En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg under november 2013

Av Jenny - 29 november 2013 17:11



Japp mamma och jag åkte in till bror och hans lille familj som nu består av 4 personer.

Så nu har man fått mysa med lille Kevin, var lite små läskigt som alltid att hålla en så liten bebis.

Han väger ju typ ingenting och känns som han kan gå sönder för minsta lilla.

Man blev även lite rörd av att se mamma hålla sitt andra barnbarn och se hur rörd bror var.

 

                   

 

Är ju så att man själv får lite bebis feber med, tänk om man hade en sån liten en.

Mysigt värre liksom, vem vet kanske sker en dag.

Och gör det ej det, så är jag lika nöjd med mitt liv iallafall.

Kan ju iallafall gosa med fasters älsklingar när man vill det liksom och nu har man ju två stycken.

 

Hugs And Kisses

Av Jenny - 29 november 2013 11:16



 


Tog en morgon promenad med Baileys imorse igen, medans mamma och lilleman fortfarande sov.

Har ju fuskat lite nu när lilleman varit här, så dags att skärpa till sig igen.

Vi var ute i lite mer än 1tim och det var super skönt.

Gick så han även fick springa lös i skogen en sväng och göra av med lite energi.

Ska även ta en sväng senare med honom, så han får springa lite mer.

Så han inte har massa energi imorgon när det är dags för utställning igen.

Är bara en inofficiell, men ska ändå bli kul då det är en "gammal" amstaff domare som dömmer.

Annars så ser jag ännu mer fram emot nästa helg, då är det äntligen dags för Stockholms mässan och Svensk vinnare 2013.

 

 

 

Iallafall så var det en bra start på dagen och det visade sig att den skulle bli ännu bättre.

Vi klädde nämligen på oss för att köra in lilleman till sin pappa och mamma.

Så han skulle få träffa sin lillebror Kevin som kom till världen igår 21.01

Som är 50cm lång och väger 3kg, så liten och söt.

Gissa om lilleman var förväntasfull och blev super glad när han fick träffa dem.

Även jag och mamma fick se "nykomlingen" och inte annat än att man blir lite rörd.

Så nu är man  faster till två fantastiska små killar.

 

           

 

Att se min lillebror ihop med sina två söner, det gjorde ju att hjärtat slog lite extra.

Super fin familj som numera består av 4a, önskar er all lycka.

STORT GRATTIS igen till brorsan, Lollo och numera storebror Patrik.

Så man kan ju säga att dagen fick en kanon start minst sagt!

 

Hugs And Kisses

 

Av Jenny - 28 november 2013 23:48



 


Lilleman sov ju här inatt som var, då vi trodde att lillebror Kevin skulle komma.

Men inte då, han valde att stanna kvar inne i sin mammas mage.

 

När vi hade vaknat och så, så tog vi och åkte in till bror och Lollo en sväng.

Lilleman saknade nämligen mamma och pappa, så vi umgicks en stund och han fick krama på dem.

Bestämde att dem skulle komma ut och äta middag här, men så blev det inte.

Då Kevin var av en annan åsikt, så dem fick åka upp till förlossningen istället på eftermiddagen.

Vilket gjorde att jag, mamma och lilleman fick äta hemmagjord pizza utan dem.

 

Efter middagen så tog jag Baileys och drog iväg för att gå hundpromenad med "Iggesunds gänget".

Var trevligt, idag var vi hela 9 hundar och ett gäng ägare såklart.

Vi gick nästan 1tim och alla hundarna skötte sig, Baileys hade dock en massa energi idag.

Men skötte sig såklart, även om han studsa en del.

 

Väl hemma igen så mös jag i soffan med lilleman innan han somnade för natten.

Mamma och jag satte på en film och lagom när vi startade den, så kom denna bild via sms.

 

 

 

ÄNTLIGEN så är Kevin här och han är ju så otroligt lik sin storebror.

Så skönt att allt gått bra, att bror och Lollo fått sitt lilla underverk och numera är Patrik alltså storebror.

Så nu har man en till liten skönhet att få mysa med.

Patrik hann ju som sagt somna, så han vet ju inget än.

Men imorgon när vi vaknat och så, blir det ju självklart att åka in så han får träffa pappa, mamma och sin lillebror.

Ska bli så underbart och få se dem alla ihop och äntligen få träffa underverket som vi alla väntat på.

Så nu är man alltså faster till två små killar och jag är nog mycket lyckligt lottad.

Så denna dagen fick ju ett helt underbart slut!

 

Är ju inte annat än man tänker på att man själv alltid sagt man vill ha barn.

Men ja det krävs ju två för den saken och det ska ju kännas rätt liksom.

Fast vem vet, kanske min stora kärlek finns där ute.

Eller funnits runt mig i ex antal år, det visar sig.

 

Nu tänkte jag dock gå och lägga mig så att man får åka in och träffa Kevin och familjen.

Ska bli MYS!!!!!

 

Natti natt

 

Hugs And Kisses

 

Av Jenny - 28 november 2013 19:43



Vet inte, men personen ifråga som jag trodde var min vän säger att jag far med osanning i mitt senaste blogg inlägg angående det med chefen på stället jag brukar vara mm..

Att jag inte skrivit anledningen till att hon tog bort mig som vän, men iallafall tydligen så är det pga att hon känner sig hotad. Hmm som sagt denna person känner mig inte alls..

Igår när jag fick veta allt detta så skrev jag bla " Personen ska passa sig att gå ut när det är mörkt, att denne ska hålla sig långt ifrån mig, äckliga kossa mm".

Hmm ja för det var ju inte så att det var för att jag blev grymt besviken och förbannad?

Ja menar jag skulle ju aldrig göra något liksom, men tydligen så tror denne det.

Och bara det visar ju hur lite hon känner mig och verkar ju ej fatta man kan säga saker i stundens hetta.

Att det som faktiskt hänt inte är det minsta kul för mig, då jag inte gjort det jag står anklagad för.

 

Det enda jag sagt om denne person som nu många ska ha svårt för, är att jag hört att många verkar ha svårt för denne.

Sen att denne sagt inför mig att enbart en viss vikarie (tänker ej nämna namn) var bra av alla oss vikarier.

Vilket klart är sårande att höra när man är en av vikarierna, men man lägger ju ej mer vikt på det.

Och det är allt min såkallde vän säger sig ha sagt till chefen, men det är ju som sagt inte alls vad chefen sa.

SÅ då tycker man ju ännu mer att denna såkallade vän borde ringt upp och sagt att det måste blivit ett missförstånd.

Men det gör man ju inte, så då är det ju inte konstigt att man tror på det chefen säger är sagt liksom.

Istället håller man käften, tar bort vänskapen och tydligen tror jag ska slå ihjäl henne.

Hmm jo det låter ju jätte troligt liksom, känns som jag är lite mer mogen än så.


Facket får sköta detta nu, tänker ej låta det dra ner mig.

Har ett och annat jag med kunnat berätta som är mer än man får säga om man går under sekretess.

Men nej skulle aldrig få för mig det och det är ju ej samma sak.

Då det som sagts i detta fall inte ens är sant!!!

 

Hugs And Kisses

 

 

 

 

Av Jenny - 28 november 2013 00:11



Hoppas ju nå innerligt att lille Kevin ska komma ut snart, han har ju "väntat" 5 dagar över tiden nu.

Känns så skönt att allt runt en löst sig nu och att det är som vanligt.

Känns verkligen KANON, ja om man bortser från det som man fick reda på igår då.

Men det är ju som det är nu och visade bara vad de är för falsk människa man haft runt sig.

 

Men iallafall så finns det ju en som visat starkt intresse för denna tjej, alltså mig.

Vi har ju ett förflutet ihop och då var det kanon, var bara saker som gjorde att det rann ut i sanden.

Tiden var kanske fel eller vad man ska kalla det.

Men iallafall så delar vi samma intressen och värdesätter samma saker, precis det jag vill ha.

Men samtidigt så har man ju varit ensam så länge, att det är skrämmande att släppa in någon.

Att våga ge sig chansen att bli sårad mm..

För det vill man ju helst slippa bli och det kan man ju aldrig veta.

Fast om man inte vågar, så kan man heller aldrig vinna liksom.

Man måste ju ge saker och ting chansen.

Vi får se vad som händer och så lär personen få visa hur seriös den är i det som sagts med.

Lätt kasta ur sig massa ord mm, svårare att visa och stå för dem.

 

Nej nu ska jag sluta sitta och grubbla på det för det gör mig ej minsta klokare.

Får se vad som sker, men skulle det sluta bra så är man troligen inte Iggesunds bo i slutet av nästa år iaf.

Och det känns både bra och dåligt, då jag trots allt har bror och dem här.

Och umgås mycket med dem och dem små.

 

Hugs And Kisses

Av Jenny - 27 november 2013 23:26



Vaknade imorse och rastade hundarna, gav dem frukost mm..

Först när jag var påväg upp med Puma till sovrummet igen, för att sedan ta en promenad med Baileys.

Så upptäckte jag att mammas sovrumsdörr var öppen och ingen mamma i sängen.

Låg en lapp på köksbordet som sa att hon åkt in till bror och Lollo, som hade haft smärtor sen 05.

Jaha så jag tog en kort sväng med Baileys, sedan ringde jag upp mammsen.

Då var bror och Lollo fortfarande hemma och mamma skulle ta lilleman och komma ut hit så fort dem åkte in till BB.

 

Vilket hon gjorde, så dem dök upp här lagom när jag skulle äta frukost.

Så jag fick sällskap, sedan blev det film mys med lilleman i soffan.

I väntan på att få höra något från bror om Kevin var på G ut eller inte.

 

Mitt på dagen så tog mamma och jag en promenad med lilleman upp till Preem.

Vi unnade oss lunch där och sen så gick vi hem igen.

Slappade lite och efter en stund och kikade vi på "Djungelboken", Baileys tyckte den var himla intressant.

 

   

 

När den sedan var slut så klädde vi på oss och tog med hundarna till skogen.

Tog bilen så vi kunde åka upp en bit, så även Puma fick studsa med.

Gick ju ej så långt då Puma ej ska det och sen så var ju även lilleman med.

 

                               

 


Var som vanligt skönt att komma ut med hundarna, bästa som finns om man frågar mig.

Sedan så åkte vi hem, stängde undan hundarna och så åkte vi in för att handla hem mat, hundmat mm för månaden som kommer. Skönt att ha det gjort liksom.

 

Vi åt pannkakor till middag, vet att jag egentligen inte ska äta det just nu.

Men det blir lite "fusk" nu när vi har lilleman här, så han får det han vill ha och man slipper laga annat till oss.

Sedan så tog jag med mig lilleman så fick han bada, dem har ju inge badkar hemma.

Och han älskar det verkligen, så självklart fick han bada.

Även om det innebär vatten i hela badrummet, huvudsaken är att han trivs och har kul liksom.

 

       

   

 

Sen så blev det soffan och "barnkanalen", innan lilleman somnade sött.

 

 

 

Då bar jag upp honom och bäddade ner han i mammas säng, där han sovit gott hela tiden sedan dess.

Mamma och jag har kikat lite tv och umgåtts, ska snart krypa ner för natten jag med.

Då det känns man hållt igång med lilleman en hel dag, sen vet man ju aldrig när han vaknar imorgon heller.

Så gäller vara utvilad och så hoppas jag även på att lille Kevin kommer ut snart.

 

Iallafall så tog jag några helt underbart charmiga kort för en stund sedan på Baileys och Joker.

Baileys låg nämligen och sov innen i hundrummet/kontoret, har ju en öppen bur står där inne.

Och då kommer Joker och kryper ner hos honom, var så himla sött och se.

Han låg och tvättade Baileys innan dem somna ihop.

 

   

 


Medans Puma låg och hade hela soffan för sig själv.

Sötare tjej får man ju leta efter alltså. så glad hon är "min".

 

 

 


Jo så kom nummerlappen till Stockholms Mässan idag med, så nu längtar man ju ännu mer.

Ska bli så KUL och sen att få träffa alla trevliga människor igen, vissa kan man ju vara utan.

Men bara gilla läget att dem tyvärr är runt samma ring liksom.

 

Hugs And Kisses

Av Jenny - 27 november 2013 23:14



Känner mig så otroligt sviken och förbannad.

Fick ett samtal igår från chefen på stället där jag brukar jobba och det som sas gjorde mig grymt sårad och förbannad. En såkallad vän har enligt denne person suttit och snackat massa skit om mig i ett möte med denne.

Att jag ska ha sagt si och så mm om mina arbetskamrater och då framförallt en av dem.

Vilket är rent skitsnack som sagt, då jag trivts kanon bra på detta ställe och även med folket jag arbetat med. 

Och den som jag ska ha sagt detta om, har jag enbart arbetat något enstaka pass med, annars lämnat eller tagit rapport endast. Men iallafall så har dem i och med detta gjort så att jag ej får vara kvar där.

Pga vad en såkallad vän HITTAT på!

Och det gör mig så grymt arg, besviken och grymt sårad.


Har pratat med den såkallade vännen och sagt detta.

Och denne säger att det inte är vad hon har sagt mm till chefen.

Vilket jag inte alls tror på, då hon valt att ta bort mig som vän.

Istället för att kontakta chefen då och säga att det måste blivit ett missförstånd.

Att denne inte alls sa si och så mm...

Det är ju vad man gör för en vän om det nu visar sig att det hänt pga något man sagt så att en vän blir drabbad liksom. Men i och med att hon valde att ta bort mig som vän, så antar jag att det stämde det chefen sa.

Trist dock att man isåfall tror på vad någon annan säger och inte på det jag själv har att säga om saken.

Känns lite som dagis nivå på det hela och trodde inte man fick ta ifrån någon pass mm pga vad någon annan säger om denne. Det betyder ju liksom att vem som helst kan gå och sprida vilket skit som helst.

Så får personerna sluta liksom..


Nä har iallafall dragit in facket på detta och den såkallade vännen.

Ja den var ju ingen vän som ni kanske med räknat ut, inte min förlust så.

Jag skulle ALDRIG göra något liknande kan jag säga.


Grr lite irriterad men detta ska ej få dra ner mig, bara ta nya tag.

Och skönt få reda på att personen ifråga inte alls var den man trodde.


Hugs And Kisses

Av Jenny - 25 november 2013 23:34


Började med att väga mig idag och mäta "omfånget", gissa om jag blev nöjd när det visade -2.7kg och -3cm.

Super nöjd med det resultatet första veckan och det gör ju att man blir taggad att fortsätta.

Ska ner, så är det bara och jag har ju en hel del kilon som ska bort innan jag är helt nöjd.

Och nej det är som sagt ingen annan som sagt dem tycker det, utan det är helt mitt eget beslut.

 

 

 

Iallafall så tog jag Baileys på vår morgonpromenad sedan och det var riktigt skönt.

Fast jag inte var minsta sugen egentligen, men skönt när det är gjort och man känner sig genast piggare.

Vi gick 1tim även denna morgon och vi såg rådjur även denna morgon.

Eller jag såg och Baileys kände lukten av dem, dock ej på samma ställe som innan.

När vi kom hem igen så var det dags för frukost, helt sjukt va hungrig man blir hela tiden av att äta fasta tider och flera måltider om dagen. Men har ju sett att det ger resultat så bara gilla läget liksom.

 

   

 

Vid 10.30 så gick jag över till Sofie och Micke för att rasta staffe tjejerna, som var lika glada som vanligt när man kom.

Och vilken fart det är på lilla Dimma, märks att det är Freyas dotter.

När jag kom hem igen så bestämde jag och mamma oss för att ta en tur till skogen med Baileys.

Och vi tog med oss Freya med, så dem fick busa och springa lite.

Baileys fullkomligt älskar denna staffe flicka, helt klart hans favvo bland hundar.

Han blir helt vild av att bara se henne och tror att kärleken är besvarad.

 

     

 

Vi var ute i en timme lite drygt och som dem for.

Man märker så väl att dem gillar varandra och skönt för dem att inte ha andra hundar med.

När vi kom hem så "deckade" Baileys, han sov så att han snarkade inne i hundrummet.

Så härligt och se när man gjort så hundarna är nöjda liksom.

 

 

 

Mamma och jag åt lunch när vi kom tillbaka, idag blev det soppa.

Funkar kanon att äta, även om det absolut inte är en favorit liksom.

Men en lagom lunch.


Satte mig sedan i soffan för att kika lite tv när vi hade ätit, då jag inte känner mig helt kry.

 Men vill ändå att hundarna ska få sitt liksom, Puma däremot fick busa med leksaken som hon fått av mamma.

Hon har varit väldigt trött idag, tror det har och göra med växtvärk och tandbyte.

Kan inte vara lätt att vara liten och sen har hon ju bytt tänder ett tag nu.

Fast hon bara är 4,5mån snart så är alla utbytta snart, lill fröken.

Tog inte lång stund innan både jag och Puma slocknade i soffan.

Och det var så skööööönt!!!!

Finns ju inget bättre än att somna på det sättet, när man verkligen känner att man behöver det.

Mamma passade på att ta ett kort när vi låg där och sov ihop.

Så jag bjuder er på det..

 

 

 

Ikväll så har vi tagit det lugnt och bara myst.

Tog en kort sväng runt kvarteret efter att vi ätit och likaså hundarna.

Annars så har vi myst i soffan med diverse tv program.

Och nu tänkte jag snart ta och krypa ner för natten, känner att jag är bra sliten.

 

Hugs And Kisses

 

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19
20
21 22 23 24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards