En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg under januari 2015

Av Jenny - 3 januari 2015 15:04



Började dagen med en promenad helt på egen hand, solen sken och det var faktiskt riktigt skönt ute.

Men dock super halt, så det var tur jag inte hade någon av dem fyrbenta med mig.

Vill ju inte att någon av dem ska råka fläka sig liksom.


Tog det lugnt hemma en stund, sen tog jag Bella-bus och gick upp i skogen här bredvid.

Vilket fröken uppskattade kan man säga, satan vilket spring i benen hon hade.

Min älskade lilla glädjespridare som börjar förvandlas till en vacker dam.



 

               


När jag kom hem med Bella så var tänkte jag ta Baileys till skogen en sväng.

Precis då kom bror förbi med barnen, så jag fick sällskap av Patrik till skogen.

Han ville såklart att Baileys skulle leta efter honom, så då blev det så.



 

                 


Blev en super trevlig promenad även detta, man kan ju ej klaga när man har sällskap av sin favorit tvåbenta och även fyrbenta kille liksom.


Nu har bror och sönerna åkt hem igen, medans hundarna snarkar nöjda efter dagens promenader.

Jag själv har dragit på mig myskläder och tänker inte gå ut mer än för att rasta pälsklingarna då.


Mycket nöjd med denna dag, man kan inte bli annat när man får göra det jag älskar.

Nämligen hålla på med dessa fantastiska fyrbenta, jag skulle lätt kunna ha fler!

Men inser att det kanske får vänta tills man har en till tvåbent att dela det med.

Så man inte behöver dra hela "lasset" ensam och har någon att göra det ihop med liksom.


Hugs And Kisses



Av Jenny - 2 januari 2015 17:08



                                               


 

Det var otroligt uppskattat av pälsklingarna att få komma ner på ängen en sväng.

Även av matte då solen sken och det var super mysigt.


Hugs And Kisses



Av Jenny - 2 januari 2015 13:09



Har myst i soffan med mina pälsklingar, eller jag satt vid datorn och dem helt inne i filmen på 4an.

Var "Alvin & Gänget 2" som visades och tydligen så är det super intressant med sjungande ekorrar.


 


Först var det bara Bella som tittade, medans Baileys snarkade på golvet. 

Men han vaknade till han med och satte sig för att titta.



  


Rätt charmigt att se hur inne han blev i den, medans Bella gav upp tittandet.

Utom just när ekorrarna sjöng, då tittade båda helt förtrollade.


 


Nu är den dock filmen slut och dårarna har börjat leka, tror jag ska klä på mig för att gå ner till ängen med dem.

Så att dem får busa av sig lite, verkar som dem kan behöva det.


Hugs And Kisses

Av Jenny - 2 januari 2015 12:43



På detta nya år, egentligen så spelar det väl ingen roll men iallfall.

Känns toppen att man är inne på dag 2 utan cigaretterna och att det går bättre än man trott.

Visst stundvis är det sinnesjukt jobbigt och det känns som man skulle kunna klättra på väggarna.

Men då får man ta en promenad med pälsklingarna, städa eller helt enkelt göra något som får tankarna på annat.


Måndagen närmar sig, tanken var ju att börja träna som idag den 2/1.

Men då jag fortfarande är lite snorig mm, så väljer jag att vänta till på måndag.

Då kommer det ske oavsett, man behöver ju inte köra allt man har liksom.

Utan får ta det lite lugnt i början, kul ska det bli!!!



Sen är jag sjukt glad för alla fantastiska människor jag har i mitt liv, både nya och dem som funnits längre.

Att man numera inte har nå falskt skit runt sig och att man kan känna man litar på dem man har runt sig.

Dem som finns kvar är ju dem som accepterar en för den man är och inte vill göra om en.


Lärde ju även "känna" eller ja det är väl i och för sig fel ord, då man inte kan säga att vi känner varandra än.

Men började snacka med en person sista dagen på 2014, en person som verkar väldans trevlig mm.

Är ju så att det finns dem som man "klickar" direkt med, inte allt för vanligt men det händer ibland.

Och måste säga att denne är en sådan person, verkar som vi tycker och tänker lika i mycket.

Dessutom delar vi intressen så det finns en hel del att snacka om, skönt att ha någon att ventilera med.


Fast det mest fantastiska i mitt liv är nog ändå mina pälsklingar, så sjukt tacksam för dessa två.

Utan dem vore livet rätt trist, man har då aldrig en tråkig stund eller för den delen för lite kärlek i sitt liv när man lever med amstaff. Finns nog ingen ras med större hjärta än dessa underbara hundar.


Visst jag skulle gärna dela allt detta med en tvåbent, men det kommer väl.

Inte så att jag letar med ljus och lykta, det kommer när det kommer liksom.

Vet precis vad jag vill ha i en partner, vore extra kul om han gillade hund intresset och man kunde köra det ihop liksom. Annars tror jag att det kan bli svårt att leva tillsammans.


Nej nu ska jag ta och fixa lite här hemma.


Hugs And Kisses 




Av Jenny - 2 januari 2015 11:52



Här om dagen som blev det som sagt lite mer shopping och även denna gång lite träningskläder.

Ja jag hade beställt här om dagen, men är ju inte helt att ha byten och så liksom.

 

         

 

Och självklart gick även detta i rosa, svart och vitt.

Man vill ju matcha liksom.

Har nog aldrig varit så laddad inför att börja träna som jag är nu.

Det ska bli super skoj, så hoppas jag att snart nå mitt mål.

Får detta paket på måndag står det och det blir perfekt för det är då man ska köra igång.

 

Hugs And Kisses

Av Jenny - 1 januari 2015 19:15



 


Första dagen på året har passerat och till lika första dagen utan cigaretter.

Vilket både gäller mig och även mamma, hon har dock plåster och nå "fejk" cigaretter att suga på om det behövs.

Men själv kör jag mina turkiska peppar att stoppa i munnen om det behövs, vill helst klara detta helt utan nå nicotinell mm. Då jag tror att det bara drar ut på det "jobbiga" liksom.

Iallafall så har det gått över förväntan, men de stunder som blivit extra jobbiga.

Ja då så har jag tagit min bäste vän Baileys och gått en sväng, vilket han aldrig tackar nej till.


       


Där emellan så har jag mest kikat tv, LÄNGTAR tills nya dammsugarn kommer.

Så att man kan städa mm, nu är det fruktansvärt dammigt här hemma.

Även om man försökt städa utan damsugare så är det ju inte samma sak.

Typiskt att den andra skulle lägga av just när det är massa röda dagar och skit.

Sen att inte varuhuset hade den hemma här heller, så man får lov att vänta på att den ska komma till Konsum så man får hämta den liksom.


 


Nej jag har inte struntat i att låta Bella få lite motion, men mamma har fått ta henne när hennes röksug blivit för jobbigt. Fördelen med att ha två hundar och så får dem samtidigt lite egen tid liksom.

Efter deras middag så tog mamma och Bella en sväng till, sen när dem var tillbaka så tog jag och Baileys en sväng.


   

Blev lite varm i hjärtat minst sagt när jag och Baileys kom tillbaka från vår sväng.

Och det första man ser är Bella-bus som står och spanar efter oss i hundrums fönstret.


   


Hon är verkligen en riktig matte gris denna tjej, så underbar på alla sätt.

VIsst hon är valp och saker kan hända, men ALDRIG tuggat sönder en enda grej här hemma.

Olyckor som hänt är att man kanske råkat kissa någonstans, men sånt man får räkna med när man har valp.

Och hellre det, än att dem tuggar sönder och river saker mm.


Nej nu ska jag snart ta och laga middag åt oss, känner att man börjar bli lite hungrig.

Men just nu pratar mammsen med Sami, så tänkte att dem kunde få prata ifred och slippa bli störda av att jag börjar leva om i köket.


Ha en fortsatt bra kväll!!!


Hugs And Kisses

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards