En Liten Bit Av Mig

Direktlänk till inlägg 28 mars 2013

En kanon onsdag!

Av Jenny - 28 mars 2013 11:03


 


  


Onsdagen bjöd på kanon väder minst sagt, man riktigt kände hur våren är på väg.

Och allt känns ju så mycket bättre bara man får se solen.

Baileys fick vara ensam hemma några timmar mitt på dagen, då jag tog bussen in till Hudik för att möta upp moster Janeth. Som alltid är snäll och ställer upp när det är dags att handla hem mat.

Jag fick dessutom sällskap till bussen, av Joker..

Vem annar liksom?!

 

 

 


Han är ju som han är denna katt, men jag skulle inte vilja byta ut honom.

Älskar att han är så personlig och sällskaplig.

Iallfall så gjorde jag de jag skulle och sen körde moster hem mig.

 

Väl hemma så packades maten upp och in i frys mm..

Sedan så var det dags för Baileys att få lite tid med, han hade ju varit kanon duktig medans matte var borta.

Låg snällt och sov när jag kom hem.

Så bytte om och satte på mig nya kepsen och sen gick vi ut i solen.

 

     

 

Tycker faktiskt den är kanon snygg!

 

Iallafall så tränade vi på detta med kontakt, Baileys har ju en tendens att "fladdra" iväg ibland.

Ja har man godis har man ju hans fulla uppmärksamhet, men vill vi ska ha den kontakten utan mutande.

Innan när man gått så har Baileys trott att man SKA hälsa på alla människor man möter, men det har vi faktiskt fått fått bort, nu gäller det mer personer som han faktiskt känner igen. 

Då blir han som en studsboll och svansen går som en propeller där bak, vilket den oftast gör ändå.

Men extra mycket just då, så vill han helst hoppa på personen och nagga lite.

Vilket är något som vi måste träna mera på, att han INTE ska göra.

Men som sagt han är bara 6,5mån än och man kan inte lära sig allt på en gång liksom.

Utan träning ger färdighet   .

 

 

 

Efter att man gått en promenad så brukar Baileys få "fnatt" hemma.

Och denna gång var det matte som var "target", han for runt och var allmänt vild och tyckte att vi skulle busa.

Man kan ju inte motstå honom heller, så vi busa en stund.

Som ni ser på bilden så ser hans öron helt "vilda" ut, men i normalla fall ligger dem jätte fint.

Underbar är vad han är   .

 

 

 

Han är ju så vacker, får inte nog av detta underbara huvud.

 

På kvällen så lagade jag middga och så tog jag en glass efter.

Då jag tycker att jag var värd det efter att nästan ha gått ner 6kg denna månad.

Japp jag är stolt   .

Men Baileys tyckte väl att han med var värd lite glass, ja menar är ju hans förtjänst med att matte gått ner.

Detta är han som stirrar ner mig, allt för han med vill ha glassen.

 

 

 

Man känner sig bra psykad om man säger så..

Sen blev det såklart kvällspromenad för honom med, i sällskap av Sofie, hennes syster och staffarna Maya och Freya såklart. Vi gick över täckten och sedan gångvägen vid bruket hem.

Lagom promenad och det var fortfarande kanon skönt ute, trots att det börjat bli kväll.

Resten av kvällen bestod av soffmys och tv tittande.

Men tror inte att Baileys riktigt ville se det som var på tv:n.

Eller vad tror ni ?

Hans miner säger ju det mesta   .

 

 

 

Var mest skräp på den, så kan ju hålla med honom liksom.


 

Hugs And Kisses

 

 

 

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 27 juli 2018 21:45

  Igår blev det lite shopping på stan. Kan inte riktigt själv fatta att jag ens provade klänningar och sedan även köpte dom. Men dom var eller ja är verkligen super fina. Blev 2st, samt lite annat.. Är ju kul att köpa nytt nu när man inte k...

Av Jenny - 16 juli 2018 16:45

    Vilken varm sommar vi har, man minns ju knappt när vi hade regn sist. Skogsbränder som härjar och tror nog att alla önskar att regnet kom nu. Idag fann jag en pool till hundarna så dom ska kunna svalka sig på hemmaplan. Har ju varit slu...

Av Jenny - 13 juli 2018 17:45

  Ja så kändes det faktiskt. Att efter 5v ÄNTLIGEN få fixa till naglarna igen, såg ut som katastrof efter så lång tid. Eller ja var ju lika fina, men galen utväxt och så långa... Bara allmänt i vägen, men nu ärr dom KALAS fina igen.   Ble...

Av Jenny - 11 juli 2018 18:45


        P&K

Av Jenny - 11 juli 2018 18:45

  Idag tog jag med mig lakritsråttan till stranden för första gången. Har bara inte blivit av innan, skit dumt egentligen. Han va så duktig, tyckte det var lite små äckligt först när matte släppte ner honom i vattnet. Men han gick försiktigt ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards