En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg den 19 november 2013

Av Jenny - 19 november 2013 15:15



Gick upp vid 08.00 och rastade djuren och gav dem sin mat.

Sen fick Puma snällt stanna hemma, fick ett roa sig med och jag tog med mig Baileys på morgon promenad.

Vi var ute 1tim idag med, i regnet.

Men det är ju som dem säger och jag har sagt det förr "finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder".

Och jag anser om man ej ger hundarna det dem behöver och mår bra av, då ska man ej skaffa en.

Nu gör jag ju dock detta även för att jag själv ska ner i vikt, men det skadar ju inte att det är kul och även bra för hunden.

 

     

 

När vi kom hem så fick Baileys gå in i hundrummet och Puma komma ut och busa med matte i trädgården en sväng.

Är så skönt att hon funkar att lämna ensam hemma och inte är helt beroende av Baileys.

Att dem är två individer och står på egna ben, även om hon såklart gärna har Baileys med sig.

Sen blev det frukost för min del, min havregrynsgröt och bär.

Var lika gott idag och efter det så la vi oss i soffan ett tag.

 

Sen så tog mamma och jag på oss ytterkläder och gick ut för att börja röja i garaget.

Bror, Lollo och lilleman var påväg ut, så vi gick ut och började.

Sen lastade vi släp och mammas bil och så bar det av till tippen med allt skit.

Så nu är allt ÄNTLIGEN borta och genast så blev garaget så stort som det ska vara.

Gick fort nu när vi var några som hjälptes åt och det var inte alls jobbigt.

 

Väl klara på soptippen så åkte vi hem hit igen och mamma och bror begav sig till skogen för att lägga ett viltspår till Baileys. Jag fick vara hemma så att inte jag skulle veta hur det var lagt, så jag får lita helt på Baileys och hans näsa.

Det fick ligga i lite mer än 1tim och sen klädde vi alla på oss och begav oss till skogen.

Bror visade var "startpunkten" var och sen satte jag och Baileys igång.

Baileys fixade det galant, han är verkligen en stjärna när det kommer till att använda nosen.

Och idag var det betydligt svårare än igår, dels pga av att det fick ligga längre i detta väder och sen hade bror lagt det i vinklar och svårare terräng. Men som sagt så redde Baileys ut det och man verkligen ser hur kul han själv tycker att det är. Så helt klart något vi ska fortsätta med, sen är det ju en klar fördel att man faktiskt kan hålla på med detta själv med. Man behöver inte ha hjälp till att träna på det mm.

 

Nu så ligger Baileys på övervåningen och sover, mycket nöjd var han.

Bror lagar middag i köket, lilleman kikar på "Lilla Anna och långa mannen" och Lollo slappar i soffan, medans mamma plockar och fixar.

Puma ligger nedanför mig och sover hon med, så alla är nog nöjda med dagen.

Ska bli så sjukt gott att äta brorsans kyckling och potatis soppa/gryta, älskar att han är så grym på att laga mat.

 

Ikväll så blir det bara ta det lugnt, ska ta en promenad med Baileys sen bara.

 

Jo just det våra nummerlappar till inofficiella här i Hudik kom idag, har 56-57 så vi behöver ej infinna oss på plats kl 09 direkt. Då dem beräknar att domarna bedömmer c:a 15-20 hundar i timmen.

Men kul ska det bli, speciellt se hur Baileys sköter sig med mamma.

Tror dock inte att det är några problem, då han gillar mamma med.

Och sen helgen efter är det ÄNTLIGEN dags för Stockholms hundmässa och svensk vinnare 2013.

Ska bli kul se hur Baileys håller i konkurensen nu när han grovnat i och mognat massor.

Men det ska nog gå bra, enligt mig är han super fin så.

Standrad hane och otroligt snygg ...

 

 

 

Hugs And Kisses

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19
20
21 22 23 24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards