En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg den 16 november 2013

Av Jenny - 16 november 2013 23:49


 


Vilken kanon dag detta blev!!!

Började dagen med att ta det lugnt i soffan, Puma somnade snabbt om i soffan efter frukost mm.

Sen hörde brorsan av sig och frågade om vi inte kunde käka middag ihop här ute idag. Och även ha en heldag ihop.

Vilket man inte tackar nej till såklart, så har haft "familjen tok" här och super trevligt har vi haft det.

När dem kom ut mitt på dagen så tog jag med mig lilleman till skogen ihop med Baileys.

Vilket båda uppskattade,vi hittade även massa svamp som vi tog med oss hem.

 

       


Väl hemma igen så somnade Baileys, medans det fortfarande var full fart på lilleman.

Bror, Lollo och mamma åkte in till Hudik för att handla till middagen.

Revbensspjäll mm som brorsan skulle laga iordning.

Medans dem var iväg så rörde jag och lilleman ihop en sockerkaka och satte in den i ugnen.

Sen ville han ut igen, efter att ha slickat ur skålen med smet.


   


Och självklart fick han gå ut igen, vädret har ju varit helt underbart idag liksom.

Så han busade ute en stund och Puma hade hela tiden stenkoll på honom.


 


Efter en stund så gick vi in igen och där fortsatte leken.

Patrik hade super kul ihop med Puma, som lyssnade kanon när matte sa åt henne att lugna sig lite.

Men man kan ju inte annat än njuta av att höra lillemans skratt..



 

         


Sen kom resten av gänget hem från Hudik och brorsan satte revbenen på kokning.

Medans vi väntade på det så spelade vi alla Yatzy och hade super trevligt.

Brorsan hjälpte även mig att sätta ihop ett mat schema, så nu jävlar ska dem här extra kilona bort!

Så less och arg på mig själv för att jag gått upp dem, så nu ska dem bort en gång för alla!!!!


Sen åt vi middagen och umgicks ett tag efter innan dem åkte hem till sig igen.

Men satan så trevlig dag vi har haft, skönt att allt är som vanligt igen.

Och att vi kan umgås allihopa.

Både Baileys och Puma deckade när dem hade åkt, tror det var en händelserik dag framförallt för Puma.

Hon är ju inte van att det är så mycket människor här, men hon skötte sig kanon bra och lyssnade perfekt.

 

Nu ikväll så har mamma och jag kikat lite tv och bara myst.

Åkte även till "Rättan" och köpte lite lösgodis, då jag var så sjukt sugen på det.

Tränade även lite stå med Baileys, då han verkar lite "sur" på matte så han skulle få lite extra tid ensam.

Sen fick även Puma träna med, men medans jag höll på med Baileys så fick hon snällt vara i hundrummet/kontoret.

 

 

 

Han är verkligen finast i mattes ögon denna kille.

Oavsett hur arg jag kan bli på han just nu, då han är inne i jordens test period.

Har även sagt jag ska sälja honom, men NEJ det skulle jag aldrig göra.

Han är den bästa hund jag haft och oavsett hur "gråhårig" han skulle göra mig så ska han allt stanna här.

 

Självklart fick även vovvarna smaka lördagsgodis, Baileys har ju en förkärlek till lakrits.

Mamma tog en bild när han sitter och kikar ner i påsen, när jag ska ta fram godis.

Sen så filmade jag även när han fick en krita, och som han smackar.

Tuggar alltid och njuter av att få älskade killen.

 

 


 

Nu ska jag snart ta mina snarkande "grisar" och gå och lägga mig.

Imorgon så hoppas vi på fin väder igen så man kan njuta av en långpromenad med Baileys.

Den blev ju inte så lång idag när lilleman var med liksom.

 

Hugs And Kisses



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19
20
21 22 23 24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards