En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg under september 2012

Av Jenny - 5 september 2012 22:21




Ikväll blev det att se Nobels Testamente, den enda av filmerna baserade på Liza Marklunds böcker som jag inte hade sett än. Ja jag vet att jag såg dem i fel ordning, men det gör mig inget.

Då jag läst böckerna ...

 

 

 

Och ni som ej sett filmerna, klart värda att se.

Speciellt dem efter Sprängaren och Paradiset, för i dem efter så är det en annan tjej som spelar Annika Bengtzon.

Hon är så mycket bättre än Helena Bergström, hon heter Malin Crépin.

Grym tjej och passar perfekt till rollen.

 

Loggade in på First Class en sväng för att se om jag fått nå svar på mina uppifter från förra veckan i skolan. Och det hade jag, den om min egen hälsa indelat i hälsokorset mm fick jag mycket bra betyg på.

Vilket gör mig otroligt glad, då jag faktiskt delade med mig av en del personliga saker..

Den andra som jag hade ihop med Lollo, kunde vi fått högre betyg på om vi skrivit lite mer utvecklat och så.

Men men man lär sig liksom, inte lätt att veta hur mycket man ska skriva. När det ska vara en "miniundersökning" som hon faktiskt kalla det.

Iallafall så kikade jag även till uppgiften vi fick idag, och nu har hon förlängt arbetstiden på den.

Vi har både nu på fredag och även nästa onsdag på oss att skriva detta arbete.

Och det ska vara en 20 min lång redovisning av det hela sen, med overhead och allt.

Hmm blev genast svårare än vad jag först tyckte.

Så nu blir det lite mer fundera   .

Men hoppas på att vi ska få ihop det..

 

Annars så är det ju som sagt sista kvällen med mammsen på ett tag.

Känns lite konstigt att hon ska åka igen, men klart hon vill till sitt liksom.

Vet att hon älskar att vara här och umgås med oss, men vet att hon samtidigt saknar Sami såklart.

Men det har varit grymt nice att ha henne hemma, mammas mat är ju bara bäst.

Hur det än är så är hon ju snart tillbaka med så.

  

 

Annars skrivit en hel del med "fjärilen" och det känns bara så bra.

 

Hugs And Kisses

 

 

 

 

Av Jenny - 5 september 2012 14:12


Ibland så är man bara så maktlös och känner att man inget kan göra.

Jag blir så berörd, nere och tankarna far iväg när personer jag bryr mig om har det jobbigt.

Önskar jag kunde göra något för att muntra upp, men det är ju såklart svårt..

Men jag finns ju iallafall här om det är så man vill snacka om det   .

 

Annars så har jag som sagt haft en viss oro i kroppen för detta, men sånt man får ta när man bryr sig om andra.

Har varit i skolan på förmiddagen, kom en tjej och hade föreläsning.

Vilket är så sjukt drygt att lyssna på om det blir en lång stund, men som tur var fick vi en paus mitt i.

Och det var rätt intressant att lyssna på det med, även om det mesta lät som "bla bla bla" i öronen på mig.

HAHAHAHAHAHAHHA !

Vi fick även en uppgift att göra till nästa onsdag, då vi inte behöver komma in till skolan på fredag.

Vi ska intervjua alt göra ett studiebesök hos någon som jobbar med barn och unga. 

Och fråga om hälsa ...

 

Efter så mötte jag mammsen, vi gick lite på stan och nu har vi precis kommit hem..

Rätt trött och energin är låg just nu, känns som jag skulle kunna somna på 2 sec.

Bara dra täcket över huvudet liksom, det hade varit nice..

 

Nämen så ska jag ej tänka, ska vara uppåt och inte se negativt på saker.

Lovat mig själv det, och ja menar allt kan ju bara bli bättre.

Sista kvällen som mammsen är här med, sen drar hon iväg igen.

Skönt för henne att slippa all regn och rusk..

Och även själva flytten !!!


Sen ser jag ju självklart fram emot att få träffa en viss person med, blir nog mys   .


Hugs And Kisses

 

 

Av Jenny - 4 september 2012 17:07



Denna dag har försvunnit med blixtens hastighet..

Mamma och jag tog bussen in till Hudik vid 11 på förmiddagen.

Först så blev det till att gå och köpa hårfärg, så ska vi försöka få någon ordning på hennes färg ikväll.

Den blev ju inte så lyckad igår, vet inte alls vad som hände..

Istället för att bli jämnt blond som det brukar, så blev de åt det röda hållet på utväxten.

Och sedan blå/grå på det redan blonda.

Så mamma var liksom inte så nöjd med det resultatet, så vi får hoppas det blir bättre efter detta försök.

 

Vi gick sedan och kika lite på stan, köpte även presenter till lilleman.

Han fyller ju på lördag, men då är varken mammsen hemma eller brorsan.

Så mamma ville ge honom dem idag.

Det blev ett Bilar puzzel, Bilar lego och sen även en annan bil som lät mm..

 

Efter det så bar det av på mammas möte med F-kassan, helt stört att dem liksom inte bara ger sig.

Och mötet kunde tagits på telefonen med, var ju liksom inget nytt..

Men men nu är det gjort iallafall, så dem kan ju inte klaga över det.

Lider bara med mamma som faktiskt har så jävla ont!!!

Men man tycker ju att dem någongång bara kan ge sig..

 

Sen efter det så bar det av hem till bror en sväng, lilleman fick sina leksaker.

Och bilen med ljud mm, var den som gick hem bäst.

Han kunde inte sluta leka med den..

Och nu är vi som sagt hemma i lägenheten, tvättar för fullt.

Vilket inte alls är så skoj, men något man måste göra ibland.

 

Så har jag även hunnit med att söka ett jobb, får se om det get något.

Bara deltid/tillsvidare, men det är alltid något..

 

Haha ni vet den som orsakar mina fjärilar i magen.

Såg han, fast ändå inte   .

Han passera i sin lastbil på väg hemåt, hihi....

Så nära, fast ändå inte liksom...

Men vi ses nog snart oavsett, men det var ändå rätt komiskt..

JA jag vet att jag låter smått galen, men det bjuder jag på.

 

Nu ska jag fixa mer med tvätten..

 

Hugs And Kisses

 

Av Jenny - 3 september 2012 18:13



 


Sorry om det börjar bli lite enformigt att läsa bloggen min, att jag nästan tjatar om samma sak hela tiden..

Men nu är det så att en viss person finns i mina tankar hela tiden. Har liksom fastnat där, även fast vi inte setts än...

Men så är det...

Han är ju bara så mysig liksom och får mig att må grymt bra så här långt....

 

Och nu funkar ju jag som så att fångar någon mitt intresse, så ser jag ju inte äns andra längre.

Ja alltså andra av de könet som med försöker få min uppmärksamhet

Utan jag fokuserar helt på att lära känna denna person mm..

Sen får man ju som sagt se vad det blir av det, om inget annat så en skön person att ha runt sig.

Helst av allt hade ju jag setts "igår", men nu får vi se när det blir av.

Han jobbar en del och jag har ju mitt med.

Men inom snar framtid skulle jag absolut tro..

 

  

 

Hugs And Kisses

 

Av Jenny - 2 september 2012 19:40



Ikväll så har jag och mammsen tittat på film igen...

Och ikväll blev det "Marley & Me" som gick på 5an..

Kan man annat än älska den filmen?

Mamma hade inte sett den, så sa att hon var tvungen och se den..

Och hon gillade den såklart   .

 

Slutet gör ju alltid att man får tårar i ögonen, och så även denna gång såklart..  ..

Kanske inte så konstigt när man själv är uppvuxen med hundar..

Man kan liksom känna kärleken och sorgen mm..

 

 

Annars så har jag mest funderat på mina "fjärilar"...

Visst allt känns super duper bra så här långt, och jag tar absolut inte ut något i förväg.

Men man får helt klart kämpa , för murar byggs upp lika snabbt som man skickar en komplimang.

Kan ju ha och göra med att denne blivit sårad hårt förut, och inte vill att alla ska se den "sårbara" sidan.

Och då sätter upp denna självsäkra fasad, i hopp om att man ej ska genomskåda den.

Men det gjorde jag som sagt rätt snabbt   .

Verkar som sagt helt JÄVLA underbar, ursäkta att jag svär.

Men så är det faktiskt, och det skrämmer skiten ur mig..

Riktigt längesen någon väckte mitt intresse på denna nivå...

  

 

Hugs And Kisses

 

 

Av Jenny - 2 september 2012 12:45



Usch känner mig låg idag..

Sur, tvär och allmänt grinig.. 

Vet egentligen inte varför, men det är bara en "crap" dag helt enkelt..

Sen att vädret inte är det bästa, gör ju inget lättare heller..

Sen finns det ju liksom inget att hitta på heller, allt man kan göra ska ju kosta liksom..

 

Tur man har mammsen som gör sitt bästa för att muntra upp och sen har jag ju "fjärilarna" med..

Som hela tiden får mig att le, skön känsla !!

 

Hugs And Kisses

Av Jenny - 2 september 2012 11:53


Sovit som en prinsessa inatt, blev rätt sent då jag och mamma först såg på "En gång i Phuket" och sen såg vi även "Studio Sex".  Så klockan tickade iväg rätt bra..

Men båda filmerna var bra, "En gång i Phuket" fick mig att skratta i stort sett hela tiden.

Och "Studio Sex" var precis lika bra som boken av Liza Marklund.

Båda rekomenderas om man inte sett dem...

 

Idag är det mulet igen, som det varit ett par dagar.

Men det regnar ju inte iaf, än så länge ska väl tilläggas.

Så det blir väl att bara ta det lugnt och sen kanske packa lite..

 

Joker valde att gå ut lika fort som jag klev ur sängen, han är så nöjd med att äntligen få vara ute igen.

Så nu tänker han INTE använda lådan längre..

Men jag klagar inte...

 

Drömde även om den som orsakar "fjärilarna", var en helt klart mysig dröm.

Vi får ju som sagt se vart det slutar...

 

Hugs And Kisses

Av Jenny - 1 september 2012 19:00


 



Så tänker jag på denna person, är som någon kastat en förtrollning över mig.

Och det är absolut inte det lättaste att fånga mitt intresse, men denna person har helt klart gjort det.

Kommer på mig själv med att ha ett "fånigt" leende på mina läppar och tittar på telefonen för att se om jag inte missat ett sms.. Fast jag vet att jag inget nytt har..

Helt galet är det!!!!!

 

Vill bara veta mera, känna mm....

Samtidigt som jag inte vill vara för "på"...

 

Super skön känsla att ha i kroppen, men samtidigt så skrämmer det mig.

Man vet ju aldrig hur det slutar i förväg liksom...

 

Men än så länge så känns allt bara så BRA!!!!

 

Hugs And Kisses

 

 

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards