En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg den 18 november 2013

Av Jenny - 18 november 2013 09:54



Godmorgon på er, vaknade 07.50 och då rastade jag båda hundarna.

Dem fick även frukost och sen fick Puma snällt vara i sovrummet medans jag och Baileys gjorde oss klara för promenad.

Det blev en timmes promenad och tror han uppskattade den lika mycket som mig.

Är ju så att nu är det dags att ta tag i mitt liv igen och inte låta fler extra kilon fastna.

Så från och med idag började ett nytt mat schema som jag ska följa i två veckor, sen gör bror ett nytt till mig.

Och endast lördagar får jag äta precis vad jag vill och hur mycket jag vill.

Iallafall så var det riktigt skönt att komma vakna, väga sig och sen bege sig på promenad.

Var inte alls super kallt heller, då det verkar som den "riktiga" vintern lyser med sin frånvaro ett tag till.

 

Väl hemma igen så hade mamma vaknat med och det var dags för oss att äta frukost.

Havregrynsgröt med hallon och blåbär för min del, medans mamma åt risgrynsgröt.

Bären var rätt sura, men man vänjer sig nog och sen ska jag köpa Stevia socker så man kan få lite sött på det.

Fick iallafall i mig frukosten och jag känner mig taggad inför detta, vill ju inte bli en "flodhäst" för alltid.

Även om det känns som jag varit på god väg, men nu är det dags att ta tag i detta igen.

Och nu ska jag ALDRIG mer väga så mycket som jag gör nu iallafall.

Trivs inte med det och jag gör det för min egen skull, ingen annans.

 

Senare idag så ska det läggas viltspår med Baileys, fick ju rådjursklövar av min vän Anders.

Vilket jag är otroligt tacksam för och tror även Baileys kommer gilla det.

Så det ska bli kul se vad han tycker om det och sen att han får använda huvudet och nosen mer på riktigt.

 

Ev så skulle bror och dem komma förbi en sväng idag med, får se vad vi hittar på.

Kul är det iallafall att vi kan umgås som vanligt igen.

 

Och ikväll så ska vi på ringträning med både Baileys och Puma, bra träning liksom.

Baileys är ju inte visad sen juli och amstaffspecialen, så även om jag vet att han kan det.

Så är det bra träna bland andra hundar och sen blir det super bra för lilla Puma som inte är van se mycket hundar.

Och bara tränat här hemma och sen sett en och annan hund enbart i kvarteret typ.

Så det ser jag fram emot och sen är det äntligen snart dags att få visa upp älskade Baileys igen.

Ska bli så kul!

 

Nu ska jag fixa lite här hemma, men bjuder på lite bilder från morgonen.

 

                   

 

Hugs And Kisses

 

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19
20
21 22 23 24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards