En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg den 6 november 2013

Av Jenny - 6 november 2013 20:55



Efter en härlig frukost och lugn morgon, så tog jag med mig Baileys och mamma på en skogspromenad.

Vi var ute lite drygt en timme och vädret var helt underbart.

Vi hittade även en hel del höstkantareller, personligen trodde jag att dem hade fryst bort.

Men det hade dem ju inte, så nu har mamma ännu mer svamp att äta upp.

Baileys fick även träna lite på uppletande, mamma stod kvar med honom medans jag gick och gömde mig.

Blev även en del vinklar på det, men det var ändå inga problem för Baileys.

Han hittade mig snabbt, duktiga killen.


När vi kom hem så fick Baileys sova och vi tog bilen in till Hudik en sväng.

Puma fick följa med oss, så att hon lär sig att Baileys inte alltid kommer att vara med.

Utan att hon får stå mer på sina egna ben och upptäcka saker och ting.

Hon var super duktig, låg och sov snällt där bak.

Var förbi hos "mormor" Gertie och fikade och pratade lite, mycket trevligt.

 

Väl hemma så fixade vi lite och sen så var det dags för mig och Baileys att bege oss till parkeringen vid Erikssons Bageri här i Iggesund. Nämligen så att dem startat en grupp på FB för att kunna bestämma dag/dagar för att  ses och gå promenader ihop med sina hundar. Och då jag mest går själv med Baileys(utom när mamma är hemma då) så tyckte jag att det var toppen.

Så ikväll var det dags för våran debut med dem, det var 4 hundar med Baileys.

Och han skötte sig exemplariskt och personligen tycker jag verkligen att det var super trevligt.

Ser redan fram emot nästa vecka och promenad igen.

 

 

Sen vet jag inte om jag använder rätt ord nu, men jag måste säga att lite "tough love" ihop med Puma.

Det har verkligen gett resultat på bara några dagar, hon är så mycket lugnare, mer harmonisk och bara kanon underbar nu. Så lite mer regler och klara signaler, att det är jag som bestämmer vad som ska göras och inte här hemma. Verkar ha gjort att hon mår bättre och att ett lugn infunnit sig här hemma.

Alla hundar är ju som sagt inte lika, Baileys var ju och är en väldigt lugn och cool kille.

Aldrig varit mycket fart över honom inne hemma, eller testat matte så mycket.

Men desto mer fart ute på honom så fort han är lös.

Dock har lilla Puma testat mig från dag ett, hon är en tjej med massa åsikter och mycket egen vilja som gör att hon kräver mer regler och att man är mer rak. Att man kör på samma spår hela tiden mm.

Så efter att ha kämpat en hel del med fröken "attityd", så verkar vi nu ha hittat rätt spår som funkar för oss.

För nu har hon efter bara en vecka med dessa nya regler mm, blivit så lugn och underbar.

 

Har även fått en del jobb pas nu och det känns ju inte helt fel liksom.

Alltid skönt när man vet att man ska få tjäna lite pengar.

 

Kikat lite tv nu ikväll, men ska nog snart bädda ner mig för natten.

Imorgon ska farstun plastas in, så man slipper få in snö och regn på den i vinter.

Sen ska jag även sy gardiner till ytterdörrens glas och sen det lilla fönstret bredvid ytterdörren.

Och själv klart så blir det en sväng i skogen med Baileys, funderar på att ta en längre om vädret är som idag.

Men vi får se vad det blir för väder, man vet ju aldrig.

 

Sen måste jag nog säga att jag saknar fasters älskling lilleman, men hoppas bror snart är hemma igen.

Så att man kan träffa honom, går alldeles för lång tid emellan gångerna nu.

Men det är ju som det är liksom, men så trist!

 

Hugs And Kisses

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19
20
21 22 23 24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards