En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg den 18 november 2014

Av Jenny - 18 november 2014 20:04



Har varit en kanon dag även idag, känns som allt fått nytt liv igen.

Glädjen finns till 100% igen osv.


Bella fick komma en kort sväng till skogen idag med och personsök blev det även idag.

Gick lite längre bort idag än jag gjort innan och fröken löste det, hon är så super duktig.



 

Nu ska hon få "paus" från detta några dagar, så att hon inte ledsnar på det.

Då hon nu tycker att det är super kul, så vill man ju behålla den glädjen mm.


Efter det så tog jag med mig Boss ut på gräsmattan och körde lite apportering.

V ilket han älskar och han skulle nog gärna hålla i dummy för alltid, duktiga lilla killen.


   



Åt sedan lunch och sen kände jag att jag ville testa Bella ihop med Dummyn.

Hon har aldrig "träffat" den innan, men vi har ju lekt med leksaker mm innan.

Och man kan väl säga att hon fixade det klockrent och förstod vad det gick ut på.

Även om hon tog ett och annat "glädjevarv" med dummyn, men behöll den iallafall hela tiden i munnen.

Och slutade alltid med att hon kom till mig och jha sa loss, så släppte hon den.


             


Stolt så man nästan spricker blir man när man ser att sina pälsklingar förstår direkt vad man vill dem ska göra.

Ska ju lägga spår någon dag nu åt Baileys innan snön kommer, så då ska lilla fröken få testa på det med tänkte jag.

Bara för att få se vad hon tycker om det, är så kul att träna hund!!!!

Men man får ju ta det försiktigt med dem små, men ett kort ska hon få testa.


Sen så kom lille Patrik ut till oss, då han ville följa med oss till skogen.

Och det var ju perfekt när det var Baileys tur att komma ut, så fick han personsök efter både mamma och Patrik.


   


 

Jag är så glad och tacksam för mina fina hundar!!


Nu ikväll efter att hundarna fått sin middag och vi våran, så blev det en kort "kvällis" med hela gänget.

Mamma tog Boss och jag dem andra två, så skönt att ha sällskap mm.

Även om det absolut inte gör mig något att gå ensam med dem heller, men skönt att ha någon att prata med mm.

Ska försöka hinna med att träffa Sofie någon dag med, så Baileys får busa med sina favorit tjejer.

Han är ju som sagt väldigt förtjust i staffe gänget.


Jag kunde nog inte ha det bättre än jag har det, även om en del tydligen tror jag är avundsjuk på dem.

Dels så får jag umgås med pälsklingarna och lägga massa tid på det jag älskar, sen jobbar man som personlig assistent.

Vilket jag måste säga är så j*vla roligt jobb och man känner att man gör nå bra varje gång man går dit.

Dygnspass är dessutom något som jag tycker är perfekt, visst man är borta mer på en gång.

Men man får samtidigt mer ledig tid och slipper gå till jobbet varje dag liksom.

Man får ihop timmarna snabbare och det gör mig absolut ingenting.


Super nöjd tjej som tycker livet är toppen!!


Hugs And Kisses





Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards