En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg under januari 2015

Av Jenny - 12 januari 2015 09:50



Ja då var kylan här igen då, -20 imorse..

Men nu är det bara -16 typ, lite varmare iallafall.

Men helt ok oavsett för inget kan förstöra hur "happy happy" jag känner mig.

Så allt är TOPPEN oavsett.

 

Väntar på samtalet så jag vet när och om man ska iväg på en liten "utflykt" idag.

Ska bli trevligt den dagen det blir av iallafall och mys med för den delen.

 

Annars så ska det städas här hemma idag, så blir på med musik och sen bara köra.

 

Önskar er en trevlig dag!

(Iallafall alla som är värda en)

 

Hugs And Kisses

 

 

Av Jenny - 11 januari 2015 20:38



Och det är något jag gjort i massor idag och även ikväll.

 

Patrik var här några timmar på dagen, spelade tv-spel och vi hade mysigt.

Alltid trevligt att ha honom här och han åt även middag med oss innan bror kom för att hämta oss vid 17.

Ikväll så hade ju jag "bokat" hans sambo för att ta med henne på bio.

Och som vi har skrattat, skönt med lite tjejtid faktiskt.

Vi såg "Micke & Veronica" och jag kan bara rekomendera att alla, framförallt tjejer borde se den.

Kan nog bli lite drygt för grabbar att se den, men otroligt rolig film.

Och den är nog dessutom sann på många plan.

 

Bror körde hem mig efter, då han ändå skulle till Iggesund.

Så nu har jag duschat och tänkte mysa ner mig framför tv:n i sällskap av bästa fyrbenta.

 

Imorgon ska vi ev en sväng till Carina i Gnarp, hjälpa henne med lite saker och umgås.

Kul att man fått nytt och härligt folk runt sig.

 

Hugs And Kisses

 


 

Av Jenny - 11 januari 2015 20:36




 

Super glad att jag skottade 2ggr igår innan vi gick och la oss.

För idag när man vakna så var det ändå c:a 30cm ny snö utanför och man tog sig knappt ut genom dörren.

Eftersom mamma har sin skada i nacken, så ska hon absolut inte skotta.

 

Så jag klädde på mig och tog med mig Bella ut en sväng.

 

                          

 

Orkade inte göra så mycket, men fick iallafall hundarnas hage och en smal gång på uppfarten gjord.

Sen gick jag och Bella in i värmen igen.

Dels så gjorde min hand, den som jag bröt fingrarna på 2013 fruktansvärt ont och likaså ryggen.

Så bäst att ta en paus och "vila" lite.

 

Men snön vilade inte det minsta och efter lunch klädde jag på mig igen.

Denna gång fick Baileys följa med ut, han älskar ju att det kommit så mycket snö.

Även mamma kom ut en sväng och tog några tag, antar att hon tycker det känns fel att jag ska skotta allt.

Tacksam för den lilla hjälpen faktiskt, likaså Baileys hjälpte till på sitt eget vis.

När han inte hade fullt upp med att försöka busa i all snö, han försvann typ så den gick ej så bra.

Inte lätt att ta sig fram i snö som är högre än han själv, mattes sötnos.

 


 

                                         

 

Nu är iallafall uppfarten färdig skottad för stunden och vi inne i värmen igen.

Men det fortsätter att vräka ner ute, så det är nog ej sista gången man skottat idag skulle jag tro.

Så ska det även komma 20-30cm mer snö imorgon med, så detta känns ju lovande.

Men försöker man hålla efter så gott man kan så är det inte så farligt.

Dock svårt när man sedan lägger sig och sover liksom.

 

Oavsett så är det SUPER vackert och så mysigt med all denna snö.

Och hundarna älskar det,  är det vinter så är det!

 

Hugs And Kisses

Av Jenny - 11 januari 2015 00:42



Allt bara faller på plats mer och mer, livet är TOPPEN!!!

Var nog riktigt längesedan som jag kände mig så glad och upprymd.

Och det tack vare alla underbara människor och även fyrbenta som förgyller mitt liv.

Tänk att så "små" saker kan göra att allt bara känns toppen.

 

Närmar sig start på utställnings säsongen med pälsklingarna med, LÄNGTAR!

Känner mig super laddad, nu har det varit ett LÅÅÅÅÅÅNGT uppehåll.

Dags att plocka det där "magiska" sista certet med Baileys nu och få vår titel.

Så ska ju fröken Bella få komma ut officiellt med, men blir nog kanske någon mer inoff först.

Bara som träning, men det återstår att se.

 

Så ska jag ut och åka en helg med, utan mina fyrbenta.

Kommer ju kännas skumt att vara utan dem en hel helg, men det får gå.

Vet att mammsen kommer ta väl hand om dem medan jag är borta så.

 

Nej nu ska jag sova tänkte jag, med ett leende på läpparna.

LIFE IS GOOD!!!!

 

Hugs And Kisses

 

Av Jenny - 10 januari 2015 21:07



Trots att det varit typ snöstorm ute idag så har det varit en kalas dag!

 

Mitt på dagen så blev det en sväng ner till ängen med dem 4benta för att möta upp Sofie och staffe tjejerna för lite bus.

 

                       

 

Som vanligt super trevligt och hundarna hade kanon skoj.

Mina somnade gott när vi kom hem och det blev mys i soffan i väntan på att resten av dagen skulle ticka på.

 

Bror med familj kom förbi en sväng efter pulka åkning med barnen och Sofie med familj.

Vi drack go kaffe, pratade och så fick Lollo sin present av mig.

Att vi ska gå på bio imorgon och se "Micke & Veronica", ska bli super att få umgås ensam med Lollo.

Trots att vi är jämngamla, hon och bror varit tillsammans ex antal år.

Så har vi aldrig umgåtts på "tu man hand" så att säga.

Visst vi har haft våra duster, men det är glömt och vi har båda valt att gå vidare.

 

Nu ikväll så bjöd mamma på födelsedagsmiddag på Route 84 .

Det var som alltid super gott och så trevligt.

Det var jag, mamma, födelsedags "tanten" Lollo ( jag får säga det i och med att jag har 4mån kvar till samma ålder), brorsan, fasters små grabbar Patrik och Kevin.

Så var även Sofie med, men henne fick jag ej fast på bild den "hala" ålen   .

 

                     

 

Är ju som sagt typ snöstorm ute, så det gick inte fort att varken köra dit eller hem.

Dessutom så är ju Sofie's bil väldans liten, så när långtradarna körde om blev man lite skraj minst sagt.

Så såg man ju typ enbart 3meter framför bilen, vilket inte gjorde saken bättre. 

 

Men nöjda, mätta och glada kom vi iallafall hem helskinnade.

Insåg ganska direkt att det var bäst att skotta en sväng för att inte ha så mycket packad snö att skotta imorgon när man vaknar.

Då det inte direkt ser ut som det tänker sluta snöa eller blåsa inom närmaste timmarna.

 

     

 

Ser inte så mycket ut på korten, men det var en del.

Rätt tungt med, hade iallafall bästa sällskapet när jag skottade och nu slipper jag fullt så mycket imorgon.

 

Nu ska jag mysa ner mig i soffan framför "BECK - Familjen" i sällskap av mina pälsklingar.

Sen blir det sova för att imorgon ha en kanon söndag i trevligt sällskap.

 

Återgen tack alla inblandade för denna KANON dag!

 

Hugs And Kisses

 

Av Jenny - 9 januari 2015 16:17



Blev en 40min promenad i skogen med mina pälsklingar efter att jag fått i mig lite lunch.

Vilket var uppskattat av dem båda och även av mig, alltid lika mysigt att komma ut en sväng.

 

                                   

 

Dem är ju så fina båda två, kunde inte vara mer nöjd som ägare.

Underbart temperament, vackert yttre och så kan dem sköta sig med.

 

Hugs And Kisses

 

Av Jenny - 9 januari 2015 12:15



Rastade hundarna och gav dem sin frukost, sen var det dags att göra sig klar för att gå till gymmet.

Så skönt att vara igång igen, visst innan man tagit sig dit känns det som " nä jag skiter i det idag".

Men väl där känns det TOPPEN!

 

           

 

Handlade innan vi gick hem, skönt man kan ta det när man ändå är där liksom.

Väl hemma så tog jag snabbt en dusch och sen fixade jag lite lunch.

Mamma åkte iväg med bror och barnen för att åka skridskor, dricka varm choklad och äta smörgås.

Visst jag kunde kanske följt med, men skönt att få lite egen tid med.

 

Tänkte softa lite i soffan, sen ska jag ta en sväng med pälsklingarna så dem fått sitt med.

Även kommit fram till att även om jag vill, så är det inte smart att skaffa en till hund innan Bella blivit äldre.

Så sagt tack för erbjudandet, men att jag väljer att avstå som det är just nu.

 

Känns som livet håller på att vända totalt efter allt skit som 2014 avslutades med.

Allt liksom faller på plats och snart är det även dags för utställning igen.

VArit ett långt uppehåll nu, men ska bli skönt att det drar igång igen.

Vi är laddade!!

 

Nej nu ska jag slappa i soffan en stund innan det blir skogen med pälsklingarna som sagt.

Ha en fortsatt bra dag alla <3

 

 

 

Hugs And Kisses

 

 

Av Jenny - 8 januari 2015 15:39



Eller det är jag ju på ett sätt, men i detta fall syftar jag på pengar.

Fått ett erbjudande som verkligen hade varit toppen att "nappa" på.

Men tyvärr är det inte genomförbart, men annars så.

Tror att det är detta som ger mig huvudvärken, för jag går och funderar på det iallafall.

Många hade sagt jag var galen tror jag, men samtidigt så finns det dem som skulle förstå mer än väl med.

 

Sugen som sagt, men det går inte.

Ibland önskar man att man var född RIK!!!

Eller så är det kanske tur att man inte är det, roligare att få kämpa för det man vill ha osv.

Men just nu önskar jag innerligt att så var fallet, att man hade en hel del undanstoppat om man säger så.

 

Ja ja bara gilla läget det...

 

Hugs And Kisses

 

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards