En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg under januari 2015

Av Jenny - 31 januari 2015 14:51


Japp idag när man vaknade så rastades hundarna och sen ringde jag till mamma som var inne hos brorsan för att passa Kevin och Patrik. Då både bror och Lollo fick jobba helgen.

Iallafall så ringde jag för att Patrik bett om att få vara med faster idag, då Kevin är sjuk och inte kan vara ute.

Så lovade höra av mig när jag vaknat och fixat, så mamma kunde köra ut Patrik hit.

 

När dem kom så tog mamma och jag en fika, Patrik satte sig med tv-spelet och körde lite.

Och sen åkte mamma och Kevin igen, medan Patrik och jag körde tv-spel.

Sen så lagade jag lunch och idag blev det pytt i panna med stekt ägg.

Och det var sjukt gott!!!

 

     

 

Haha Patrik tycker faster först var lite tråkig som alltid ska ta kort.

Men när han väl ätit klart så blev det ett leende på läpparna, för då fick han sitt lördagsgodis.

 

       

 

Så medan jag diskade mm, så satte Patrik sig och mös framför "Ninja Turtles" film.

Jag gjorde honom sällskap sedan och när filmen var slut.


 

Så vi bestämde oss för att gå ut en stund, då mamma sedan skulle komma för att hämta honom igen.

Så jag skottade, medan han busade runt i sällskap av hundarna.

 

                                     

 

Sen kom mamma och hämtade Patrik som sagt, medan jag gick in med hundarna.

Så nu sover dem gott ett tag och jag kikar runt lite på datan.

Snön fortsätter att falla, så undrar hur mycket vi ska då?!

Men det är rätt mysigt med, men tycker det kan räcka nu faktiskt.

Vi har en hel del, enda fördelen med att det kom massa ny.

Det är att all is hamnade under och att man kan gå lite mer ordentligt igen.

 

Hugs And Kisses

 

Av Jenny - 30 januari 2015 23:58



Bara undrar liksom??

Patetiska människa som ej inser själv, vet inte om man ska skratta eller gråta åt hur tragisk denne är?!

 

 


Hugs And Kisses


 

Av Jenny - 30 januari 2015 23:35



Idag stod promenad med Sofie och hennes staffe flickor på "agendan".

Så tog Bella och gick bort till stallet där Sofie hjälper till ibland, så nu har Bella fått se hästar för första gången.

Inga konstigheter alls, men hin tyckte nog att det var lite udda djur.

I väntan på att Sofie skulle bli klar, så fick Bella-bus nosa runt i stallet.

Massa nya dofter och saker att titta på, sen fick hon ju även sällskap av Sofies 3 staffe flickor.

När Sofie var klar så blev det promenad och bus för fyrbenta. 

Vi gick vägen bakom stallet bort och sen körde Sofie hem oss, då hon ändå passerar här på vägen hem.

Så det inte skulle bli för mycket för lilla Bella, snällt.

Bella somnade rätt snabbt när vi väl kommit in, nöjd tjej!

 

 

 

                                           


 

Hugs And Kisses


Av Jenny - 29 januari 2015 12:46



Inte direkt nå kul väder ute idag.

Men tog en promenad mitt på dagen oavsett med pälsklingarna, dem och jag behöver vår motion oavsett.

Var skönt att komma ut en sväng, även om det var halt mm.

 

Vi skulle ju kikat på en lägenhet idag, men valde att tacka nej utan att titta på den.

Efter att vi båda fått tänka och sen pratat, så kom vi fram till att det inte är där någon av oss vill bo.

Så vi båda blir kvar här ett tag till iallafall, sen får vi se om rätt lägenhet dyker upp.

Men det är samtidigt så nice för hundarna att bo här och jag har vant mig med att ha gräs, samt att kunna ha dörren öppen sommartid.

Längtar faktiskt nå fruktansvärt till sommaren.

Ska troligen få hjälp att rensa och hägna in baksidan senare i år, så man slipper ha andra hundar springande där.

Är ju så att det tillhör detta hus och då är det ingen allmän rastplats liksom, vidrigt äckligt.

Blir det så får man ännu större "trädgård" och då blir det ännu mer nice att bo här.

Komposten är ju där bak med, så vore nice få lite mer ordning och reda.

 

Har rensat i garderoberna uppe idag och nu är det mer ordning i dem med.

Tack Nataly för trådbackarna jag fick, nu har dem kommit till användning för gardiner och dukar.

Även bäddat rent i sängen, kommer bli SUPER krypa ner ikväll.

Finns inget bättre än att vara nyduschad och krypa ner i renbäddad säng. SWEEET!

 

Nu slappar jag i soffan och kikar tv, pälsklingarna ligger här med.

Snarkar rätt bra så dem verkar med nöjda.

Ska ta en sväng senare med dem med, i sällskap av mammsen.

Imorgon ska jag träffa Sofie med alla hundarna, så dem får busa ordentligt.

Kommer uppskattas av dem, var ett tag sen sist.

 

Hugs And Kisses

 

 

 

 

 

 

Av Jenny - 28 januari 2015 15:39



Idag kom paketet med mina tights som jag ska ha när jag tränar, ÄNTLIGEN!

Så nu slipper man ha mjukisbyxor och istället en rätt snygg outfit.

Vilket gör man känner sig ännu mer "peppad" att nå målet.


 


Blev en promenad ner till ängen med fröken Bella, tränade lite och så fick hon busa av sig.

Vilket fröken uppskattade, for som en galning i snön.


                         


Väl hemma igen så bytte matte snabbt om, tanken tidigare var att bege mig till gymmet.

Men det fick bli ett Bokwa pass hemma istället, riktigt jobbigt var det idag.

Dock super skönt när det är gjort och man tog en härlig dusch.

Har ju bestämt mig att extra kilona ska bort, innan man förvandlas till en valross på land liksom.

På god väg, men nu j*vlar ska dem bort som sagt.


Efter duschen så blev det gokaffe och mys med pälsklingarna, som är minst lika nöjda som matte med dagen.


 


Ibland är Baileys grymt less på Bella-bus när hon inget annat gör än "biter och sliter" för att leka.

Men innerst inne så är dem bästa vänner och stormtrivs med att ha varandra.

Inte alltid lätt att leva med en slyngel liksom, men hon blir ju äldre hon med.

Matte är så tacksam för dessa två, men visst skulle man kunna ha iallafall en till.

Men det kommer säkert i framtiden.


     


Jo så är det klart att 13.15 ska man kika på lägenhet imorgon då.

Spännande minst sagt, ska bli kul se vad man tycker.

Hoppas, hoppas!!!


Hugs And Kisses

Av Jenny - 28 januari 2015 10:44


Varit ute och tränat med Baileys.

Först så var han lite för laddad och flummig, men så lugnade han ner sig.

Vilket resulterade i att han då fokuserade mer på vad det faktiskt var jag menade och ville.'

Så det var ett lyckat pass och matte är nöjd.

Vet ju att han kan om han vill, så handlar bara om tålamod och att vara lugn själv.


Ska ta Bella på en sväng med, får se vad vi hittar på idag.

Ska se om det vi tränat på sitter och sen blir det nog lite bus.


Vill att tiden ska ticka på lite snabbare nu så man får titta på lägenheterna.

Så man får veta om man faktiskt vill flytta dit eller ej.

Men so far so good iallafall :).


Sen så vill jag att det ska bli dags för utställning med, så man får träffa vännerna.

Man ses ju ej super ofta och då blir det extra kul när man väl gör det.

Få prata hund, skratta och allmänt trevligt.

Visst snackar massor på FB och i telefonen, men det är ju inte samma sak.

Så ser fram emot det massor.


Jo så är det ju klart att BPH med Bella blir i Augusti.

Kul att Helene som uppfödare försöker få ihop hela kullen, hoppas att många av syskonen kommer.

Helst alla såklart, men kankse ej går just det datumet för alla.

Ser fram emot att få se syskonen live och vem/vilka som äger dem.


Nej dags att lämna datan och göra lite nytta, innan man ska iväg.


Hugs And Kisses


Av Jenny - 28 januari 2015 10:29



   


 


Hugs And Kisses

Av Jenny - 28 januari 2015 01:10



 


Mattes fina tjej fortsätter att visa hur lättlärd och smart hon är.

Igår infördes ju en ny regel (för henne), ja Baileys kunde den ju redan som jag sagt innan.

Nämligen att inte vara i köket när vi lagar mat eller äter, och idag när det var dags.

Ja då räckte det med att en gång säga "gå ut", så gick hon direkt ut ur köket.

För att gå in och lägga sig i soffan, duktig tjej!!!


     


Jag var ju tvungen kika vad hon gjorde liksom och man kan ju inte annat än bli stolt!

Inte en enda gång försökte hon ens att komma ut i köket, kom och kikade runt hörnan i hallen.

Men gick sedan tillbaka och la sig.


Har varit en mycket trevlig dag i allmänhet idag.

Hade ju möte i stan och det gick kanon, sen fick jag massa annat gjort med.

Så fick vi ju äntligen svar på några av lägenheterna vi sökt, så ska kika någon dag. 

Får se om det kanske blir flytt då, men ska samtidigt mycket till för att lämna denna.

Men samtidigt vore det skönt av diverse anledningar.


Imorgon blir det träning med denna skönhet igen, vi börjar sakta men säkert hitta tillbaka igen.

Nu när matte återfått all glädje och vi kört igång ordentligt igen.

'

     



Jo så har jag fått ännu en "intresse anmälan" på att använda vår fining.

Så vi får se om det blir så, kul att fler fastnar för honom <3.

Han är ju super fin och med en grym personlighet, så matte är ej förvånad.

Säger ej mer förrän det är klart isåfall.


Ja Bella ska självklart med få träna, då fröken hade vila idag.

Gäller att ta det lugnt med dem små.

Och så är det annat som ska fixas :).


Nej nu ska jag ta och kissa mina pälsklingar en sista gång.

Sen beger vi oss till drömmarnas värld.


Hugs And Kisses










Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards