En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg under mars 2013

Av Jenny - 31 mars 2013 23:50




Dagen började med att dem ringde från akuten och ville jag skulle komma tillbaka.

Så snälla Gertie och Bosse kom och hämtade mig, körde in mig och körde även hem mig sedan.

Och det för att dem skulle sätta på ett 2fingersbandage och sen ge mig smärtstillande.

Jag tycker att det såg rätt töntigt och simpelt ut det dom gjorde på mig, men kan väl nu erkänna att det känns bättre att ha det på iallafall. Fungerar kanon som stöd mm.


Sedan vid 12.30 så blev det en långpromenad ihop med Sofie, hennes kille Micke, deras dotter Selina och så Sofies syster och en person till. Inte riktigt klart för mig om det var hennes kille eller bara en vän.

Och så var självklart Baileys med och sen Freya och Diesel.

Maya har nämligen åkt med Mickes föräldrar till fjällen, så dem har Diesel hemma istället.

Blev lite mer än en timmes promenad i det underbara vädret.

Dem var lösa i stort sett hela promenaden, från det att vi kom upp på skogsvägen.

Men Baileys fick även gå lite mer i koppel än dem andra, då han valde att inte lyssna riktigt på vad matte sa.

Visst han är "ung" än och testar sina gränser hela tiden, men man måste ju markera liksom.

Att lyssnar man inte, då får man inte vara lös.

Fast ska ju tillägga att han faktiskt oftast sköter sig exemplariskt.

Tex Freya som faktiskt är 2 år eller nått, gruffar ju och låter som bara den när man mäter främmande hundar.

Medans Baileys bara tittar, men skulle aldrig drömma om att låta mot dem.

Vilket jag är mycket nöjd över, tycker det är så irriterande med hundar som ska skälla, morra mm..

Men Sofie och dem är snabba med att tillrätta visa henne, men inte alltid hon blir tyst för det.

Fast man ser på henne att hon vet att hon gör fel..


                                          


Baileys var kanon nöjd efter promenaden, medans jag diskade undan disk jag hade så gott det gick.

Så satt han och solade nedanför.


   


Bror, Lollo och lilleman kom över ikväll med, då jag tror dem tycker lite synd om mig pga fingret och så.

Jag har ju liksom problem att göra det mesta.

Så dem bjöd på middag och sen spelade vi Bingolotto, och nej vi vann inget.

Men maten var kanon, brorsan lagade lasagne och kvällen var bara super trevlig.

Jag glömde till och med bort smärtan en stund, då det var himla nice.

Innan vi skulle äta så fick Baileys sin mat och jag skulle rasta honom en kort sväng.

Lilleman ville följa med, vilket han självklart fick.

Han älskar ju att hjälpa till och vara med när djuren ska ha mat mm..

När vi var ute så säger han helt plötsligt " Faster ont, jag kan"..

Så han tar Baileys i kopplet och det var nog bland det sötaste jag sett.

Baileys gick snällt och lilleman var super duktig och såg så stolt ut.


 


Så charmigt liksom, sötnosarna   .


Nu ska jag snart ta och lägga mig tänkte jag, är både trött och sen har jag ont.


Hugs And Kisses






Av Jenny - 30 mars 2013 20:18



 


Idag har min prins fått vara mycket ensam hemma, då matte fick lov att åka till akuten med handen.

Som tur är bor ju snälla Sofie bara nått hus ifrån oss, så hon har varit hit och tagit ut han och så.

Vilket jag är så tacksam för, men ändå haft lite dåligt samvete såklart.

Han har försökt på alla sätt för att jag ska leka med honom, men då jag är rädd han ska komma åt vänster hand.

Så har han fått busa på egen hand.

Men nu är han nöjd iallfall, varit ute på en 30min promenad och nu ligger han i soffan och myser.

Han tycker det är väldigt spännande med min hand som är lindad och tror nog mest jag håller nå gott i den.


Iallafall så visade det sig att på akuten att jag har all rätt att ha ONT!

Röntgen visade att det är en fraktur mitt på långfingret, svullnader mm..

Men idioterna skickar bara hem mig :/...

Säger att dem är lite överbelastade, därför överläkarn ej kom. 

Säger ja ska linda eller tejpa det när jag kommer hem, men om överläkarn sedan kommer anse det behöver gipsas eller något. Så ringer dem upp mig och ber mig komma in igen.

Suck liksom, fick inge smärtstillande eller något, utan ska ta alvedon..


Men vi får se hur det går, är det samma smärta om någon dag får dem göra något.

Nu ska jag iallafall mysa med Baileys och bara ta det lugnt.


Hugs And Kisses


Av Jenny - 29 mars 2013 21:06



Tog en promenad med Sofie ikväll.

Vi hade med hos Baileys, hennes staffar Maya, Freya och sen hennes systers dobermann hane Aragon. Gick kanon bra att ha med oss alla.

Lät tjejerna va lösa först en stund, sedan fick grabbarna vara lösa en stund och till sist så var dem alla lösa ihop. Och det gick som sagt kanon, inget gruff alls.

Skönt att dem funkar så bra ihop alla liksom.

 

Tyvärr slutade promenaden med att jag halkar och faller illa på min vänster hand.

Så just nu sitter jag med bandage och fruktansvärd smärta i två fingrar, som sakta dämpas av smärtstillandet jag tagit.

Kan säga att det inte var lätt att duscha och tvätta håret med bara en hand.

Man blir ju liksom lite handikappad.

Har pratat med 1177 och dem tyckte jag kunde avvakta till imorgon, istället för att sitta en natt på akuten. Vilket jag tackar för, även om det som sagt gör väldans ont.

Men har en tid kl 12 om det inte känns bättre imorgon.

Så resten av kvällen kommer bli lugn och mys i soffan bara.

 

Bilder från promenaden:


                 


Hugs And Kisses

Av Jenny - 29 mars 2013 12:45



 



Imorgon ska jag iväg med släkt och äta, men annars så blir det bara lugnt hemma med djuren.

Bryr mig inte särskilt mcyket om att det är påsk liksom.


Har precis varit ute på en promenad med Baileys, är rätt skönt väder ute.

Inte lika varmt som dem två föregående dagarna, men iallafall skönt.

Baileys verkar nöjd, senare ska vi träffa Sofie med hans två favorit tjejer Maya och Freya.

Så får dem busa av sig lite.


 


Tog en bilden när vi kom hem från promenaden, bara älskar hans vackra huvud och tycker han ser så ståtlig ut när han står och spanar.

Älskade hund   .


Hugs And Kisses

Av Jenny - 28 mars 2013 17:32



                 



Hugs And Kisses

Av Jenny - 28 mars 2013 15:06



 


En liten present beställd till Baileys som vi ska ha när vi tränar spår och sök.

Den är beställd från petfynd.se.

Nu ska vi bara invänta att Häromi får in linan jag planerat ha till med.

Pratade med dem idag för att vara säker på dem skulle få in den igen.

Vill ju att det ska matcha liksom.

 

 

 


Han kommer bli så tjusig   .

 

Hugs And Kisses

Av Jenny - 28 mars 2013 11:03


 


  


Onsdagen bjöd på kanon väder minst sagt, man riktigt kände hur våren är på väg.

Och allt känns ju så mycket bättre bara man får se solen.

Baileys fick vara ensam hemma några timmar mitt på dagen, då jag tog bussen in till Hudik för att möta upp moster Janeth. Som alltid är snäll och ställer upp när det är dags att handla hem mat.

Jag fick dessutom sällskap till bussen, av Joker..

Vem annar liksom?!

 

 

 


Han är ju som han är denna katt, men jag skulle inte vilja byta ut honom.

Älskar att han är så personlig och sällskaplig.

Iallfall så gjorde jag de jag skulle och sen körde moster hem mig.

 

Väl hemma så packades maten upp och in i frys mm..

Sedan så var det dags för Baileys att få lite tid med, han hade ju varit kanon duktig medans matte var borta.

Låg snällt och sov när jag kom hem.

Så bytte om och satte på mig nya kepsen och sen gick vi ut i solen.

 

     

 

Tycker faktiskt den är kanon snygg!

 

Iallafall så tränade vi på detta med kontakt, Baileys har ju en tendens att "fladdra" iväg ibland.

Ja har man godis har man ju hans fulla uppmärksamhet, men vill vi ska ha den kontakten utan mutande.

Innan när man gått så har Baileys trott att man SKA hälsa på alla människor man möter, men det har vi faktiskt fått fått bort, nu gäller det mer personer som han faktiskt känner igen. 

Då blir han som en studsboll och svansen går som en propeller där bak, vilket den oftast gör ändå.

Men extra mycket just då, så vill han helst hoppa på personen och nagga lite.

Vilket är något som vi måste träna mera på, att han INTE ska göra.

Men som sagt han är bara 6,5mån än och man kan inte lära sig allt på en gång liksom.

Utan träning ger färdighet   .

 

 

 

Efter att man gått en promenad så brukar Baileys få "fnatt" hemma.

Och denna gång var det matte som var "target", han for runt och var allmänt vild och tyckte att vi skulle busa.

Man kan ju inte motstå honom heller, så vi busa en stund.

Som ni ser på bilden så ser hans öron helt "vilda" ut, men i normalla fall ligger dem jätte fint.

Underbar är vad han är   .

 

 

 

Han är ju så vacker, får inte nog av detta underbara huvud.

 

På kvällen så lagade jag middga och så tog jag en glass efter.

Då jag tycker att jag var värd det efter att nästan ha gått ner 6kg denna månad.

Japp jag är stolt   .

Men Baileys tyckte väl att han med var värd lite glass, ja menar är ju hans förtjänst med att matte gått ner.

Detta är han som stirrar ner mig, allt för han med vill ha glassen.

 

 

 

Man känner sig bra psykad om man säger så..

Sen blev det såklart kvällspromenad för honom med, i sällskap av Sofie, hennes syster och staffarna Maya och Freya såklart. Vi gick över täckten och sedan gångvägen vid bruket hem.

Lagom promenad och det var fortfarande kanon skönt ute, trots att det börjat bli kväll.

Resten av kvällen bestod av soffmys och tv tittande.

Men tror inte att Baileys riktigt ville se det som var på tv:n.

Eller vad tror ni ?

Hans miner säger ju det mesta   .

 

 

 

Var mest skräp på den, så kan ju hålla med honom liksom.


 

Hugs And Kisses

 

 

 

 


Av Jenny - 23 mars 2013 21:45




Gick en promenad på eftermiddagen med Baileys och dobermann hanen Aragon som är 3 år.

Och dem leker så bra ihop, förstår varann precis.

Så kul att se...



                                 



Hugs And Kisses

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards