En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg den 16 januari 2015

Av Jenny - 16 januari 2015 11:05




Igår satte jag mig för att scanna in alla gamla bilder som jag hittat på hundarna som vi haft genom åren.

Man kan ju inte annat än bli varm i kroppen, samtidigt som det är så sorgligt att mamma fick lägga ner allt.

Pga att en "idiot" körde på oss liksom, så fick hon lägga ner hela sin dröm och allt arbete.

Orättvist minst sagt, men jag LOVAR att en dag ska jag ha en labrador igen.

Skulle absolut inte byta ut mina två grisar, men en labardor passar mer än väl in med oss.

 

Orginal loggan!

 

Första labrador hanen Aroscas Night Shadow "Boy", som även på bilden blev BIS av 136 labradorer.



   

 

Stamtiken i kenneln Annixis Kiss Me Kate "Vicky"

 

 

 

Dotter till "Vicky" och även min första egna hund:

Nightshadow's Yellow Star "Smulan"

 

   

 

Nightshadow's Black Star "Bonnie", även detta en dotter till "Vicky.

Såldes till Spanien där hon vann precis allt.

 

   

 

Nightshadow's Born To Be A Star "Bella", dotter till "Smulan"

 

   

 

Nightshadow's Born To Mulltiply "Cockie", dotter till "Smulan", helsyster med "Bella", samt "Charlie".

En av kenneln mest framgåsrika tikar som innan 2,5års ålder hade sina 3 cert.

Såldes sedan till Norge.

 

   

 

Nightshadow's Born To Be Alive "Charlie", son till "Smulan" och helbror med "Bella", samt "Cockie".

Såldes till en familj och fick flertalet BIS valp placeringar och även cert.

 

   

 

Nightshadow's Greedy Grape "Greedy", dotter till "Smulans" syster "Lessie" (Nightshadow's Yellow Dream).

Även hon en av dem mest framgångsrika tikarna med 3 cert innan 2,5års ålder.

 

   

 

Nightshadow's Yellow Cocktail "Annie", syster  till "Greedy".

Såldes senare som blindledarhund.

 

 

Nightshadow's Black Star "Bonnie", dotter till "Smulan".

Flertalet BIR och BIM valp, samt HP.

 

   

 

Nightshadow's Beautiful Rainbow "Sprite", son till "Bonnie".

Flertalet BIR och BIM valp, såldes senare som blindledarhund.

 

   

 


Så kul att ha alla dessa bilder och minnas tillbaka.

Som jag sagt innan, en dag blir det en labrador igen.

 

Hugs And Kisses

 

Av Jenny - 16 januari 2015 10:22



Super trött idag, knappt sovit och varför kan jag inte svara på.

Antar att jag omedvetet ligger och funderar på saker, vilket aldrig är bra.

 

 

 

Saknar min älskade lillebror extra mycket idag, vill ha honom här NU!!!!

Men jag vet att det inte går, men det hade varit rätt skönt att bara få krama dig.

Samt att prata lite, du var alltid den "kloka" av oss tre.

Så sjukt orättvist att du fick lämna oss bara 19år gammal (5/4-05).

Även om en del "gottar" sig i det, men det visar bara vilka sjuka människor dem är.

 

 

Det sägs att tiden läker alla sår, men detta kommer alltid var ett öppet sår och göra ont.

Men visst har man lärt sig att leva med det, men ont gör det som sagt.

Livet skulle nog sett bra annorlunda ut om detta inte hänt.

Du skulle ju kommit till mig c:a 2v senare för att hälsa på där i USA, samt flugit med mig hem.

Jag kanske fortfarande hade jobbat där borta, men nu är det istället ett ställe jag aldrig mer vill till.

För mycket minnen som skulle väckas till liv och känslor som jag aldrig mer vill känna.

 

         

 

Hugs And Kisses

 


 

 

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards