En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg under augusti 2016

Av Jenny - 20 augusti 2016 08:30


Helt galet så fort tiden går, känns som vi nyss hade Cuba på besök för "dejt" med Baileys.

Men valparna blir alltså redan 1år gamla idag!

Så kul att följa och se hur dom utvecklas, Steph hittade verkligen kanon hem till dom alla.

Dessutom är dom väldigt fina exteriört med och alla har ett toppen psyke.


Grattis till samtliga!!!


     


P&K

Av Jenny - 11 augusti 2016 20:30


Varit ledig några dagar igen sen jag klev av i måndags, kan man annat än älska vårat schema liksom?

Heltid och ändå såpass mycket fritid som man har, bästa som hänt att vi gjorde om det till dygnspass.


 


Iaf så är pappsen på besök här uppe, i sällskap av sin sambo och hennes son.

Så blev lite grillat, alkohol och allmänt trevligt i tisdags kväll när dom kom upp hit.

För en gångs skull så jobbade jag inte när dom är på besök, jag har lyckats göra det annars.

Så det var riktigt trevligt att umgås, skratta och prata en hel del.


Onadagen blev lugn hemma, B var urkass i magen hela natten och det höll i sig även under dagen.

Men mot kvällen så hade det lugnat sig igen, så nu hoppas vi att det inte är nå allvarligt.

Men han är iallafall återigen lite gladare osv.


 


Idag blev det en tripp till stan med pappa och gänget.

Kikade i lite affärer, införskaffades lite saker och så blev det lunch på stan.

Fick en blomma och inflyttningspresent, i och med att jag bytt till annan lgh.

Tackar så mycket.


Sen blev det hem och städa lite, så promenad med dom fyrbenta.

Kvällen har varit lugn och bara "laddat" batterierna för dygnspass imorgon.

08 till 10 på lördag är det som gäller, men sen är man återigen ledig ett par dagar.

Tyvärr verkar ej besöket man väntar på bli av nu heller, men vi får hoppas att det lugnar sig och att det snart sker.


Ja annars är det som sagt som vanligt, jag går fortfarade runt med mitt leende på läpparna.

Tänk att man kan må så bra?!!

Visst jag är som en vandrande berg och dalbana, men innerst inne så är jag väldans glad.

Bara att "hjärnspökena" tar överhanden ibland.


Nej nu blir det slappa i soffan innan sista rastningen och sängen kallar.


P&K




Av Jenny - 4 augusti 2016 20:15


Jisses vad dagarna rinner iväg, har inte alls hunnit med eller haft lust att blogga.

Vädret har ju varit kanon en lngre tid, så man gör ju så mycket annat än att sitta inne liksom.

När man är ledig vill säga, annars så jobbar man ju på.

Trivs fortfarande som "fisken i vattnet", kunde ej ha ett bättre arbete.


Jo jag har ju flyttat igen, kände att jag ville ha större än 1an.

Så numera bor man i en 2a istället, bara bott där 1vecka än sålänge.

Men jag trivs redan kanon bra, var ju ej så långt från 1an.

Så det är ju indirekt samma folk runt en fortfarande, plus en ny granne som flyttade in i samma veva som mig själv. Och vi har verkligen "klickat", skönt med normalt folk runt sig igen.

Saknar inte ens lite grann att bo där jag bodde innan 1an.

Blir snarare illamående av att bara tänka på folket där, ja förutom 2 personer då.

Som iallafall har något innan för pannbenet.


 


Jo så har vi ju då den där tvåbenta personen som får mig att gå runt med ett fånigt leende på läpparna hela tiden. Jisses liksom!

Tänk att en annan person kan få en att må så bra, med så lite "medel"...

Helt galet, men jag gillar det MYCKET!!!


 


Jo så har jag ju förlängt mitt abonnemang och även bytt leverantör.

Så blev det även en ny telefon såklart och jag lämnade iphone livet bakom mig.

Nu har jag en Samsung Galaxy S7 pink gold och såhär långt är jag super nöjd.


Ja annars är det väl inget speciellt alls.

Jo tiken som var för parning hos Baileys, var på UL igår och bekräftades dräktig.

Så nu är det bara vänta och se vad som gömmer sig i magen hennes.


Nej nu ska jag återgå till att plocka och sen även få i mig lite middag.

Klockan rann iväg när jag skruvade ihop nya byrån.


Ha en fortsatt trevlig kväll på er!


P&K

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards