En Liten Bit Av Mig

Alla inlägg den 14 november 2014

Av Jenny - 14 november 2014 08:33



Idag såg det ut som varje morgon, rastning av gänget och sen fick dem frukost.

Vid 9.30 kom Annica, mamma och jag skulle lifta med henne till stan.

Hon skulle till AMS och vi gå för att kika lite i sällskap av lille Patrik.

Men först blev det kaffe och prata lite.


Väl i stan så mötte bror upp oss och lämnade Patrik, sen gick vi och böt radion på Clas Ohlson.

Innan vi gik vidare och kikade lite, mötte bla Sofie och pratade lite med henne.

Vi ska ta en sväng med hundarna någon dag, ja eller med Baileys och hennes flickor.

Blev en mysig dag på stan, bror hämtade oss när vi var klara och körde hem oss.


Vi tog det lugnt en stund, sedan lagade mamma varmchoklad och så gjorde vi iordning lilla ryggsäcken som Patrik klarar att bära. Så begav vi oss ut i skogen här bredvid med hundarna.

Vi gick ej så långt, men tillräckligt för lilla Bella.

Sedan stannade vi, dem fick leta godis och vi drack varmchoklad och åt bullar.


                   


Vi var inte ute super länge, men oavsett så var det kanon trevligt.

Och både hundar och Patrik var nöjda efter att få ha busat av sig lite.

Tyvärr så fick jag sinnesjukt ont i skallen sedan, så när vi var hemma igen så la jag mig och vila.

Hundarna fick vara i hundrummet och vila dem med, medan Patrik kikade film.

Jag klev upp senare på eftermiddagen och då var det dags för pannkakor till middag.

Bror och Kevin hade också kommit ut då och ville äta med oss.


När bror väl hade åkt hem sen så tg jag först Baileys på en egen "kvällis".

Vi fortsatte att träna lydnad även denna kväll och det gick super bra.


       


Trodde aldrig jag skulle våga släppa kopplet helt bland hus mm, men nu har jag gjort det hela 2ggr.

Och det jar ju funkat kanon, handlar nog i och för sig bara om att jag ska "våga".

För Baileys har ju som sagt aldrig gjort mig besviken, älskade hund.


När vi hade kommit hem så tog jag lilla Bella på en sväng.

Vi slängde sopor och tränade på fristående, sen är den korta kvällspromenaden ren träning i sig.

För hon tycker att bilar är lite små läskigt och sen behöver hon stå på sina egna tassar.

Inte alltid ha med sig någon av dem andra två eller båda.

Viktigt att hon får bli en egen individ med liksom.


     


Gick super bra och hon har så bra kontakt med en, speciellt när man går ensam med henne.

Mattes fina lilla flicka, är så glad att hon blev våran.


Resten av kvällen blev lugn och vi mös i soffan.

Först fick Bella mysa ensam med oss tvåbenta, men även grabbarma fick komma ut sen.

Märks att Bella och Baileys håller ihop, samt dras till varandra.

Boss är den som är lite utanför, stackars lilla pälsbollen.

Fast tror ej han klagar direkt, han ligger hellre på golvet eller med oss tvåbenta så.


       




Hugs And Kisses



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards