En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg under mars 2013

Av Jenny - 3 mars 2013 13:49



 


Tog en promenad med Baileys på sjön idag och det var bara så mysigt.

Solen skiner för fullt och det är så där lagom hårt på sjön, så att man inte ens sjunker ner.

Han fick springa lös, med lina. 

Han njöt precis lika mycket som matte.

Stötte även på en vän och hans son som satt och pimpla, vilket Baileys tyckte var himla instressant.

Han fick busa en hel del med sonen och sen busa han även med fisk!!!


 


Vilket han tyckte var kanon kul, men sen när vi kom hem så tyckte inte matte att det var roligt längre.

Satan så han luktade   .

Så det blev ett snabb "bad", tvätta ansiktet, framtassarna och sen lite tandkräm så andedräkten inte var så hemsk.



 


Så nu luktar han som sitt vanliga jag igen, mattes underbara vovve.

Var som sagt kanon skönt att vara ute idag, trots minusgraderna..

Nu ligger han och sover sött i hallen på sin plats.

Och jag tänkte kika lite tv medans.


Hugs And Kisses

Av Jenny - 2 mars 2013 08:41



Igår så åkte mammsen med bror, Lollo och lilleman till Sundsvall.

Och medans dem var där så passade jag på att städa undervåningen.

Blev fint och man kände sig duktig efter..


   


Hela tiden så hade ja Baileys med mig, han är ju aldrig långt ifrån matte..

Medans jag städade så passade jag även på att ha ytterdörren öppen, då det var plusgrader och sol.

Tyvärr så försvann den lilla värmen sen och minusgraderna och snön kom tillbaka.


     


Så när Baileys hade fått sin middag och det var dags för promenad, så passade jag på att testa hans täcke jag köpt.

Ja det är för långt just nu, men planen är att han ska kunna ha det i höst/vinter med.

Så köpte ett som var lite för långt för tillfället, men det fyller ändå sin funtion om det nu blir kallt igen.

Han var super söt när han spatsera runt i det, så mötte vi även Sofie med Maya och Freya.

Och det är ju typ det bästa som kan hända på promenad.


   


När mammsen kom hem, så hade hon ju lilleman med hem hit.

Då vi skulle passa honom, eftersom brorsans vänner vila fira att han fyllde år i tisdags.

Så fick en bamsekram av honom och sen så hade min underbara mamma köpt 2st turkosa krukor till köket.

Som passade in perfekt bland allt annat.

Så även 2st blommor till vardagsrummet, blev super fint.

Och ännu mer perfekt när man precis städat ordentligt.


Kvällen sen bestod mest av mys och kika tv, lilleman var lika duktig som alltid.

Stackarn är lite förkyld, men hoppas på att han blir bra snart.

När jag skulle natta honom så märker man att han inte är någon bebis längre.

Han gick snällt upp med faster, bad mig sätta på tv:n i sovrummet med filmen bilar, låta dörren till sovrummet vara öppen, lampan tänd utanför och så skulle han sova själv.

Gullungen liksom.

Gick upp efter ett tag och tittade till honom och då sov han sött.


 


Mös ner mig i soffan med Baileys ett tag, innan jag gick upp och kröp ner i min säng bredvid lilleman.

Baileys fick sova inne hos mamma, så blev första natten utan att sova med matte.

Men det gick ingen nöd på honom, han hade bäddat i sängen och sen somnat sött.


 


Så det var en kanon fredag från start till mål.

Hoppas ni med hade det.


Hugs And Kisses


Av Jenny - 1 mars 2013 08:59


 


Baileys trodde nog att matte var lite små tokig när vi gick upp av att klockan ringde 7.30

Han var inte alls sugen på det, men det var rätt ok för man fick ju sin frukost   .

Sen gick vi ut på promenad, då matte bestämt sig för att gå ner i vikt.

Så det blev en c:a 45 min promenad, både i koppel och lös.

 

      

     


Var super skönt ute, då det inte blåste som igår eftermiddag mm.

Nästan helt tyst var det med, förutom några fåglar som kvittra.

Så bara så kanon helt enkelt.

När vi kom hem så var det dags för frukost för matte, och nej den var inget man ser fram emot.

Satans havregrynsgröt med krossade linfrön i, lite jordgubbssylt och sen mini mjölk.

Inte det godaste som sagt, men det är bara svälja det.

Vet att det funkar när jag vill ner, så det är bara "gilla" läget..


 


Får se vad resten av dagen har att erbjuda, mer än att man har 3 mål till att äta då.

 

 

Hugs And Kisses


 


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards