk" skämt mm...

Nej jag förstår ej det, var rak direkt istället...

 

Ja det är enbart fegt och falskt, men vem vet kanske var man så sugen på sex (nej jag låg ej med han!!). Att det gjorde att man kunde "offra" sig att flirta mm, för att sedan slå iväg ett sms liksom..

 

Som sagt jag vet inte, men att jag är omogen och fjantig? Nää inget jag alls håller med om, och tror ingen jag träffat i mina dagar skulle kalla mig det heller. Att jag är blyg, ja! Och kan då bli fnittrig, visst det köper jag helt klart.

Men omogen och fjantig nej.

 

 

Men jag är ej ute efter att svartmåla och kasta skit, ja höll på falla liksom..

Och trodde som sagt det var rätt ömsesidigt..

Men man kan helt klart luras av folk....

 

Sådär nu fick alla som "gottar" sig i andras missar något att mysa åt..

Men det bjuder jag helt på..

Finns som sagt miljontals fler där ute,så Mr right kommer att hittas när jag minst anar det..

Jag sörjer heller inte att vara av med en person som beter sig på detta sätt.

Jag är otroligt tacksam för att jag fick se alla "udda" sidor redan nu..

 

 

Hugs And Kisses

 

 

 

 

Av Jenny - 13 september 2012 20:42


Idag har varit en mycket bra dag...

Började med att rekryteringen ringde och dem har snackat med äldreboendet jag varit på sen i våras.

Och det ska ordnas så jag får gå intro dagar på dem andra avdelningarna, så jag inte bara får pass på den jag varit på sen i våras. Men både lördag och söndag så ska jag vara där jag brukar vara, känns så skönt att få lite jobb igen. Har ju varit helt dött sen schemat sluta, men nu ska det väl rulla på igen då..


Brorsan och lilleman kom förbi på eftermiddagen, snackade lite bara och umgicks. Sen åkte vi och hämta Lollo på jobbet och dem bjöd på middag.

Blev en ost & skink sallad för min del och dem åt kebabsallad och kycklingsallad... Var gott och trevligt..

Tack igen...

 

Sen så har ju fjärilarna i magen flygit sin väg, visade sig att det inte var värt allt pirr..

Snacka om falsk och mest bara snacka massa "goja" liksom... Nä sånt klarar jag mig utan, så det var skönt få reda på innan det blivit mer än vad det var.. Helt seriöst så måste ju personen ifråga ha ordentliga problem.

Ja ett vet jag ju om, men det måste ju vara nå mer för att en hel resa köra ett falskspel.....

Tragiskt men som man så vackert säger, finns ju fler i fiskar i vattnet.

Så nej jag sitter inte hemma och är ett vrak nu.. .



Jag hade ju tänkt införskaffa två "Expedit" hyllor och sen även en lång lack hylla till nya lägenheten, så visar det sig att Lollos syrra Angelica, lägger ut exakt de på köp & sälj här uppe. 

 

   Två av denna och sen en 190cm av denna....    

 

Jag kunde ju liksom inte strunta i att köpa dem, då det var precis det jag funderat på att skaffa.

Så när lönen kommer blir jag 350kr fattigare, men helt klart värt det..

Jag tjänar ju på det egentligen så   .

 



Hmm ja annars så har ju nu ikväll sett filmen "LOL" med Miley Cyrus och Demi Moore bla..
Den är super bra, jag gillade den skarpt.. Så den tipsar jag er verkligen om att se !!

Nu ska jag fortsätta att slappa lite, sen blir det sängen

 

Hugs And Kisses


Av Jenny - 11 september 2012 00:00



Japp ska snart krypa ner i sängen och drömma mig bort..

Kvällen har varit lugn, kikat på tv bara..

Såg bla X Factor Sverige, och en del människor undrar man ju hur dem tänker?

Hur kan dem tycka att dem kann sjunga, och hur kan folk som känner dem säga det med?

Aja vi får ju iallafall något att skratta åt, men man tycker ju att det är lite pinsamt med..

Ska ju även tilläggas att det såklart finns dem som är otroligt bra   .

 

Ja annars har jag inte gjort nå, mer än haft ett stort leende på läpparna..

Lite nervös och fjärilarna flyger runt som aldrig förr..

 

Imorgon ska jag ta en sväng in till Hudik på dagen, förbi ams bla.

Så har man allt sånt klart.

 

Sovgott & dröm sött 

 

Hugs And Kisses

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards