En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg under februari 2014

Av Jenny - 24 februari 2014 10:30



Gått några dagar sen jag skrev sist och tänkte att jag skulle uppdatera lite kort...

 

Nataly kom hit tisdag natt till torsdag förmiddag, meningen var att hon skulle kommit helgen som precis var.

Men hon skulle jobba, så kom över så fort hon slutade i tisdags.

Och då hade hon detta gäng med sig..

 

 

 

Så nu har jag ett gäng möss i vardagsrummet.

Har ju velat ha akvarium länge, men det är så sjukt mycket jobb om man vill hålla det snyggt.

Kostar en hel del liksom, så det fick bli möss istället.

Så dem bor i två akvarium och jag är super nöjd.

 

I helgen som var så kom lilleman hit och har varit med mig.

Så mysigt och det var längesen jag fick umgås helt ensam med honom.

Vi har busat ute och inne, myst och sen så har han lekt med grannens barn.

Haft en kanon helg helt enkelt.

 

         

 

Ett smakprov på bilder från helgen.

Han fullkomligt älskar att busa med Baileys och det är så kul och se hur fantastiskt duktig Baileys är med honom. Så försiktig och dem har super kul ihop.

Patrik blev ju även väldigt fäst vid mössen, ville gärna hålla dem hela tiden.

Men fick förklara att dem med behöver lugn och ro.

Han är helt orädd och var super duktig även med dem små liven.

Han säger att det är hans möss, men dem bor hos faster.

Precis som han alltid sagt om Baileys med, det är hans hund.

Men den bor här hos mig, sötnosen liksom.

 

 

 

Bror hämtade honom på söndag förmiddag och meningen var ju att jag skulle vara ledig.

Men fik sen förfrågan om att jobba eftermiddag, så det blev jobb för min del.

Vilket var helt ok, extra pengar är ju aldrig fel om man ändå inget ska göra liksom.

 

När jag väl var hemma igen så blev det soffmys med Baileys och sen la jag mig vid 23.

Vilket är ovanligt tidigt för att vara jag, så kanske har man lyckats vända på dygnet igen.

Vore ju inte helt fel liksom.

 

Denna vecka jobbar jag alla dagar utom onsdag, har extra pass imorgon med.

Sen så är jag inte ledig förän nästa torsdag, men då är det till söndag.

Och jag och Baileys åker tåg till en vän i Eskilstuna på torsdagen.

Vi ska vara där torsdag till söndag, ska bli super kul.

 

Även årsdebuten i ringen börjar närma sig, som jag längtat.

Ställer ej super ofta, men det är så kul när det väl är dags.

Har ju några inplanerade i år, så kommer visa han lite mer än förra året.

Hoppas på ett kul år i ringen, men i och för sig kan man ej ha tråkigt med bästa Baileys vid sin sida.

Oavsett vad domarn tycker så är han för alltid min bästa vän så.

 

Nej nu ska jag fixa lite matlåda, har jobbkväll även denna dag.

Så måst eju ha med mig lite mat, så man slipper sitta hungrig liksom.

 

Ha en fortsatt bra dag alla fina!

 

Hugs And Kisses

Av Jenny - 14 februari 2014 09:39



Tycker denna dag är överskattad egentligen, nej det har inget och göra med att man är singel.

Anser inte att man ska behöva en speciell dag för att visa hur mycket man älskar/tycker om någon.

Känns lite påklistrat att man visar det så mycket just denna dag liksom.

 

 

 

Men får önska alla fina underbara människor en härlig alla hjärtans dag iallafall   .

 

Iallafall så ska jag jobba i eftermiddag, andra tjejen ville byta och sa först nej.

Skulle egentligen haft middag med bror med familj här hemma, med tanke på att mammsen åker på söndag.

Men sen skulle dem egentligen göra annat, så jag gick med på att byta.

Lite trist då det nu visar sig att dem kommer på middag iallafall idag.

Så dem får äta utan mig som befinner mig på jobbet.

 

Mår inte helt 100 idag heller, halsen gör ont och öm i kroppen.

Känt länge att jag håller på att bli sjuk, men det slår aldrig ut helt.

Tror även att jag har lite feber, men hoppas på att det ska släppa innan det är dags.

Har ju "jobbhelg" just denna, så vore sjukt trist om jag blev såpass dålig att man ej kan jobba liksom.

Sen är det ju så att man får lov tänka på att man inte vill smitta den man jobbar med.

Är ju ett ansvar man har som personlig-assistent, anser jag iallafall.

Men det ska nog inte vara någon fara.

 

Nej nu ska jag slappa lite i soffan och samla kraft till jobbet.

 

Hugs And Kisses

 

 

Av Jenny - 12 februari 2014 12:01



Var inte alls lika kul att vakna upp idag som det varit dem två sista dagarna..

Ingen sol mm, utan nå snöblandat regn blask som fallit ner från himlen.

Gör ju inte att energin är på topp direkt och man känner sig genast lite "låg".

 

Börjat dagen med att se klart en film jag började kika på igår kväll.

Nämligen "A thousand words", mycket bra film som jag helt klart rekomenderar.

Man fick både skratta, en liten tår i ögat och en tankeställare av den.

 

 

 

Den är ju snart 3 år gammal, men den var grymt bra.

Enligt mig iallafall.

 

Som sagt så är det ju inte det roligaste vädret ute idag, men det är iallafall uppehåll nu.

Ska klä på mig och ta en promenad med Baileys snart tänkte jag.

Man har ju hund oavsett väder liksom och han är lika glad oavsett om det är sol, regn osv.

Han bryr sig inte det minsta, vilket jag tycker är toppen.

Finns ju många där ute som har hundar som ej vill gå ut om det regnar, är kallt mm..

Men inget problem jag har, vilket är super skönt.

 

Annars så blir det lugnt, imorgon är det dags att jobba lite igen.

Skulle haft en "intro" tjej med mig, men hon hade visst dragit sig ur en timme innan det var dags igår.

Vilket jag kan tycka är ILLA, man gör ej så en timme innan liksom.

Man borde vetat tidigare än så, men men..

Alla är vi olika, vilket är tur det med.

 

Hugs And Kisses

Av Jenny - 12 februari 2014 00:02



Blir så peppad av att höra denna låt!!!

 




Hugs And Kisses

Av Jenny - 11 februari 2014 22:33



Idag så har det varit kanon väder med, man kunde nästan tro att det är vår som sagt.

Men vi vet ju alla att det är på tok för tidigt för att vara det egentligen.

 

Iallfall så blev det en tripp till Hudik med mammsen som skulle handla det sista som hon ska ha med sig när hon åker. Så jag passade på handla det lilla jag behöver hem hit för att klara mig med.

Så nu slipper man tänka på det liksom.

 

Väl hemma igen så tog jag en långpromenad med min böste vän i skogen.

Och det var så grymt härligt!!!!

Tränade lite inkallning och annat där i skogen, nu satt allt klockrent igen.

Märks att han återigen är sitt vanliga härliga jag!

Som vanligt så passade jag på att ta massor med bilder på busen, fick några super fina i solskenet.

 

Fick främmande av "mormor" Gertie och Bosse en sväng sen med.

Annars så har vi bara tagoit det lugnt, jag har rensat lite i garderoben.

Känns som jag redan gjort det massor, men verkar alltid hitta mer som jag aldrig använder eller kommer att använda.

 


                                       


Hugs and Kisses

Av Jenny - 10 februari 2014 18:41



Ska börja med att klaga lite, innan jag berättar om dagen tänkte jag.

Nämligen så att det finns en viss hundägare någonstans här i närheten, vet ej exakt vart dem bor.

För då hade jag gått hem dit för längesedan pga av deras hund!!!

Är nämligen så att den springer lös ute för sig själv nattetid och det kan även inträffa dagtid med.

Hur kan man ha så lite koll på sin hund????

Nu är den ju väldans snäll, men iallafall liksom.

Inatt så stod den och skällde och skällde så den höll på driva mig till vansinne.

Men till slut så la den av och sprang vidare, gick inte att fånga in den.

Den låter en inte komma så nära, håller sig på minst 1meters avstånd.

Tycker inte att detta är ok någonstans, så nästa gång blir det en anmälan.

 

           

 

Iallafall så har jag trots detta haft en kanon härlig dag, ledig och allt.

Solen har dessutom tittat fram och det har nästan känts som vår i luften.

Började dagen med en mysig frukost och sen kortare promenad med bästa Baileys.

Sen blev det fylla på med talgbollar till fåglarna, då det var helt slut.

"Satan vad dem äter kan jag meddela och det känns som det bara kommer fler och fler med."

Efter det så mös vi inne i soffan och bara njöt av lugnet.

Dock trodde Baileys att så fort han hörde en bil utanför, att det var mamma som kom.

Men när han tittade så insåg han ju att så inte var fallet.

 

 

 

Sedan så ringde mammsen och sa att hon var påväg hemåt, skulle bara handla.

Så jag och Baileys tog en promenad för att möta henne, sen bar det av hemåt så mamma kunde byta om.

Efter det så blev det en kanon mysig skogspromenad så Baileys fick busa av sig lite i snön.

Gick bara och njöt medans han for runt och roade sig själv.

 

                                 

 

Efter det så har jag kikat lite tv, duschat och nu även ätit middag som mamma lagat.

Idag blev det fläskkotlett, potatis, sås och grönsaker.

Vilket var mums, så nu är man mätt och belåten.

Gäller att passa på njuta av att mamma lagar mat liksom, för nu är det bestämt att hon åker "hem" på söndag.

Så sen dröjer det innan man får hennes mat igen, så tror jag ska beställa hennes pannbiff någon dag med.

 

Blir en lugn kväll och imorgon får vi se vad man hittar på.

Är ju ledig till tordag förmiddag så ska försöka ladda batterierna efter det som varit.

Och lägga extra tid på min bäste vän, så blir han lite extra glad.

 

Ja just det, helgen efter denna som kommer nu.

Så får man besök här hemma och det ska bli så kul!!!!

Var på tok för längesedan vi sågs nu jag och Nataly och nu är det inte för utställning mm.

Utan bara för att umgås och ha trevligt, vilket känns otroligt trevligt.

HAHA blev ni besvikna nu alla som tänkte att jag hade "dejt"?

Sorry men Baileys är fortfarande den enda av det könet i mitt liv.

 

Ha en fortsatt trevlig kväll på er.

 

 

Hugs And Kisses

 

 

Av Jenny - 9 februari 2014 18:26



Idag har jag verkligen bara haft en mys dag ihop med Baileys.

Mamma har åkt till moster Janeth för att umgås och sova där inatt.

Så att jag ska få lite egen tid, är ju liksom ej van att ha någon runt mig 24-7.

Och har nu haft mamma runt mig sen hon kom hem, om man bortser från natten vid nyårsafton då.

Men iallafall så har jag och Baileys varit på promenad och bus med Sofie med familj och deras staffe flickor.

Vilket han uppskattade massor och det gör matte glad såklart.

 

                                   

 

Han somnade nöjd i sin bur när vi kom hem, trots att han kan välja att ligga vart han vill.

Så lägger han sig gärna där inne i hundrummet i sin bur.

Tror att det kan ha och göra med att han känner sig trygg där och vet att han får vara ifred.

 

 

 

Själv la jag mig och kikade film och bara mös.

Skönt och känna att man bara kan slappa och landa i det som varit.

Nu när det gått ett dygn så känns det verkligen helt rätt, även om det finns en saknad med.

Konstigt vore ju annars liksom, för man har ju ändå fastnat.

Och det är väldigt lugnt här hemma igen med..

Men OM det ev någonsin skulle bli en ny, så ska Baileys vara minst 3-4 år innan.

Han ska få mogna mer och känna att han för alltid är mattes kung och bäste vän.

 

Har precis ätit middag, lagade bara potatis bullar och bacon.

Enkelt men så sjukt gott!

Baileys har fått sin middag med, så tänkte gå en kort sväng med honom.

Sedan intar vi soffläge resten av denna kväll.

 

Ha en fortsatt trevlig söndag till er alla.

 

Hugs And Kisses

 

 

Av Jenny - 6 februari 2014 22:09



Igår (onsdag) när vi satt och kika lite tv på kvällen, så var Baileys med oss.

Mamma har ju försökt få honom att fatta "tassen" ett tag nu, men det har liksom inte riktigt gått.

Men så igår äntligen så trilla "poletten" ner och nu kan han det äntligen.

Skam den som ger sig liksom.

 

Men iallafall det var ju inte det jag ville dela med mig av, utan det är dessa underbara bilder när mamma satte sina glasögon på honom.

Mattes fina kille liksom <3

 

       

 

Jag var ju bara tvungen att få det på bild!!!

 

Hugs And Kisses

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards