En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg under februari 2014

Av Jenny - 6 februari 2014 20:42



Idag så har man arbetat eftermiddag efter två dagar ledigt.

Kändes sådär att gå och jobba, då jag har haft annat i skallen.

Men samtidigt så var det skönt och gjorde man inte funderade för mycket.

Arbetspasset gick bra och rätt snabbt med.

 

Har iallfall tagot ett beslut idag som jag funderat på ett tag, inget lätt beslut alls.

Men ibland måste man tänka igenom saker och göra det som är bäst för alla.

Oavsett om det är jobbiga beslut mm.

Man kan inte gå runt och känna sig små irriterad och trött på allt.

Och nu efter har fått smälta det ett tag så känner jag att jag gjort helt rätt.

Sköna var att jag kände att jag hade stödet fullt ut i mitt beslut av den som blev berörd av det.

Så nu ser jag bara framåt och hoppas på att ork och glädje ska återfinna sig.

Och visst kommer någon att bli saknad här hemma, men blir bäst såhär.

 

Imorgon är det dags för morgonpass på jobbet, likaså lördag.

Sen är man ledig till måndag eftermiddag, har egentligen ledig helg.

Men tagit på mig extra pass denna lördag, då ena tjejen skulle bort.

Och man tackar ju ej nej till lite extra pengar när man ändå kan jobba liksom.

 

Nu ska jag umgås lite med mammsen och bästa Baileys innan sängen kallar.

 

Hugs And Kisses

 

Av Jenny - 4 februari 2014 19:54



Puma fick ju busa och promenad ihop med staffe gänget idag.

Men självklart fick ju även Baileys komma ut en sväng med, blev ensamtid med matte för hans del.

Vi gick så han fick springa lös nere på ängen, så fortsatte vi upp mot bruket och gångvägen så vi kom upp bortanför Coop här. Var grymt härligt och jag fick skratta en hel del.

Baileys som ska vara en tuff amstaff hane i mångas ögon, fast jag som känner honom vet att han är en "mjukis".

Iallafall så gick vi förbi en staty som vi passerat förr när han var yngre, men idag så var den livsfarlig!!!

Han reste ragg, svansen rakt upp, nosade i luften och morrade på den.

Ville inte alls gå fram till den först, utan försökte sticka tillbaka eller förbi snabbt.

Men det gick inte matte med på, utan jag gick fram till statyn och klappade på den.

Och det tog väl 2 sekunder typ, så var Baileys framme och nosade mm..

Sen hoppade han glatt på den och hade helt glömt att den var så läskig innan.

Skönt att han litar så på sin matte prinsen min.

Och vi fortsatte våran promenad som att inget hade hänt.

 


 
 

 

                               

 

Var grymt härligt att komma ut med min bäste vän.

Vi gick sedan upp till "Rätt Pris" här, där mamma mötte oss.

Handlade lite och så åkte vi hem, blev en dusch för min del och sen har jag bara tagit det lugnt.

 

Känner mig nöjd med dagen, hundarna har fått sitt och jag har städat här hemma.

Mamma lagade middagen så inte behövt göra något alls.

Blir lite tv tittande senare och sen i säng, imorgon tror jag att det blir skogen med hundarna.

OM vädret inte skulle blivit super dåligt då, man vet ju aldrig liksom.

Annars ska jag bara njuta av ledig dag, torsdag är det jobb igen.

 

Fick även veta av min vän Idha ikväll att det är klart att hon fått intro dagar där jag jobbar.

Kul för henne tycker jag och bra om man skulle behöva vara ledig liksom.

 

Nej nu ska jag fixa med lite annat..

 

Hugs And Kisses

Av Jenny - 4 februari 2014 13:03



Igår så var det eftermiddag på jobbet som stod på schemat.

Men innan det var dags att dra dit, så fick hundarna komma ut och busa i snön.

Så att älskade mamma skulle få lite lugnare hemma.

Puma roar sig ju själv, hon far runt som en "tok" och tycker det är stenkul när snön yr.

Postbilen kom medans vi var ute och då ställde hon upp sig så fint, så matte var bara tvungen att passa på ta kort på henne. Är ju sällan fröken är still så man får passa på   .

 

   

 

Hon börjar verkligen bli en riktigt ståtlig fröken nu, ska nog kunna ha mycket skoj även i utställningsringen med henne skulle jag tro.

Men tror även vi ska testa på något mer också, med tanke på att hon har sån fart och är snabblärd.

Älskar ju att lära sig nya saker mm..

 

Iallafall så jobbade jag till 19.30, sen blev det hem och bara ta det lugnt.

Och blev inte allt för sent i säng.

 

Idag så är det städning som gäller, man får ju passa på när man är ledig liksom.

Men tog en paus för en stund sedan och gick en promenad med Puma i sällskap av Sofie och hennes staffe tjejer.

Dem busade och Puma uppskattade det massor kan jag säga.

 

   

 

Nu har hon somnat gott och jag ska väl klä mig för att ta en sväng med Baileys med sen.

Så han med får komma ut och springa lite innan det blir mörkt.

Annars så ska jag städa färdigt och sen bara njuta av att vara ledig.

 

Gjorde ju även om min "header" här på bloggen igår, tycker den blev bra.

Trots att man inte har photoshop och så, enkel men snygg.

Och nu är det inte bara Baileys på den, utan även fröken Puma är med.

 

Nej dags att fortsätta städa var det.

Ha en fortsatt bra dag alla.

 

 

Hugs And Kisses

Av Jenny - 3 februari 2014 12:26



 


Just nu så är det rätt "jobbigt" här hemma och det för att i över 3v tid nu så har älskade Baileys talat om att lilltjejen Puma är påväg in i sitt första löp.

Och han tycker att det är super jobbigt!!!

Har gått att ha dem ihop korta stunder, om man är med dem.

För annars spårar det ur, blir lek och full fart här hemma.

Och så ska han ju dessutom tvätta och fixa såklart.

Men ute kan man fortfarande ta dem båda, för då skiter han totalt i henne.

Baileys har fått sova nere och Puma har övervåningen, varit enklast så och dem har accepterat läget.

Men har märkt på Baileys att det är jobbigt och han har tuggat sönder saker och kissat inne!

Vilket inte är minsta ok i mina ögon, oavsett orsaken.

Sen har han varit allmänt låg med, vilket gör ont i mattes hjärta.

 

Men nu har jag efter råd mm gjort så att Baileys har ju hundrummet/kontoret som sitt "rum".

Och så får han vara med inne i vardagsrummet när Puma är på övervåningen.

Har satt en grind ut i hallen från vardagsrummet, så han inte kan gå och lukta mm efter henne.

Sedan när hon är nere, så har hon tillgång till kök och hallen så hon med får hänga med oss ibland.

Men inte vara i vardagsrummet, utan det är Baileys just nu.

 

Så nu har ett "lugn" fallit här hemma igen och Baileys har redan gått tillbaka till sitt vanliga underbara jag.

Inget tuggade och kissande mm.

Men vore skönt om hon bara kunde löpa nu, så detta är över och jag kan återgå att ja dem ihop igen.

Men visste ju med mig att det kan bli drygt ha hane och tik, så det kom ju inte som en nyhet liksom.

Sen är det klart att det är extra jobbigt när man har en hane som är så mycket hane som Baileys är.

Och sen även en tik som är så mycket tik som fröken Puma är.

Visst har tänkt tanken "att varför skaffade jag en tik?"..

Men sen minns jag hur grymt härliga dem båda är och då förstår jag varför.

 

Har ju som sagt två grymt olika och härliga individer i Baileys och Puma.

Man har aldrig en tråkig stund ihop med dessa två, även om det har varit en hel del jobb med såklart.

Men det är väl därför man ändå orkar liksom, eller vad man ska kalla det.

För att man ändå har ett brinnande intresse och ändå ser att man gör rätt.

Och att det får resultat.

 

Nu ska jag bege mig ut i snön och solen med Puma, så att hon får busa av sig lite.

Hon har starkt talat om att hon vill det och matte ska ju jobba sen.

Så likabra låta fröken få busa av sig innan, så får mamma en lugnare kväll.

 

Hugs And Kisses

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards