En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg under mars 2013

Av Jenny - 23 mars 2013 21:37



Bjuder på 3 bilder från dagens promenad med staffarna. 


 


Han är ju så fin min Baileys och Sofie grym på att ta kort i rätt ögonblick.

Här kommer två när han leker med Diesel..


   


Hugs And Kisses

Av Jenny - 22 mars 2013 23:41



 


Som får ha denna underbara hund i mitt liv.

Jag kunde inte fått en bättre kompis.


Finns några speciella jag vill tacka...


1. Rossica, som är uppfödaren till Baileys och som lät mig köpa denna underbara individ.

Som även fast hon nog räknas som ny i "gamet", är ett bra stöd och finns där för en när man undrar något.

Jag vet att jag kan ställa dem mest "dumma" frågor, utan att känna mig just dum.



2. Adrian, det är han som har pappan till Baileys och Sugar Daddys Kennel.

En helt underbar person, som verkligen är ett kanon stöd att ha bakom sig.

Man märker han vet vad han pratar om och bara älskar hans raka, ärliga sätt.

För att inte tala om hans underbara hundar, vilken mentalitet dem har!

Var ju där för ett tag sedan och kunde stannat hur länge som helst.

Man vet att man alltid är välkommen.



3. Och den som betyder allra mest för mig, nämligen mamma.

Hon har lärt mig allt jag idag kan om hundar och det runt dem som träning och utställning mm..

Då man växt upp med att hon hade kennel, kurser osv..

En bra "ryggsäck" att ha med sig när jag ska forma Baileys inför framtiden.

Och hon ger mig modet att våga, den där extra knuffen man ibland behöver.

Och utan dig hade jag inte suttit här med min 4benta diamant.

Älskar dig mammsen   .



Kort och gott så är jag en lyckigt lottad tjej som har dessa kunniga och varma människor runt mig.

Och sen alla andra man fått kontakt med såklart.


Hugs And Kisses

Av Jenny - 22 mars 2013 23:32




Kvällen har innerhållit både bus och mys som sagt.

Vid 20.30 så följde jag och Baileys med Sofie för att rasta Aragon.

Det är Sofies systers och deras 3 åriga dobermann hane.

Stor som ett hus tycker man ju direkt när man ser han, då man är van med våra liksom.

Och först så tror man att han är helt galen, skäller, piper och drar.

Men allt bara för att han ville hälsa på Baileys.

Eftersom jag är lite starkare och har lite mer tyngd i kroppen än Sofie, så sa jag att jag kunde hålla honom.

Så fick hon ta Baileys, vilket gick kanon bra.

Och efter en stund så lugnade båda grabbarna ner sig och var inte lika "på" om att få leka.

Då man inte vill ha lek i koppel liksom.

Sedan när vi hade rastat dem, så fick dem busa hemma på Aragons tomt en stund.

Och gissa om det uppskattades, dem lekte helt underbart tillsammans.

Inget gruff, inga skall, utan bara lekte.

Brottades och hade bara super kul ihop.


 


Svårt ta bilder när dem inte gärna ville vara still, men som ni ser så hade dem skoj ihop.

Så man kan väl säga att såhär långt, så leker Baileys bättre med hanar.

Inte lika sura som tikarna kan bli på honom när han vill tacklas och brottas   .


Nu ikväll så har vi myst i soffan, eller jag har kikat tv med en snarkande Baileys bredvid mig.

Underbara hund!!!

      


Hugs And Kisses


Av Jenny - 22 mars 2013 19:35



Idag har det verkligen varit toppen väder, strålande sol, blå himmel och ingen blåst.

Jag tog en promenad till Konsum, men då fick Baileys vara hemma.

Då jag inte vill binda honom utanför, pga alla skräck historier man hör om hundar som blir stulna.

Iallafall så när jag kom hem, så hade Baileys för första gången någonsin tyckt att det var super trist att bli lämnad hemma. Han hade tagit min nya gummistövlar, tuggat bort spännena och sen finns det lite hål i dem numera.

Så det är bara för matte att skaffa nya det.

 

Iallafall så tog jag min buse, hämtade även Freya och så gick jag till täckten med dem två.

Och dem lekte super bra tillsammans, även om Freya kan tycka att Baileys blir lite "bufflig" och så.

Men dem sprang och hade super skoj en stund.

Självklart så tog man ju kort, så här kommer några av dem..


       


Efter så lämnade vi av Freya hemma igen och nu har ju Sofie och dem inte bara sina två.

Utan även Diesel är ju hos dem, en kastrerad staffe hane.

Och Baileys var ju bara tvungen att få hälsa, som dem två busade en stund inne.

Nästan så stolar och bord flög, lekte verkligen super bra.

Så imorgon ska dem få busa ute, vilket kommer uppskattas.


Hugs And Kisses

Av Jenny - 18 mars 2013 13:42





 


Tror vi börjar få koll på detta nu och Baileys tycker de är kul med.

Ska nog gå bra på debuten i Juni tror jag, känner mig lugn ihop med denna grabb   .

 

Hugs And Kisses

Av Jenny - 17 mars 2013 00:57


 



 


    


 


 


 


 


 


 

 


Hugs And Kisses



Av Jenny - 16 mars 2013 08:29


 



Tiden verkligen flyger fram, idag blir Baileys 6 mån.

Tyckte nyss att jag hämtade hem denna underbara kille.

Snart är han ingen valp längre, utan börjar förvandlas till en unghund.

Inte en dag har ja ångrat att jag skaffade honom.

Märks på hela honom att han börjar bli "äldre", han ifrågasätter det jag ber om och börjar få en hel del egna åsikter.

Älskade hund   .

 

 


 

 

 

Vi tränade lite på att stå igår kväll med, då det var några dagar sen.

Och jag tänkte att vi skulle testa detta med att "hänga" som dem flesta gör.

Innan har jag ju låtit han stått fritt, vilket funkat bra.

Men är ju bra att träna på båda, så han kan dem liksom och det gick kanon.

Visst vi är ju inga proffs, men snygg är han allt   .

Kul att man kan filma det och få feedback på det liksom, alltid kul och höra vad andra tycker.

 

Hugs And Kisses

Av Jenny - 13 mars 2013 00:10




 



 





 



Får ju aldrig nog av att ta kort på denna underbara vovve.

Bjuder även på ett på min katt Joker, som är väldigt speciell han med.


      


 



Hugs And Kisses 

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards