En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg under januari 2015

Av Jenny - 16 januari 2015 10:22



Super trött idag, knappt sovit och varför kan jag inte svara på.

Antar att jag omedvetet ligger och funderar på saker, vilket aldrig är bra.

 

 

 

Saknar min älskade lillebror extra mycket idag, vill ha honom här NU!!!!

Men jag vet att det inte går, men det hade varit rätt skönt att bara få krama dig.

Samt att prata lite, du var alltid den "kloka" av oss tre.

Så sjukt orättvist att du fick lämna oss bara 19år gammal (5/4-05).

Även om en del "gottar" sig i det, men det visar bara vilka sjuka människor dem är.

 

 

Det sägs att tiden läker alla sår, men detta kommer alltid var ett öppet sår och göra ont.

Men visst har man lärt sig att leva med det, men ont gör det som sagt.

Livet skulle nog sett bra annorlunda ut om detta inte hänt.

Du skulle ju kommit till mig c:a 2v senare för att hälsa på där i USA, samt flugit med mig hem.

Jag kanske fortfarande hade jobbat där borta, men nu är det istället ett ställe jag aldrig mer vill till.

För mycket minnen som skulle väckas till liv och känslor som jag aldrig mer vill känna.

 

         

 

Hugs And Kisses

 


 

 

Av Jenny - 15 januari 2015 18:04



Här om dagen så var jag uppe på vinden för att se om dem gamla papprena på kenneln fanns kvar.

Och det gjorde dem!

Vilket väckte en hel del minnen till liv och en varm känsla i kroppen.

Samtidigt som man blev lite sorgsen, då man tänker på att mamma fick ge upp hela sin dröm och allt som hon byggt upp. 

Men jag vet i mitt hjärta att det kommer komma en labrador igen, underbarare ras finns inte.


   


Jag älskar mina två amstaffs över allt annat, men labrador kommer alltid ligga varmt om hjärtat.

Älskar deras underbara temperament och tycker dem påminner massor om labrador.

Bara mer envisa, tuffare yttre och sen så mycket lättare för dem att hamna helt fel.

Och någonstans vill jag verkligen föra mammas dröm vidare med.

Då hon inte kan pga sin skada, men hon är fortfarande delaktig på andra sätt med hundarna.

Med sin kunskap, sitt stöd och som den underbara människa hon är.

(Även om jag ibland kan bli galen på henne, så är hon världens bästa)


Och nu när man kikat runt lite och så, vet jag precis vart jag ska vända mig den dagen jag vill ha in en labbe.

Utan tvekan, samt den personen jag har starkast minne av från tiden när mamma höll på.

Ja om man bortser från mamma själv då   .


Hugs And Kisses

Av Jenny - 14 januari 2015 21:20




Suttit och funderat på detta med att så många ger nyårslöften, som många tyvärr ej klarar.

Jag avger sällan löften, men i år har jag satt upp ett mål.

Ett tyst mål för mig själv, som jag bara ska klara av.

En del av det målet har med träning att göra och det är att må så bra som möjligt.

 


Samt att jag ska sluta försöka vara människor till lags och istället vara mer ego, sätta mig själv i första hand.

Jag ska må så bra som möjligt och omge mig med folk som förtjänar det.

Samt att vara mer ärlig, stå för vad jag tycker och noll-tolerans när det kommer till dem som beter sig illa.

Jag tycker att jag lyckats bra "so far" detta år.

Har raderat folk runt mig som inte annat än är falska, snackar skit och vänder kappan efter vinden.

Visst det har kanske svidit lite, men vet att jag kommer att må så mycket bättre i längden av det.

Är ju som man säger "Lika barn, Leka bäst", så dem kan börja "leka" istället.

Någon kanske borde introducera dem för varandra?!


Målet med träningen är att komma dit där jag var förr, kanske inte klarar hela vägen detta år.

Men målet är att det iallafall ska vara en bit påväg, för att en dag vara där.

Och det känns toppen att vara så motiverad som jag är och dessutom så gör alla "idioter" att jag bara motiveras ännu mer.

Tänker inte tillhöra den "looser" skaran längre, utan ska ta mig till "toppen" igen.

Och inget ska få mig att krypa ner i det där "svarta hålet" igen.

 

 





Känns som 2015 kommer bli mitt år och att allt skit lämnades kvar i 2014.

Nu är det dags att bara njuta av livet!




Hugs And Kisses

Av Jenny - 14 januari 2015 20:39


   

 

Bella och jag tog en promenad på eftermiddagen för att möta mamma när hon kom från Hudik.

Mys att ha lite egen tid för varje hund och sen så mycket lättare att träna när man bara har den ena.

Bella är så kul att jobba med också, för hon är så otroligt lyhörd och kontaktsökande.

Funderar på att ta med fröken på söndag på den gemensamma promenaden som är varje söndag.
Så att hon får träffa lite andra hundar och samtidigt lite trevligt folk för mattes del.

Härnere ser man inte allt för många av det slaget, men det finns några få.

 

Annars så har jag tvättat och plockat hemma, imorgon ska det städas.

Man får ju dammsuga varje dag, men det finns ju annat som ska göras med liksom.

Jag älskar att städa och hålla rent hemma, förstår inte alls dem som vill leva i unken lukt och skitigt.

Nej inte alls min grej, då kallas jag hellre pedantisk.

Fast det tycker jag heller inte att jag är, men gillar att ha rent runt mig.

 

När hundarna hade fått sin middag, så tog jag den vanliga "middags rundan" med Baileys.

 

                       

 

Han var lika lycklig som vanligt nu när det är massa snö ute.

Mitt älskade snö monster, han kommer bli ännu lyckligare någon dag här när han ska få busa med sina staffe tjejer.

Ja fröken Bella får säkert följa med hon med, skönt med vänner som har hundar av samma sort.

Ja eller dem är ju mindre, men dem leker på samma sätt och förstår varandra så himla bra.

Skönt att även Bella kom in i gänget enkelt, fast det tvivlade jag inte på.

Då hon är väldigt sund i sitt hundspråk och likaså dem andra i gänget.

 

Till middag idag så blev det fläskkotlett, potatisgratäng, mammas brunsås och så sallad.

Som alltid mums och  nu ska jag strax hänga sista tvätten tänkte jag.

Sen blir det väl soffläge och lite tv tittande om det finns något att kika på.

 

Hugs And Kisses

 

 

 

Av Jenny - 14 januari 2015 13:19



Lämnat in min lista med jobb jag sökt, även om det låter som jag ej behöver det längre.

Så är det ju regler som AMS har sålänge man är inskriven.

Iallafall så verkar det som man fått tag på ett heltids jobb, vilket man inte direkt klagar över.

Visst jag har ju mina vikarie ställen, men det är ju inte alls samma sak.

 

Verkar som precis allt faller på plats just nu,  livet känns verkligen toppen på alla plan!!

 

Så  har man även hunnit med gymmet och det var skönt, men jobbigt.

Fast det är ju meningen med i och för sig.

Duschen avklarad, lunchen intagen och så har dem fyrbenta fått sig en promenad med.

Idag blev det ren koppel promenad, men det behövs det med.

Så skönt att Baileys börjat lugna ner sig och mogna i sättet, inte för att han någonsin brytt sig om hundmöten osv.

Utan mest varit så super lycklig över att vi ska göra något och därmed dragit en del, men nu verkar jag fått ordning på det.

Som sagt han har nog mognat en del.

 

Bella däremot har alltid varit mer kontaktsökande och lyhörd, inte alls så envis som Baileys är.

Så hoppas att det håller i sig och att hon alltid kommer vara så fantastisk som hon är.

Längtar till våren nu så man får träna viltspår med henne med,  så ska vi se om vi kan ej starta med dem båda.

 

Men först i sikte är nu utställningarna som dem är anmälda till, ska bli så kul att få vänstervarva igen.

 

 

Hugs And Kisses

 

 



Av Jenny - 13 januari 2015 17:06


 


Blev en härlig promenad ner mot bruket med hundarna och sen tog vi ängen hem.

Var rätt mycket snö att ta sig fram i, men då blev det ju lite benträning med.

 

                                             

 

Var uppskattat av dem fyrbenta och dem somnade gott när vi kom hem igen.

 

   

 

Hugs And Kisses

 

 

Av Jenny - 13 januari 2015 10:30



Äntligen så snöar det inte ute, gjort det i 2 dagar så det får räcka nu kan jag tycka.

Men man vet ju aldrig om det kommer mer under dagen, fast vore ju ingen förlust om det inte gjorde det.

 

Inväntar att dem ska ploga parkeringen och så utanför, uppfarten har jag gjort själv.

Då dem förra året ploga så illa så dem tog kanter på huset och dessutom nästan hela gräsmattan.

Så sagt att jag kan sköta det själv nu, visst det är tungt mm..

Men då slipper jag få gräsmattan sönder plogad igen, så man kanske inte behöver så massor för att ens få en i år.

 

Sen blir det promenera med hundarna, tanken var gymmet.

Men då jag är så satans förkyld så vill jag ej riskera något, men en promenad skadar inte.

Frisk luft har inget dött av liksom. (Även om vissa verkar tro det)

Kommer aldrig förstå dem som aldrig promenerar med sin hund/hundar.

Anser inte man ska ha hund eller något djur iofs, om man inte kan ge dem vad dem behöver osv.. 

 

Har utställnings abstinens med, men det är inte allt för lång tid kvar tills man får vänstervarva igen.

Ska bli grymt kul att få visa hund igen och sen att träffa folket!

Visst kan man vara utan vissa, men sånt man får leva med.

 

Nej nu ska jag klä mig, strax så har dem plogat klart utanför.

 

Måste bara dela med mig av ett perfekt citat!

 

 

Hugs And Kisses  

 

 

Av Jenny - 12 januari 2015 20:46



Har fått gosa labbe bebisar idag och jag kunde absolut "snott" minst en!!!

 

 

 

Detta är bara ett smakprov av dem, men så sjukt söööööööt!!!!

Lycklig tjej som genast fick tillbaka alla minnen från när vi hade labradorer.

 

Hugs And Kisses

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards