En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg den 24 november 2013

Av Jenny - 24 november 2013 10:28



Vaknade strax före 8 idag och det trots att vi la oss rätt sent.

Så jag klev upp och rastade hundarna, gav dem sin frukost.

Sen klädde jag på mig och Baileys för en morgonpromenad i kylan.

För idag är det rätt kallt ute, men än sålänge ingen snö.

Dem få flingorna vi fick här om dagen, den lilla snön försvann lika fort.

 

Men iallafall så var det skönt att komma ut en sväng på morgonen igen, blev ju bara en kortis igår morse.

Baileys verkade super nöjd han med och idag var vi ute i c:a 1 tim.

Gick motsatt håll mot vad vi gjort innan och sen även en annan sväng hemåt med.

Baileys visade rätt tydligt att han fått upp något i näsan och jag såg att 3 rådjur gick över vägen en bit framför oss.

Men då missade Baileys dem, men när vi kom till den punkten så fick han upp vittringen av dem ordentligt.

Och fick även syn på dem, efter en liten stund så satte dem fart och kom tillbaka igen över vägen.

Denna gång missade Baileys dem inte, han var som hypnotiserad av dem.

Då dem bara passerade c:a 20-25m framför oss, vi stod och tittade en stund.

Men sedan fortsatte vi hemåt.

 

       

   

                   

 


Väl hemma igen så gick Baileys och la sig och sov.

Medans jag rastade Puma en sväng och sen lagade frukost.

Vi får se vad dagen har att erbjuda, men ska städa lite här hemma tänkte jag.

Och sen även gå en sväng till skogen med hundarna så dem får springa av sig lite.

 

Så får vi se om lille Kevin behagar titta ut snart, igår var han ju beräknad.

Men han verkar inte redo än, men tycker allt han kan komma NU!

 

Ha en bra dag alla som är värda en..

 

Hugs And Kisses

Av Jenny - 24 november 2013 09:52



Lördagen blev verkligen så härlig och dessutom fick man äta vad man ville med.

Japp är nämligen så att lördagar är min "ätar dag", där jag kan äta vad jag vill och slipper kolla på matschemat.

Iallafall så vaknade jag vid 08, rastade hundarna, gav dem frukost och sen kröp vi ner en stund till i sängen.

Tanken var att lägga ett spår åt Baileys, men dels så hade jag glömt ta fram rådjursklöven och sen ville vi in till Hudik och kika på julklappar. Och vi pratade med bror och dem, som även dem skulle ut med lilleman.

Så vi möttes på donken och käkade lunch ihop, sen var tanken att dem skulle åkt till Buspalatset eller något med lilleman.

Men då bror mår "skit" rent ut sagt just nu, så erbjöd vi oss att lilleman kunde få hänga med oss istället.

Så han följde med oss och bror och Lollo fick lite egen tid.

Vi kikade runt lite nere på stan och där fick lilleman en ny jacka och så en spiderman gubbe.

Sen så köpte mamma även en ny bilbarnstol åt honom, med "Cars" på såklart.

Och det var verkligen super fin och han behövde en ny då han växt en del.

Sen så bar det av hem med honom och han visade stolt upp vad han fått.

Men jag kan säga att brors och Lollos min när mamma visade dem barnstolen, den var oslagbar!

Snacka om förvånade och så tacksamma för den, kan leva på länge hur dem såg ut.

 

 

 

Där har ni en bild på den och den är ju verkligen super fin och då lilleman älskar allt som har med "Cars" att göra.

Så var det ju en självklarhet att han skulle ha just den liksom.

Pratade en stund, sedan så skulle vi ta en sväng till Maxi för att handla och sen hem.

Men väl på Maxi så ringer bror, hans bil vill ej starta.

Så vi satte oss i bilen och struntade i att handla det mamma skulle ha.

Vi fick putta igång hans bil, varför batteriet inte ville vara med först fattar jag ej.

Men sen så funkade bilen som vanligt igen och vi åkte hem.

Hundarna var super glada att vi kom hem och jag tog en kort promenad med dem båda.

 

         

 

Sedan lagade jag lövbiff, pommes, bes och grönsaker till middag.

Medans mamma pratade med Sami.

Och efter det sen blev det filmkväll för våran del, dem 4benta var självklart med.

 

 

 

Är så sjukt tacksam för att jag har dessa två underbara "grisar".

Kunde inte fått två bättre hundar och med bättre uppfödare.

Kan läsa på nätet och hör folk som snackar massa skit om sina uppfödare och är missnöjda med både det ena och andra. Men jag är verkligen super nöjd med mina och hundarna.

 

Blev dock lite smått irriterad igår ska jag erkänna och det för att folk ej verkar fatta hur i helvete jag kan umgås med Lollo igen. Istället för att vara glada att vi rett ut allt och kan umgås normalt igen.

Vet att jag sagt att jag aldrig skulle förlåta mm, men jag är ej långsint om man snackar ut om sakerna.

Och självklart vill jag kunna umgås med min familj och där ingår även hon.

Vi kanske inte alltid tycker lika, men vi kan iallafall respektera varandra.

Jag är heller inget lätt person och förstå sig på alla gånger.

Annars kan jag säga att det finns fler som inte skulle fått ingå i mitt liv igen om man nu ej skulle förlåta och gå vidare.

Aja skitsamma, jag är iallafall glad över att vi alla kan umgås igen.

 

Hugs And Kisses

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19
20
21 22 23 24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards