En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg den 11 november 2013

Av Jenny - 11 november 2013 12:41



Så var det ny vecka då och helt ok väder idag.

Solen skiner men det är ändå kyligt ute, men det hör ju årstiden till liksom.

Mamma har åkt på möte i Hudik och jag är ensam hemma med mina pälsklingar.

Har satt musik på högsta volym och njuter av lite egen tid.

Är ju van att vara ensam liksom, så det är en omställning när mamma är i Sverige.

Och visst jag kan bli lite smått irriterad mm, men det är super skönt att ha henne hemma.

 

Tänkte ta mig en promenad med Baileys när hon kommer hem igen, får se om hon vill med.

Så han får springa av sig lite och passa på när solen visar sig.

Annars så händer det nog inte så mycket idag, men rätt skönt det med.

 

Men imorgon ska vi få umgås med fasters älskling!!!!!

Ska nämligen hämta lilleman inne hos dem kl 11 och sen ska vi få mysa med honom en hel dag.

Vi får se om han vill sova kvar med, då får han självklart det.

Ser fram emot morgondagen som bara den, längesen man hade en dag med honom.

Vi ska mysa med att käka lunch på donken, baka pepparkakor mm.

Kommer bli en kanon dag   .

 

Nej nu ska jag starta tvättmaskin mm.

 

Hugs And Kisses

Av Jenny - 11 november 2013 11:00



Ja så då var ännu en helg förbi och den har varit mycket trevlig.


I fredags så var vi ut, japp ni läste rätt!

Vet att jag inte går ut på krogen eller festar ofta, men i fredags hände det och vi hade super kul!!!

Och full blev jag, men det var ju rätt väntat när man typ aldrig dricker liksom.

Var först på Oléarys och sen blev det Hogges, en hel del dansade och massa skratt.

Drack vin, tequila och en och annan drink.


Kan ju dock säga att man var inte lika pigg och glad när man vaknade på lördagen.

Jeeez va bakis jag var och kände mig helt död i kroppen.

Så den tillbringades mest i soffan ihop med mina 2 underbara vovvar Baileys och Puma.

Som tur är så accepterade dem att matte ej var så pigg, så dem sympati vilade med mig i stort sett hela dagen.

Underbara mamma lagade middag och sen så hade hon hyrt 4a filmer.

Maten gjorde underverk och jag kände mig genast mer "levande", Baileys fick en kort sväng och sedan tog jag en dusch. Innan vi bänkade oss i sofforna och såg 3 av dem 4 filmerna.

Mysig kväll och skönt att man kunde ta det så lugnt en dag utan att hundarna protesterade.

Mamma tog även en sväng med Puma, så dem fick lite båda två.


Igår söndag så var vi in en sväng till Hudik och fixade det sista till julgran mm, så nu är det bara granen och all julmat kvar att fixa till jul. Har ju även köpt julklapparna till brosönerna, ja dem kommer ju vara två då.

Är ju nämligen så att lille Kevin ska "anlända" denna månad, så då är det inte bara lille Patrik som faster har att älska. Mysigt värre liksom. 

Sen så tog jag  en sväng i skogen här bredvid med Puma, så hon skulle få lite egen tid med matte.

Hon tycker det är super kul att komma ut i skogen, med alla dofter mm.

Så fick hon även leta lite godis och det är hon ju grym på.

Otorligt nogrann och ger sig inte förän alla är hittade.

Efter det så blev det en tur upp i skogen med Baileys ihop med mamma, han fick springa av sig ordentligt och sen även gå ett spår som han klarade galant.

Kul att se hur kul han tycker att det är, han verkligen ÄLSKAR att få jobba med näsan.

Man kanske skulle testa och se om vi inte kan göra honom till viltspårschampion, då jag själv med tycker att det är super kul att hålla på med spår mm.

Baileys fick även en ren koppel promenad vid 18.30, då gick jag ihop med Sofie, Freya och Maya.

Vilket som vanligt Baileys tycker är super kul och så fick jag veta att dem även ska med på torsdag.

När det är dags för hundpromenaden här i Iggesund igen, så det var kul och höra.

Liksom det som är poängen att få med fler på det så man blir ett gäng.

Väl hemma igen så tog jag en dusch och sen satte sig mamma och jag för att se den 4e filmen som mamma hade hyrt.

 Så nu har vi sett "Farliga Drömmar" och sen 3 av filmerna i "Fjällbacka morden" serien, alla var bra måste jag säga. När den var slut så kikade jag filmen på 4an, var ju nämligen så att dem visade "Johan Falk- Spelets Regler".

Och dem filmerna är ju så bra och sen är det alltid trevligt att se Joel Kinnaman så man kan se dem om och om igen.


Så var en kul helg allt som allt och otorligt trevlig.


Hugs And Kisses



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19
20
21 22 23 24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards